Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 mm fel då, mycket att hänga upp sig på.
Medellängden var kortare för 30 år sedan. Spelar absolut inte någon större roll, det var inte meningen att "hänga upp" på det, men iom att medellängden i Sverige har ökat fick jag intrycket av att du trodde den var längre idag. Så personen som tyckte att den var väldigt kort med drygt 1,60 är ändå inte så mycket kortare än medellängden.
 
Medellängden var kortare för 30 år sedan. Spelar absolut inte någon större roll, det var inte meningen att "hänga upp" på det, men iom att medellängden i Sverige har ökat fick jag intrycket av att du trodde den var längre idag. Så personen som tyckte att den var väldigt kort med drygt 1,60 är ändå inte så mycket kortare än medellängden.

Ja, jag minns att medellängden för kvinnor var 162,5 när jag gick i femman (anledningen till att jag minns det är att jag var just så lång vid årliga mätningen och skolsyster påpekade detta). Det bör ha varit 1993.
 
Jag har skaffat Tinder igen, lite för att boosta mitt ego och som tidsfördriv för att inte fundera så mkt på M.
Nu har en kollega dykt upp, som ser rätt bra ut och verkar väldigt trevlig det lilla vi har pratat, men känner mig kluven ändå om jag ska swipa höger eller vänster. Och jag kommer ju inte vidare innan jag gjort antingen eller! Varför finns inte Hoppa över-knapp??
 
Ja, jag minns att medellängden för kvinnor var 162,5 när jag gick i femman (anledningen till att jag minns det är att jag var just så lång vid årliga mätningen och skolsyster påpekade detta). Det bör ha varit 1993.
Nej, jag var 168 på 80-talet och av medellängd redan då. 162,5 kan möjligen varit medellängden för femteklassare men inte vuxna kvinnor.
 
Jag har skaffat Tinder igen, lite för att boosta mitt ego och som tidsfördriv för att inte fundera så mkt på M.
Nu har en kollega dykt upp, som ser rätt bra ut och verkar väldigt trevlig det lilla vi har pratat, men känner mig kluven ändå om jag ska swipa höger eller vänster. Och jag kommer ju inte vidare innan jag gjort antingen eller! Varför finns inte Hoppa över-knapp??

Haha!
Känner igen det där.
Fick upp "min" kollega på tinder.
Tog säkert en hel dag innan jag bestämde mig.
Sen drog jag höger på honom och blev så besviken att det inte blev en match.
Ringde min bästis och surade över det, jag är så vuxen jämt :p

Sen matchade vi dock dagen efter :D
 
Haha!
Känner igen det där.
Fick upp "min" kollega på tinder.
Tog säkert en hel dag innan jag bestämde mig.
Sen drog jag höger på honom och blev så besviken att det inte blev en match.
Ringde min bästis och surade över det, jag är så vuxen jämt :p

Sen matchade vi dock dagen efter :D
Valde att swipa höger, tänkte att vad fan, vad är det värsta som kan hända liksom? Och så blev det ingen matchning! Nu vill jag ju veta om set är för att han swipa vänster eller om han inte fått upp mig. Haha!
 
Eftersom längddiskussionen fortfarande pågår när jag läst ifatt de senaste dagarna så inflikar jag med att jag med mina 162cm hade sambo på dryga 185cm. Har konstaterat att det är för långt för mej.
Nuvarande är 170-175cm (vet inte exakt) och då uppenbarligen (för) kort i mångas ögon men helt perfekt för mej :love: Mycket mysigare att både kramas och pussas när man är mer lika i längd! :up:
 
personen som tyckte att den var väldigt kort med drygt 1,60 är ändå inte så mycket kortare än medellängden.

Om du med den formuleringen avser mig, så har jag aldrig sagt att jag är "väldigt kort".
Jag har sagt att jag är en kortis och på det påståendet kvalar man ju lätt in när man är ~7 cm kortare än snittet kan jag tycka.

Det jag motsatt mig är påståenden att jag med mina 161 cm påstås vara av medellängd av vissa vilket ju inte är sant, men min poäng var att alla män av de som frågat efter längd som jag snackat med tycker 1) att jag är kort och 2) de föredrar korta kvinnor. Vilket i sig var ett inlägg för att belysa att det är rätt vanligt att män har vissa längdpreferenser, även om det nog i väldigt få fall är en dealbreaker.
 
Nej, jag var 168 på 80-talet och av medellängd redan då. 162,5 kan möjligen varit medellängden för femteklassare men inte vuxna kvinnor.

Nej 168 var inte medellängd för svenska kvinnor på 80-talet för den har ökat något sen dess, och den är typ 168 nu.

Snart kan den här tråden heta längdtråden istället :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 768
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
576
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 908
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 276
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp