Det är ju fantastiskt att alla ni som skriver har det så utomordentligt bra med era relationer mm. Jo det är bra. (Eller att ni iaf har det ok). Men för den skull behöver ni inte gå på mig som om jag vore den mest korkade människa på jorden. Det tycker jag blir fel.
Ni vet inte hur bebis mår. Jag vet. Jag ser henne hela tiden.
Nej jag är inte perfekt men sluta få allt att låta värre än vad det är tack.
Om det enda som var struligt eller stökigt i ditt liv var relationen till/läget med M och P skulle de flesta nog inte reagera. Men det jag och sannolikt de flesta reagerar på är mönstret. Som jag skrev i tidigare inlägg så att du börjar prata (skriva) om alkohol, att du skulle kunna låta bli att dricka, att du ska ha alkohol hemma, att du vill köpa alkohol mm mm kombinerat med att negligera din svåra beroendesjukdom. Att börja tycka att du inte behöver någon hjälp med något. Att du även aktivt börjar göra val som har potential att orsaka kaos i ditt liv, t ex bjuda in M och mörka det för P. Bara att bjuda in M för att du trodde han skulle säga nej visar på typen av agerande.
Allt detta är sådant som följer exakt samma mönster som du uppvisat här på forumet tidigare. Som slutat med återfall.
Och det är en sak att vara alkoholist och få ett återfall. Det är en helt annan sak att vara alkoholist, ensam vårdnadshavare till ett litet
barn och få ett återfall. Så folk här kommer reagera mycket mycket snabbare, skarpare och hårdare. Samhället kommer också att reagera, för att skydda din dotter.
Och du har ett val du måste göra - alkoholen eller bebis. Just nu vägrar du göra det valet och försöker istället, precis som i tidigare mönster, skifta fokus genom att bli defensiv, försöka få det att handla om andra mm. Men det handlar om bebis nu.
Ta hjälp. Ta emot hjälpen som finns. Du kommer inte klara det här själv. Det är svårt nog att vara alkoholist ELLER ensamstående bebis-mamma. Att vara båda samtidigt är inget du kommer klara själv utan att det kommer sätta spår och ärr hos bebis. Och ja det kan man säga utan att känna dig osv