Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Haft diskussionen med mig själv igen. Har det fortfarande.
Tänkte jag skulle handla det där idag. För att kunna ha hemma. Bjuda vid behov. Måste handla NU. Inte imorgon inte senare idag utan nu.
Inget är öppet. Det är söndag.
Musten gick ur mig fullständigt.
Sen lättnad. Jäkla tur det är söndag.
Men vadå tur?? Ska jag förlita mig på tur?
Helt orimligt.
Orimliga tankar. Jag är orimlig. Allt är det.
Tänker inte berätta. Inte för någon. Inte nu.
Men måste kanske. Innan tankarna slukar mig fullständigt. Innan jag blir mina tankar.
Innan allt går sönder.
Det är för sånt här din sponsor finns! Ring!

Jag tycker det känns som de andra gånger du har tagit återfall, så jag tänker att för att undvika ett sådant nu skulle du behöva bromsa dig själv. Ta din medicin enligt klockan-sätt alarm? Ring sponsorn, sätt alarm och ring även om du själv inte känner att du behöver, ring varje dag, bara för att prata om allt eller inget en tid. Gå på den här distansgrejen.

Och köp inte hem något att bjuda på. Det är inte de andra din hjärna tänker på där-den tänker på dig och ingen annan, det är ditt alkoholsug som talar, ditt beroende. Den bryr sig inte om någon annan än om att förse dig med alkohol. Låt den inte. Det är ditt barn som förlorar sin mamma om du rör alkohol. Du gör ditt barn illa om du dricker. Barn hör inte ihop med alkohol och du kan inte sluta vid ett glas så vem ska ta hand om ditt barn och se hennes behov när du har druckit?

Haft diskussionen med mig själv igen. Har det fortfarande.
Tänkte jag skulle handla det där idag. För att kunna ha hemma. Bjuda vid behov. Måste handla NU. Inte imorgon inte senare idag utan nu.
Inget är öppet. Det är söndag.
Musten gick ur mig fullständigt.
Sen lättnad. Jäkla tur det är söndag.
Men vadå tur?? Ska jag förlita mig på tur?
Helt orimligt.
Orimliga tankar. Jag är orimlig. Allt är det.
Tänker inte berätta. Inte för någon. Inte nu.
Men måste kanske. Innan tankarna slukar mig fullständigt. Innan jag blir mina tankar.
Innan allt går sönder.
Som redan sagts så är det så klart din alkoholism som försöker få dig att köpa alkohol så att DU ska kunna dricka. Inte bjuda någon.
Och du måste berätta! Att smussla och undanhålla vill alkoholismen för att du enklare ska kunna dricka igen.
Men nu har du ansvar för bebis. Du kan absolut inte dricka!
Att inte berätta för någon, inte söka hjälp etc gör dig enormt mycket närmre ett återfall än om du berättar och pratar om det. Snälla, tänk på bebis och skydda ert liv ihop genom att berätta för folk, så du kan få stöd genom det här. ❤️

Du sa du skulle skriva en lista på tidiga tecken så du kunde bromsa sig i tid. Du visar en hel del nu. Tankar på att ha hemma, fiffla med medicinen, registrera dig på dejtingsidor. Tror också du ska försöka dra i bromsen. Första året med liten bebis knäcker en fysiskt, mentalt och hormonellt. Även om det också är underbart mår man dåligt långa stunder också. Så du är i en oerhört svår situation eftersom du har ett beroende att tampas med samtidigt. Tycker du är dålig på att validera dig själv vilket bra jobb du gör. Ta hjälp och bryt spiralen du är på väg nedför nu.

M kom förbi på dagen. Snabbt bara. Trodde inte han skulle kunna därför bjöd jag in honom. För jag trodde han skulle säga nej.
Men han kom. Fick inget vettigt sagt. Pratade vi ens nånting? Kommer i så fall inte ihåg om vad. Ett glas vatten sen bort igen.
Berättade aldrig för P om att M var här. Orkade inte med en diskussion. Men P lär ha sett M i kameran. Den registrerar okända ansikten.
P har inte nämnt det alls. Kanske han har missat det? Men han brukar ha sån jäkla koll annars.
P kom efter M hade åkt. Viktigt de inte får träffas. Risk för kaos.

Vi åkte in till ett köpcentrum. Det var något med P som var lite konstigt. Jag frågade om han var arg men det nekade han. Han i sin tur frågade två gånger vad jag gjort tidigare under dagen. Jag sa att jag hade haft fullt upp med bebis. Han verkade inte nöjd med svaret. Så gissar att han vet.
Sen var jag hungrig men han sa åt mig att äta hemma istället. Extremt olikt honom. Kanske ett sätt att straffa mig 🤔
Vi fick iaf handlat det vi skulle.

M kom förbi på dagen. Snabbt bara. Trodde inte han skulle kunna därför bjöd jag in honom. För jag trodde han skulle säga nej.
Men han kom. Fick inget vettigt sagt. Pratade vi ens nånting? Kommer i så fall inte ihåg om vad. Ett glas vatten sen bort igen.
Berättade aldrig för P om att M var här. Orkade inte med en diskussion. Men P lär ha sett M i kameran. Den registrerar okända ansikten.
P har inte nämnt det alls. Kanske han har missat det? Men han brukar ha sån jäkla koll annars.

Vi åkte in till ett köpcentrum. Det var något med P som var lite konstigt. Jag frågade om han var arg men det nekade han. Han i sin tur frågade två gånger vad jag gjort tidigare under dagen. Jag sa att jag hade haft fullt upp med bebis. Han verkade inte nöjd med svaret. Så gissar att han vet.
Sen var jag hungrig men han sa åt mig att äta hemma istället. Extremt olikt honom. Kanske ett sätt att straffa mig 🤔
Gissar att du vill få det bekräftat, så jag gör det:

Nej, det är inte sunt beteende att P övervakar ditt hem.
Det är inte heller sunt eller normalt i ett förhållande att ljuga om vilka som varit, eller inte varit, på besök.

Men sitter han och övervakar kameran? Herregud det blir bara värre och värre.

Jag tror du vet vad @Alexandra_W menade med sin fråga, och det var inte detta.
Ser du inte själv hur självdestruktivt allt detta är?
Nej jag ser inte det.
P kan fråga mig uppriktigt då kan jag svara. Så enkelt är det. Dessutom är jag less på kamerorna. De fyller en bra funktion men funderar på att rikta ena mer mot stallet istället. Eller ta bort den helt.
Hade jag velat mörka hade jag bett M komma från baksidan och parkera på annat vis. Men det gjorde jag inte.

Nu kanske jag är hård men inget verkar gå igenom @karamelldrottningen... men fortsätter du så här kommer din dotter att bli omhändertagen. Är det något du vill? Du är ytterst nära att börja dricka igen (ja, vi känner igen tecknen sedan tidigare) och du håller på med något sjukt spel med M, P och diverse andra som bara driver på dig i din nedåtgående spiral. Du kan inte ta "ett glas" för det kommer inte att stoppa där. Du är värd bättre och det är din dotter också.

Det är inte en lek och ett spel längre, det är allvar.

Nej jag ser inte det.
P kan fråga mig uppriktigt då kan jag svara. Så enkelt är det. Dessutom är jag less på kamerorna. De fyller en bra funktion men funderar på att rikta ena mer mot stallet istället. Eller ta bort den helt.
Hade jag velat mörka hade jag bett M komma från baksidan och parkera på annat vis. Men det gjorde jag inte.
Om du verkligen inte ser det och inte bara är provokativ och motvalls. Så snälla ring din sponsor.

Det du uppvisar senaste sidorna i tråden är en kopia av hur det sett ut innan det gått käpprätt åt helvete med det mesta förr. Du pratar om att du har kontroll och allt är bra men samtidigt lägger du i överväxlar i destruktivt beteende på de flesta plan och verkar gå in för att orsaka så mycket kaos och problem som möjligt. Och ingenting är minsann ditt fel, allt beror på alla andra.

Om ett par sidor till har du skapat dig en anledning att dricka om du följer dina vanliga mönster.

Ring sponsorn. Nu. Ikväll

Nej jag ser inte det.
Ska din dotter växa upp i ett neurotiskt triangeldrama med övervakningskameror, smygande, luddiga frågor som ställs för att kolla om du tänker ljuga och där du inte svarar för att frågan inte ställs rakt ut?

Det låter som en absurd film och det kan du väl ha så mycket du vill - om det inte fanns ett litet skyddslöst barn mitt i alltihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund