Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Och jag förstår verkligen inte. Det jag läst har varit att man bara velat nämna saker för det gänget som brukar läsa (alltså i den specifika tråden).

Eh, nej? Jag pratar inte specifikt om VGV som jag antar att du är ute efter. Som vanligt.

Men fine: För många ÄR det en utsatthet att stå som trådskapare, speciellt när det finns risk för att vissa användare hugger. Då är det skönare att finnas i flödet i en tråd men ändå vara med att kommunicera. Det är en trygghet, kanske imaginär, men ändock en trygghet. Varför ska det vara så himla svårt att fatta? Visst, det kanske inte är så för dig men för andra är det så.

Sedan kan det vara som igår kväll när en helt huvudlös utbrytning gjorde att en användare som aldrig i helvetet startat en sådan tråd stod som TS... vilket korrigerades men visade verkligen på absurditeten i vissa utbrytningar.
 
Eh, nej? Jag pratar inte specifikt om VGV som jag antar att du är ute efter. Som vanligt.

Men fine: För många ÄR det en utsatthet att stå som trådskapare, speciellt när det finns risk för att vissa användare hugger. Då är det skönare att finnas i flödet i en tråd men ändå vara med att kommunicera. Det är en trygghet, kanske imaginär, men ändock en trygghet. Varför ska det vara så himla svårt att fatta? Visst, det kanske inte är så för dig men för andra är det så.

Sedan kan det vara som igår kväll när en helt huvudlös utbrytning gjorde att en användare som aldrig i helvetet startat en sådan tråd stod som TS... vilket korrigerades men visade verkligen på absurditeten i vissa utbrytningar.
Jag pratar om trådar generellt? Jag har inte nämnt vgv. Men jag fattar fortfarande inte. Man har skrivit lite text på buke, och sen verkar det spela otroligt stor roll på vilket forum eller i vilken tråd texten läggs? Folk kan hugga lite var som helst, och vill man inte att folk ska läsa eller kommentera så. Är nog ett forum fel ställe att skriva på.
 
Jag pratar om trådar generellt? Jag har inte nämnt vgv. Men jag fattar fortfarande inte. Man har skrivit lite text på buke, och sen verkar det spela otroligt stor roll på vilket forum eller i vilken tråd texten läggs? Folk kan hugga lite var som helst, och vill man inte att folk ska läsa eller kommentera så. Är nog ett forum fel ställe att skriva på.

Du läser bevisligen inte vad jag skriver. DU kanske inte tycker det är jobbigt att plötsligt stå som TS men för andra är det så. Resultatet om folk gör som du säger är att folk flyr forumet eller inte kommer hit alls vilket jag tror @Gunnar inte blir överlycklig över.

Men visst, fortsätt säg att tål man inte lite skit ska man inte hänga här. Det är ett effektivt sätt att skrämma bort användare, gamla som nya :up:
 
Jag pratar om trådar generellt? Jag har inte nämnt vgv. Men jag fattar fortfarande inte. Man har skrivit lite text på buke, och sen verkar det spela otroligt stor roll på vilket forum eller i vilken tråd texten läggs? Folk kan hugga lite var som helst, och vill man inte att folk ska läsa eller kommentera så. Är nog ett forum fel ställe att skriva på.
Som trådskapare hamnar man väldigt mycket i fokus. Det är obekvämt i en del fall. Skillnaden mellan att vara TS eller att vara med och säga något i en tråd är som skillnaden mellan att stå ensam framför en klass och ställa frågor eller att ha gruppdiskussioner i klassen.
 
Jag pratar om trådar generellt? Jag har inte nämnt vgv. Men jag fattar fortfarande inte. Man har skrivit lite text på buke, och sen verkar det spela otroligt stor roll på vilket forum eller i vilken tråd texten läggs? Folk kan hugga lite var som helst, och vill man inte att folk ska läsa eller kommentera så. Är nog ett forum fel ställe att skriva på.
Rubriken på denna tråd är: "Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik". Jag antar att det betyder att om man diskuterar/nämner något i en evighetstråd så blir det oftast gömt bland en massa annat. Men står man som TS hamnar man i rampljuset på ett helt annat sätt. Många fler får ögonen på tråden/ämnet och läser. Eller du tror inte att det fungerar så? Är det inte det som vi diskuterar i denna tråden - att viktiga ämnen och diskussioner försvinner i evighetstrådarna?
 
Du läser bevisligen inte vad jag skriver. DU kanske inte tycker det är jobbigt att plötsligt stå som TS men för andra är det så. Resultatet om folk gör som du säger är att folk flyr forumet eller inte kommer hit alls vilket jag tror @Gunnar inte blir överlycklig över.

Men visst, fortsätt säg att tål man inte lite skit ska man inte hänga här. Det är ett effektivt sätt att skrämma bort användare, gamla som nya :up:
Fast om allt diskuteras i ett fåtal evighetstrådar så kommer det inte finnas något forum kvar. Jag kan inte se att du flytt forumet. Det är pest eller kolera. Och jag har sett många som hotat med att sluta skriva på Buke som fortfarande är aktiva. Du är fortfarande kvar.
 
Dessutom - visst kan man låsa sin sida för besökare men gör man inte det så kan någon gå in och kolla. Då är det skillnad på att bläddra bland alla inlägg och startade trådar...
 
Eh, nej? Jag pratar inte specifikt om VGV som jag antar att du är ute efter. Som vanligt.

Men fine: För många ÄR det en utsatthet att stå som trådskapare, speciellt när det finns risk för att vissa användare hugger. Då är det skönare att finnas i flödet i en tråd men ändå vara med att kommunicera. Det är en trygghet, kanske imaginär, men ändock en trygghet. Varför ska det vara så himla svårt att fatta? Visst, det kanske inte är så för dig men för andra är det så.

Sedan kan det vara som igår kväll när en helt huvudlös utbrytning gjorde att en användare som aldrig i helvetet startat en sådan tråd stod som TS... vilket korrigerades men visade verkligen på absurditeten i vissa utbrytningar.
Själva utbrytningen var väl inte absurd?

Sen missade jag en teknisk grej (jag har aldrig brutit ut en TS) så det var super att det rapporterades. :up:
 
Återigen (antagligen drunknade mitt inlägg och borde brytas ut). Skillnaden mellan att sitta runt ett fikabord och småprata informellt med kolleger är offentligt, men det är inte samma sak som att ställa sig upp inför samma kolleger och hålla ett anförande/seminarium om samma ämne. Båda tillfällena är offentliga, i båda situationer är det kolleger som hör och kommer ihåg vad man sagt. Är det inte någon som ser skillnaden på de två situationerna och parallellen till trådstartare och småpratare på buke?

För att tillägga, är det ett ämne i VGV som jag tycker är tillräckligt intressant, då skriver jag en egen tråd av det - precis som Gunnar/LenaH vill. Skillnaden är att vad jag tycker är tillräckligt intressant uppenbarligen diffar från deras och de har tolkningsföreträde men anser att jag borde vara smart nog att kunna gissa mig till deras åsikter.
 
Jag upplever forumet som mer aktivt den senaste tiden.

Det vore kul om det gjordes lite statistik efter några veckor. Tex hur många trådar, inlägg och antal användare.

För mig personligen värdesätter jag fler trådar och fler användare än få trådar och få användare även om antalet inlägg är konstant.
 
Återigen (antagligen drunknade mitt inlägg och borde brytas ut). Skillnaden mellan att sitta runt ett fikabord och småprata informellt med kolleger är offentligt, men det är inte samma sak som att ställa sig upp inför samma kolleger och hålla ett anförande/seminarium om samma ämne. Båda tillfällena är offentliga, i båda situationer är det kolleger som hör och kommer ihåg vad man sagt. Är det inte någon som ser skillnaden på de två situationerna och parallellen till trådstartare och småpratare på buke?

Jag ser skillnaden men inte parallellen?

För att tillägga, är det ett ämne i VGV som jag tycker är tillräckligt intressant, då skriver jag en egen tråd av det - precis som Gunnar/LenaH vill. Skillnaden är att vad jag tycker är tillräckligt intressant uppenbarligen diffar från deras och de har tolkningsföreträde men anser att jag borde vara smart nog att kunna gissa mig till deras åsikter.

Det som händer handlar väl inte om att kunna gissa, utan att om det blir en (oväntad) diskussion av vad-det-nu-vara-månde så finns det skäl att bryta ut. Det är ju inte ett straff på något sätt?
 
Jag ser skillnaden men inte parallellen?

Det som händer handlar väl inte om att kunna gissa, utan att om det blir en (oväntad) diskussion av vad-det-nu-vara-månde så finns det skäl att bryta ut. Det är ju inte ett straff på något sätt?

Att man är en informell fikapratare, dvs skriver i en stor tråd där man är en av många, vilket man gör runt ett fikabord, eller att man håller ett anförande/leder ett seminarium inför sina kolleger, dvs trådstartar.

Det är precis det både @Gunnar och mods har sagt, dvs de vill inte själva behöva gå in och bryta ut trådar utan vill att användarna själva ska göra det, i mitt fall, mig, som alltså ska bryta ut en tråd jag själv aldrig skulle, i någons ord, tänka ett var till på att bryta ut. Typexemplet de förbaskade frysarna på balkongen.
 
Att man är en informell fikapratare, dvs skriver i en stor tråd där man är en av många, vilket man gör runt ett fikabord, eller att man håller ett anförande/leder ett seminarium inför sina kolleger, dvs trådstartar.

Det är precis det både @Gunnar och mods har sagt, dvs de vill inte själva behöva gå in och bryta ut trådar utan vill att användarna själva ska göra det, i mitt fall, mig, som alltså ska bryta ut en tråd jag själv aldrig skulle, i någons ord, tänka ett var till på att bryta ut. Typexemplet de förbaskade frysarna på balkongen.

Jo jag ser ju att du menar att det är detsamma, men jag förstår inte riktigt hur. (Jag försöker inte vara dryg här! Det går verkligen inte ihop för mig.) Jag har ju ingen aning om vem som "är i rummet", dvs läser i tråden. Och det blir ju kvar i rummet sen jag har gått, typ. I det ögonblick jag skriver något här så är det ju precis lika öppet för alla/vem som helst? Hur jag än gör det.

Jag kan förstå att de inte vill behöva gå in och bryta ut, det verkar jobbigt. Men jag menar att om det görs så är det ju inte en smäll på fingrarna på något sätt utan det blev en diskussion som man inte väntat sig bara? Sånt händer ju - andra tycker något är jätteintressant som man själv tycker är tråkigt, eller något var inte alls så självklart som man själv tänkte sig utan behöver förklaras och fördjupas. Så länge man inte avsiktligt försökt gömma ämnet någonstans så har man ju inte gjort något fel?
 
Rent krasst så har ju de allra flesta utbrytningar inte lett till speciellt mycket "liv". Det blir i de allra flesta fall nån enstaka sida (som fanns redan vid utbrytningen) nått enstaka nytt inlägg kommer när det är utbrutet och sen dör de och försvinner. Varför? Jo för att inget allmänintresse finns för det sk "ämnet", även om några entusiaster verkar hoppa in i utbrutna trådar just nu bara för att visa på att det är såå positivt och intressant.

Att göra någon annan till ts på eget bevåg är ett litet otyg, för även om jag inte bryr mig om den fåniga utbrytningen som blev av mitt pincettplockande av fjun så finns det ju de som kräker ur sig lite i stundens hetta s a s och inte har någon som helst intention eller vilja att dra det i långbänk och till er som menar på att man som ts Inte har något "ansvar" för sin tråd så kan jag ju upplysa om att det många gånger när en ts inte svarar, gnälls och klagas på att ts minsann inte svarar. Det beteendet har jag sett så sent som idag.

Finns en del nya trådar som hade passat mer som dagboksinlägg kan jag tycka, då inget diskussionsunderlag finns öht. Om det är vad som tänks ska göra forumet mer "levande" så har det i af totalt motsatt effekt för mig. Tråkigt är vad det är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 082
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 093
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp