Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jag tolkar nog citatet helt fel men tänker mer Drick och sluta bromsa dig själv 😂

Vad gäller citatet alltså :D
Skrämmande tolkning!

Jag menade att du inte kan bli hjälpt (vilket du kanske vill) om du inte tar emot hjälp. Att du inte kan bli en lättare människa för dig själv att vara/leva med om du inte jobbar med dig själv.

Du kan inte bromsa/undvika/undanhålla/ljuga och tro att allting ska bli bättre. Du måste för fan trampa dig upp för den där jävla uppförsbacken även om svetten sprutar och du har blodsmak i munnen ...för att sen kunna åka med och njuta till nästa, förhoppningsvis mindre, uppförsbacke.

Lite grann. Inte så farligt.

Det kanske de gör. Jag har inte fått återkoppling än. Men av frågorna att döma så känns det tveksamt att de skulle se mig som ”ett allvarligt fall”. Det hade inte jag gjort baserat på svaren.
Det är ju alltid svårt att bedöma sig själv, man är ju sin egen normal så att säga. De har väll också koll på din historik antar jag, även om du nu sedan en tid är nykter.

Jag tycker iallfall att det är jättebra kämpat av dig att hålla dig nykter och hejar på dig och din lilla tjej.

Jag förstod att det inte var så jag tolkade det som var rätt. Var mest en halvkul parantes ;)

Jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att det är ett kul skämt att skoja om, när du vet hur oroade många här är över att du ska få ett återfall? Det finns ett litet barn i din omsorg och flera här har egen erfarenhet av hur det är att inte veta om mamma kommer att vara nykter och finnas där för en, eller vara onykter och "glad för sig själv".

Du blir arg över att någon här gjort en orosanmälan, men det vore nog en klok tanke att inte skoja om att dricka i din situation. Det är omöjligt för oss att veta om du tar dina problem på allvar, eller om du spelar roulette med ditt barn, när du själv verkar tycka att du bara är lite skojsig.

Om du vill ha mindre oroade inlägg från andra här så är det inte precis rätt taktik du kör med nu, tänker jag.

Har du tagit reda på vad som gäller för bastu och spädbarn? Google spretar men det verkar i alla fall klarlagt att bastun inte får vara lika varm som för vuxna, och att stunderna ska vara korta. Små barn kan inte reglera sin temperatur som vi gör.
Men oj, varför förutsätter du att inte @karamelldrottningen har kunskap om detta?
Hon är nog kapabel till att ta hand om sitt barn, speciellt nu när hon är nykter.

Men oj, varför förutsätter du att inte @karamelldrottningen har kunskap om detta?
Hon är nog kapabel till att ta hand om sitt barn, speciellt nu när hon är nykter.
Vet du vad, jag förutsätter ingenting. Det är en fråga baserad på att jag utgick från att det inte är oproblematiskt att bada bastu med en bebis. Jag googlade för att kolla, därefter ställde jag frågan. Du behöver varken oja dig eller dra in nån nykterhet. Vem som än skrivit om att hon bastat med sin bebis hade jag frågat samma sak, om jag sett det.

Senast ändrad av en moderator:
Vet du vad, jag förutsätter ingenting. Det är en fråga baserad på att jag utgick från att det inte är oproblematiskt att bada bastu med en bebis. Jag googlade för att kolla, därefter ställde jag frågan. Du behöver inte varken oja dig eller dra in nån nykterhet. Vem som än skrivit om att hon bastat med sin bebis hade jag frågat samma sak, om jag sett det.
Jag tycker det är ett onödigt och otrevligt inlägg oavsett vem du skulle skriva det till.

Har du tagit reda på vad som gäller för bastu och spädbarn? Google spretar men det verkar i alla fall klarlagt att bastun inte får vara lika varm som för vuxna, och att stunderna ska vara korta. Små barn kan inte reglera sin temperatur som vi gör.
Vi satt på nedersta bänken och det var inte så varmt när hon var med. När jag var själv däremot öste jag på med värme och satt såklart högst upp :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund