Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chattade med en man ett tag på Messenger. Men han envisades med att skicka meddelanden på nätterna. Först gången bad jag honom att inte göea det mer och han bad om ursäkt. Men sen gjorde han det flera gånger till.
Får meddelAnden vid två på natten på en vardag med frågan " vad gör du?" Om jag inte svarade kom ett nytt meddelande en kvart senare med ett frågetecken.
Vet inte om han är trög, respektlös eller inte läser det här skriver. Jag orkar inte bry mig om vilket så talade om att jag inte vill ha kontakt mer.
 
Har inte direkt något att tillföra era diskussioner, ville mest flika in att jag tycker att det verkar så himla spännande och roligt med Tinder:D
Finns det något som hindrar att du testar själv? :D
(Jag hade säkert testat, om det inte vore för att jag inte vill att vissa dårar här i området ska känna igen mig på något sätt alls)
 
Träffat tjejen från Sthlm. Hon var ju lika fin i verkligheten om inte finare. Men precis som jag spekulerat så ställer avståndet till problem. Hon är osäker hur hon känner , hon skulle vilja kunna träffas mer spotant på kortare träffar. Jag gillar henne men blir osäker när hon blir det. Samtidigt inser ju jag också att distans kan ställa till problem. Så jag vet inte... känns som detta kommer rinna ut i sanden tyvärr. Jävla avlånga land säger jag :banghead:
 
Har precis tackat nej till filmmys hos en man ikväll som visat intresse en tid. Jag förklarade att jag ser honom som vän och tyvärr inget mer. Fick också ett mess precis av en kille som jag träffade ute igår, vi umgicks några timmar på kvällen och han bad om mitt nummer över en tequila-shot i baren. Jag ville inte skapa trist stämning just där och då så han fick det, men nu tänkte jag svara och skriva att jag tyvärr inte är intresserad av honom. Jag hamnade med honom på kvällen för att min kompis och hans kompis raggade på varandra och jag försökte vara en schysst wing-woman och hålla killens kompis sysselsatt :D Men, till sak, jag tycker att det är jättejobbigt att avvisa män. Vi har diskuterat det här i en annan tråd en gång. Nu har jag blivit mycket bättre med åren och försöker vara tydlig, men det tar alltid emot och jag sitter och skriver om det där messet tusen gånger för att det ska låta så snällt som möjligt men ändå tydligt. Jag är kluven om det beror på att jag sätter männens bekvämlighet framför mig egen, p.g.a normer och strukturer. Eller om det helt enkelt är vanlig empati. Hur brukar ni känna när ni avvisar någons intresse?

Annars har helgen resulterat i:
1 ligg med gammal KK (där jag fick skicka mess i efterhand och be om ursäkt för att jag var lite full och nog lite självisk i sängen..)
1 stycke filmmys och lite soff-skedande med killkompis (fd. dejt och fd. KK och nu filmmyser vi någonstans i ingenmansland i brist på att orka bestämma oss för vilken relation vi vill ha)
1 Tinder-match med en kille som är så snygg att jag nästan tappade telefonen (och byxorna) när jag såg honom. Vi har snackat hela helgen, planerar att ses nästa vecka.
1 stycke påtagligt trasigt hjärta som tänker på M hela tiden, men tydligen är duktigt på att sysselsätta sig med diverse distraktioner på vägen
 
Chattade med en man ett tag på Messenger. Men han envisades med att skicka meddelanden på nätterna. Först gången bad jag honom att inte göea det mer och han bad om ursäkt. Men sen gjorde han det flera gånger till.
Får meddelAnden vid två på natten på en vardag med frågan " vad gör du?" Om jag inte svarade kom ett nytt meddelande en kvart senare med ett frågetecken.
Vet inte om han är trög, respektlös eller inte läser det här skriver. Jag orkar inte bry mig om vilket så talade om att jag inte vill ha kontakt mer.

Ööööhh.. folk alltså..
 
@Singoalla jag tycker också det är lite jobbigt att avvisa, så jag drar gärna på det, men brukar komma fram till att jag hade hellre velat ha ett tydligt tack, men nej tack än någon velande och undvikande. Jag tror att det beror på att jag vill vara folk till lags och vill att folk ska tycka om mig och inte vill att de ska känna sig bortvalda. Kan tycka det är jobbigt att vara avvisande till vänner när vänskapen eller sättet att umgås i ger mig något, så tror i mitt fall att det inte nödvändigtvis är pga någon kvinna-gentemot-man-norm eftersom det även gäller kvinnliga vänner.

Kul med tinder-matchen. Hoppas han är lika snygg i verkligheten oxå (och trevlig så klart) :)
 
@Singoalla
Jag står med samma problem... killen jag träffade i fredags frågade på morgonen om jag ville ses igen.
Var dum och sa att jaa det kanske vi kan göra, och så bytte vi nummer.

Varför sa jag bara inte direkt att nej det vill jag inte :banghead:
 
@Singoalla
Jag står med samma problem... killen jag träffade i fredags frågade på morgonen om jag ville ses igen.
Var dum och sa att jaa det kanske vi kan göra, och så bytte vi nummer.

Varför sa jag bara inte direkt att nej det vill jag inte :banghead:

Därför att man är dumsnäll.... Så gjorde jag med... Dock skrev jag "Svara ej" som namn så fort jag lämnat lgh... Han hörde aldrig av sej och inte jag heller.... Så det är en "artighetsgrej" från bådas sida... (Och det va ändå han som bad om att få mitt nummer inte så att jag ba "här ta mitt nummer")
 
Alltså, OT eller ej men jag måste bara flika in att medellängden på svenska kvinnor är 165,7 enligt statistik från 2011/12 (SCB, och siffran redovisas även 2016) och 1988/89 låg den på 164,7. Snittlängden för kvinnliga européer är 158-164.

...och på dejtingfronten intet nytt men fått en blinkning från Carl Hedin och ett leende från en söt, dansk assistent (kan förvisso varit så att han bara log beklagande åt min knaggliga danska, men ändå. Det var en god smile :angel:)
 
Därför att man är dumsnäll.... Så gjorde jag med... Dock skrev jag "Svara ej" som namn så fort jag lämnat lgh... Han hörde aldrig av sej och inte jag heller.... Så det är en "artighetsgrej" från bådas sida... (Och det va ändå han som bad om att få mitt nummer inte så att jag ba "här ta mitt nummer")

Ja det är nog så.. jag hoppades mest att han skulle gå utan att fråga :D får ta tag i det nån dag!
 
Har precis tackat nej till filmmys hos en man ikväll som visat intresse en tid. Jag förklarade att jag ser honom som vän och tyvärr inget mer. Fick också ett mess precis av en kille som jag träffade ute igår, vi umgicks några timmar på kvällen och han bad om mitt nummer över en tequila-shot i baren. Jag ville inte skapa trist stämning just där och då så han fick det, men nu tänkte jag svara och skriva att jag tyvärr inte är intresserad av honom. Jag hamnade med honom på kvällen för att min kompis och hans kompis raggade på varandra och jag försökte vara en schysst wing-woman och hålla killens kompis sysselsatt :D Men, till sak, jag tycker att det är jättejobbigt att avvisa män. Vi har diskuterat det här i en annan tråd en gång. Nu har jag blivit mycket bättre med åren och försöker vara tydlig, men det tar alltid emot och jag sitter och skriver om det där messet tusen gånger för att det ska låta så snällt som möjligt men ändå tydligt. Jag är kluven om det beror på att jag sätter männens bekvämlighet framför mig egen, p.g.a normer och strukturer. Eller om det helt enkelt är vanlig empati. Hur brukar ni känna när ni avvisar någons intresse?

Det är ju i alla fall jättebra att du vet att du borde bli bättre på att avvisa ;) Kanske det går att tänka runt problemet lite, att inte tänka att du "avvisar" dem utan bara... "är tydlig med att ni inte passar ihop perfekt, och att det för bådas skull är bäst att därför inte fortsätta ha kontakt"? Det låter ju om inte annat lite snällare :p Och annars, försök banka in i huvudet att det inte är din skyldighet att göra männen glada/nöjda/whatever. Inte heller lär de ta speciellt hårt av att du inte vill ha kontakt med dem, om du bryter redan i ett tidigt läge innan ni hunnit lära känna varandra.
 
Chattade med en man ett tag på Messenger. Men han envisades med att skicka meddelanden på nätterna. Först gången bad jag honom att inte göea det mer och han bad om ursäkt. Men sen gjorde han det flera gånger till.
Får meddelAnden vid två på natten på en vardag med frågan " vad gör du?" Om jag inte svarade kom ett nytt meddelande en kvart senare med ett frågetecken.
Vet inte om han är trög, respektlös eller inte läser det här skriver. Jag orkar inte bry mig om vilket så talade om att jag inte vill ha kontakt mer.
Jag ställer in mobilen så det går inte att ringa eller skicka meddelanden till mig mellan vissa klockslag som jag ändrar efter behov, perfekt när jag inte vill bli störd då jag har oregelbundna arbetstider och det kan vara svårt för andra att hålla reda på hur jag jobbar.
 
Men alltså att medellängden ökat sen dess känner väl alla till? Jag tror jag läste det på scb.se
Är inte överdrivet intresserad av medellängd men googlade nu. I åldersgruppen 16-84 år 1980-81 164.2 cm, 2003-04 165.5 cm
Länk
Kanske finns undersökningar som inte visar exakt dessa längder, min poäng var att den har ökat i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 769
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
576
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 908
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 276
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp