Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Ah, jag ser det som att allt jag skriver på nätet i allmänhet och Buke i synnerhet är till allmän beskådan. :)
I mitt huvud har det funkat så att det jag skriver i "nonsenstrådar" är just nonsens och inte något jag vill diskutera djupare. Oftast bara en notering av något i livet, samhället eller världen. Ungefär som ett mingel. Lättsamt och med många. Inga större intentioner att starta något.

Vill jag gå djupare in i ämnet så startar jag en särskild tråd. Det ger möjligheten att diskutera just det ämnet.

Nu är det moderatorerna som bestämmer vad som är intentionen med mitt inlägg, inte jag själv.
Det upplever jag som en förändring.
Och jag tycker det är lite obehagligt. Framförallt eftersom jag ju aktivt väljer var jag ska skriva.
Känner mig "uppfostrad" och ibland näpst. Det känns otrevligt. Jag känner mig dessutom infantiliserad. Även det rätt otrevligt.
 
I mitt huvud har det funkat så att det jag skriver i "nonsenstrådar" är just nonsens och inte något jag vill diskutera djupare. Oftast bara en notering av något i livet, samhället eller världen. Ungefär som ett mingel. Lättsamt och med många. Inga större intentioner att starta något.

Vill jag gå djupare in i ämnet så startar jag en särskild tråd. Det ger möjligheten att diskutera just det ämnet.

Nu är det moderatorerna som bestämmer vad som är intentionen med mitt inlägg, inte jag själv.
Det upplever jag som en förändring.
Och jag tycker det är lite obehagligt. Framförallt eftersom jag ju aktivt väljer var jag ska skriva.
Känner mig "uppfostrad" och ibland näpst. Det känns otrevligt. Jag känner mig dessutom infantiliserad. Även det rätt otrevligt.

:bow::bow::bow:
 
Jag skulle verkligen önska att ni försökte göra det så att jag slapp lägga tid på det.
Ser du inte att vi önskar att du just slutar med det?

Vore fint att få vara vuxen och själv bestämma vad jag vill med mitt skrivande på nätet.
Nu är det du som bestämmer det.

Det är ditt forum. Men jag - och kanske många med mig? - upplever det som om piskan viner. Jag har njutit av att bidra till ditt forum. Vi bukefalister har fått vänskap, kunskap, vi har vuxit och vässat vår formuleringsförmåga. I samspel med varann. Buke-andan har varit något helt unikt i nät-världen.

Är det verkligen så att vi numera är så dåligt uppfostrade och illa bevandrade i forumets regler att vi måste uppfostras på det sätt som skett senaste tiden?

Detta är en ärlig och seriös fråga.
 
Vad har långsinthet med det här att göra? Jag hade dock tyckt det var väldigt jobbigt med ett så kort minne.
Jag la en twist på det. Jag är ganska ointresserad av att fortsätta det här tjafset (du kan påstå vad du vill, det är tjafs).
 
Det är uppenbarligen någon form av regelskifte nu. Ett försök att uppfostra bukefalisterna.

Varför? Ligger det ekonomiska skäl bakom?

Tyvarr ar det manga som inte later sig "uppfostras" och darfor valjer att forsvinna harifran istallet. :(

Ah, jag ser det som att allt jag skriver på nätet i allmänhet och Buke i synnerhet är till allmän beskådan. :)

Absolut. Men om jag skriver en allman kommentar pa Allmant att jag promenerat med hunden eller skriver samma kommentar pa Hund sa far jag olika svar da det i ar manga som inte gar mellan forumen. Sjalv har jag inte tid att salla mellan tradar och forum, jag har darfor valt nagra fa tradar att hanga pa ... tyvarr funkar det ju inte alls langre utan det ser ut som om jag far overge mitt Svenska Fikarum :(


Jag med! Min trevliga livlina har försvunnit. Älskade buke tills för ett par dagar sen men vi finns som sagt ett gäng på fb, där får vi prata ifred.


Vilket är ju väldigt tråkigt för oss som inte har FB men jag förstår er.

Jag har FB men gillar inte formatet lika mycket som har ... men da jag har begransad tid och att leta mellan olika tradar efter det jag ville ha inte funkar sa lar jag fa vanja mig. Och det ar manga jag kommer sakna. :(

Blir för många trådar att följa
Orkar inte det
Vgv tråden var bra för man fick lite roliga uppdateringar utan att behöva scrolla 20 trådar.
Min hjärna pallar inte. Så får låta bli att läsa och skriva nu ett tag.

Exact sa.
VGV traden var fikarummet man tittar in i nar man har tid och snabbt kollar vad andra har for sig. Har man tid laser man ikapp, har man inte tid gor man inte ens det. Men det ser ut som om min sista Svenska dagliga anknytning forsvinner ...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 470
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp