Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Inte ovanligt med kameror. Ingen här som har det?
En poäng med att även han får notiser är att om det skulle vara något så är vi två och kan agera snabbare vid behov.

En poäng med att även han får notiser är att om det skulle vara något så är vi två och kan agera snabbare vid behov.

Klart det inte är ovanligt längre men den typen av kontroll som P utövar är det inte rimligt med så mycket tillgång.

Hela grejen du beskriver med M och sedan P på köpcentrat utan ärligheten (undanhållandet från dig och kanske även från honom om han kände till M pga kameran) är bara ännu ett steg mot återfall. Oavsett om du vill tro det eller inte. Ta mer hjälp!

Jag känner också ”vad håller du på med?!”.
Det är så mkt konstigt nu på gång. Fokus borde vara din nykterhet och dotter. Inte att bli övervakad och ”straffad” av någon. Inte smyga och smussla och utelämna/ljuga. Inte träffa någon du vet det blir destruktivt kring. Inte undvika söka hjälp.
Det är så kaosigt att man blir matt bara av att läsa om det. Ska du orka vara nykter och orka allt vad det innebär med bebis måste du sortera bort det som dränerar dig och det som triggar alkoholismen.
Nu bara kör du på med en massa sånt som bara sänker dig mer och mer.
Tänk på bebis och stoppa medans du fortfarande kan!

Ska din dotter växa upp i ett neurotiskt triangeldrama med övervakningskameror, smygande, luddiga frågor som ställs för att kolla om du tänker ljuga och där du inte svarar för att frågan inte ställs rakt ut?

Det låter som en absurd film och det kan du väl ha så mycket du vill - om det inte fanns ett litet skyddslöst barn mitt i alltihop.
Du får alltid allting att låta värre än det är. Undrar hur det kommer sig 🤔

Bebis påverkas noll och ingenting.

Du får alltid allting att låta värre än det är. Undrar hur det kommer sig 🤔

Bebis påverkas noll och ingenting.
Men om du fortsätter på den här vägen. Tror du på allvar inte att bebis påverkas då?

Om du jobbar med en häst som tex inte stannar när man ber om det så är det kanske ingen fara en gång. Men om det fortgår kan du ju få en häst som sticker och blir farlig. Man får kolla efter första tecken på vad som sen kan bli ett farligt beteende. När man jobbar med häst finns det varningssignaler man tar på allvar även innan det ens är något direkt problem. För att man inte har lust att sitta där på ett skenande tåg.
Nu är du där att du visar tidiga tecken på att skena, om man ser till hur det blivit förr och hur det brukar funka för folk med alkoholism.

Kaos ibland i mitt huvud. Annars inte.
Alla par har problem. Det är inget ovanligt alls.
Lever ett helt vanligt Svenssonliv.
Alla har problem, men det är inte normalt att hålla på att undanhålla saker för varandra eller kontrollera varandra. Det är inte normalt att övervaka varandras hem, inte berätta att man haft personer på besök (gissningsvis pga att du inte vet hur han reagerar på att M varit där?), inte hjälpa till att ta hand om ett barn, lämna över betalkort...
Klart som tusan att barnet påverkas av uppväxtförhållandet du utsätter henne för!

Jag har kameror. Min särbo har kameror.
Ingen av oss har i normalfallet inlogg på den andras kameror. Undantag har varit om någon av oss varit väldigt sjuk eller jag haft ett sjukt djur. Då har man lagt till den andra under en begränsad tid. Och det har inte varit några aviseringar utan man har aktivt behövt gå in och kolla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund