Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suuck. Typ bestämt träff med en inorgon MEEEN han bor typ sju mil bort och jag är eg inte intresserad av att träffa någon som det tar ca timmen med bil att åka till.

Vet inte ens varför jag började snacka med honom, var väl ett infall av att vara openminded eller nåt... :meh:

Jag tyckte fika, han tyckte aktivitet och jag vet inte om jag har tillräckligt mkt engagemang för mer än fika så funderar på att ställa in.

Har varit i samma sits. Jag skulle ställa in.
 
Rent allmänt när det gäller nätdejting och att träffa någon för första gången tycker jag att man kan ställa in tom samma dag. Man har ju ett "riktigt" liv som är prio 1 och när man dejtar en främling går man väl mycket på känsla (iallafall jag). Jag kanske känner att jag vill träffa en person ena dagen och när det väl är dags känner jag att jag verkligen inte vill längre. Jag har ställt in flera dejter samma dag. Ofta har det varit för att jag haft för mycket jobb under vardagarna, men kan även varit för att jag bara ångrat mig. Har bett om ursäkt och försökt förklara snyggt. Jag är själv också alltid beredd på att den andra kan ställa in.
 
Det här med att hitta en snubbe som är vettig verkar smått omöjligt. Alltid är det nånting... Bor på fel plats i landet om inte annat. Här frodas helt fel persontyper och de med vett i skallen får man gräva rejält efter.

Hittade iaf vad som verkade vara den i stort sett perfekta potentiella kkn - hell, den sorten jag rentav gärna hade trillat in i på hp istället för bc so to speak. Har pratat i typ 3 månader, mycket gemensamt överlag, och ja... Ni fattar. Så vad hände? Han träffade en tjej :meh: Är glad för hans skull givetvis, han verkar så jäkla bra på alla sätt och vis, så good for him liksom. Men lite surt är det ju såklart! :p
 
Det här med att hitta en snubbe som är vettig verkar smått omöjligt. Alltid är det nånting... Bor på fel plats i landet om inte annat. Här frodas helt fel persontyper och de med vett i skallen får man gräva rejält efter.

Hittade iaf vad som verkade vara den i stort sett perfekta potentiella kkn - hell, den sorten jag rentav gärna hade trillat in i på hp istället för bc so to speak. Har pratat i typ 3 månader, mycket gemensamt överlag, och ja... Ni fattar. Så vad hände? Han träffade en tjej :meh: Är glad för hans skull givetvis, han verkar så jäkla bra på alla sätt och vis, så good for him liksom. Men lite surt är det ju såklart! :p

Här är det också omöjligt att träffa någon vettig, jag har mer eller mindre gett upp. Jag kämpar dessutom fortfarande med att komma över "trasslet" (som jag inte längre träffar). Går sådär va :cool:
 
Jag läser dessa trådar ivrigt och hejar på er, om än i tystnad :)
Jag började med tinder i januari förra året, gick på några dejter som inte ledde till något långvarigt. I mars började jag skriva med en kille från en stad 17 mil från mig som var här på besök över helgen. Det blev bara massa skriv om snusk på en gång, jag var asbakis och tyckte det var lite underhållande ändå. Han bodde ju ändå i fel stad så det var ju ändå bara tidsfördriv. Efter två månaders snusk-messning till och från började vi skriva om mer seriösa ämnen också och då bestämde vi oss ändå för att ses. Sen följde nåt slags kk-förhållande med daglig kontakt på sms/snapchat och sågs typ 2 helger/månad. I början av detta året kröp det fram att det fanns känslor (jag hade haft det tidigare men inte han), han insåg det när jag träffade en annan kille härifrån. Då bestämde vi oss för att satsa och nu är vi ett par, 1,5 år senare..:love: Vet inte vad jag ville med detta riktigt, men vill väl visa att det börjar inte alltid som man tror. Jag dissade alla andra som skrev nåt om sex, och skulle absolut aldrig ha ett distansförhållande..:grin: Men det var nån mening med att jag skulle chansa på honom trots allt :p
 
Träffade snubben från Mötesplatsen igen igår, öl och snack på stan. Han vill ses igen för att lära känna mej mer för "han är fascinerad av mej", "tycker att jag är en intressant person" mm. Jag tänker "njae". :crazy:
Jag tror att anledningen till att jag tvekar är just ovan, han är bra på att ge komplimanger och gör det ofta! Vilket gör att jag känner att jag vill ha mer av den varan och får ännu svårare för att sägs nej till fler dejter.
Han är inte på nåt sätt dålig men jag känner liksom inget. Jag är varken attraherad av honom eller känner nåt skriande behov av att lära känna honom, mest i behov av hans komplimanger tydligen.

Vad gör jag? Ska jag fortsätta träffa honom med inställningen att känslor/attraktion kan komma? Eller bör jag sätta stopp nu? Och hur sjutton gör man det på bästa sätt? :confused: Jag är verkligen skitdålig på det här..

Och, dejtingsajterna /appar som nämnts i tidigare inlägg i form av förkortningar, vilka är dom?
HP? BC?
 
Mer? BC är väl typ 99.9% inriktad mot sex - iaf ur männens synvinkel ;)

Having said that träffade jag mitt ex där. Och en fd kk som idag (10 år senare) är en av mina närmaste vänner.
Haha ja jag tänkte skriva att det är det den är till för men det finns trots allt en promille som söker sitt livs kärlek där också :D
 
"Varför ska alla vara så kräsen här inne. Ta personer/personen som dom/den är än att bara dissa den på grund av att den inte uppfyller dina krav eller helt enkelt kanske inte är tillräcklig för dig som är kräsen. De är väl fortfarande insidan som räknas, eller hur??"

Själv föredrar jag en karl som har lite jävla krav precis som jag istället för att nöja sig med sånt han inte vill ha... Är jag hemsk? :p
 
"Varför ska alla vara så kräsen här inne. Ta personer/personen som dom/den är än att bara dissa den på grund av att den inte uppfyller dina krav eller helt enkelt kanske inte är tillräcklig för dig som är kräsen. De är väl fortfarande insidan som räknas, eller hur??"

Själv föredrar jag en karl som har lite jävla krav precis som jag istället för att nöja sig med sånt han inte vill ha... Är jag hemsk? :p
Puh! Precis! Jag tänker att det är väldigt tråkigt att gå in i ett förhållande där ena (eller båda) känner att "du får duga", man vill ju att båda ska känna att de hittat världens kap! Vem vill vara den som "fick duga för man hittade ingen bättre?"
 
Vem vill vara den som "fick duga för man hittade ingen bättre?"

Precis!
Och det är just så det känns med snubben jag träffar. Vi umgås med varandra i brist på annat. Nu är det ju i allra högsta grad ömsesidigt, men inget känns "på riktigt" liksom.

Så nej. För en potentiell (livstids)partner krävs att båda känner att dom dragit högsta vinsten i livets dejtinglotteri. Tror iaf jag.
 
Jag letar inte efter någon med samma intressen men samtidigt hade jag en gång en relation där vi båda höll på med musik. Och det var riktigt kul! Vi spelade ihop, sen hade vi sex, åt middag, och spelade lite igen och sen mera sex. :D bra förspel.

Ett annat ex ville absolut inte resa. Det gjorde att jag fick resa med vänner och familj istället. Och jag tycker det skulle vara roligare att ha någon som jag kan resa ihop med

Så ja . Vissa intressen skulle jag gärna se att vi har ihop såsom att resa. Däremot behöver han inte älska hästar eller spela musik. Men visst, en häst kille skulle jag ju gärna träffa...

Vad spelade ni? Jag är ju själv amatörmusiker :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 378
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Vi ska såklart kolla med bolagen, men mitt går inte att nå idag. Både jag och maken har inkomstförsäkring och har därför känt oss ganska...
Svar
13
· Visningar
752
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 256
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
514
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp