Bukefalos 28 år!

Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag håller helt med dig om att Dagbok inte är ett diskussionsforum. Så där behöver man ju inte diskutera utan kan gå in och plocka bort om någon börjar tjata om något man inte vill prata om.

Ja, och därför tog jag bort mina inlägg där så dom helt plötsligt inte förvandlas till vanliga trådar. Det flyttas ju hit och dit just nu så dom fick ryka pga rädsla att någon gör en tråd om dom.
 
Just den dagbokstråd som är den enda som det brutits ut inlägg från, vad jag vet, var ju ingen egentlig dagbokstråd utan en direkt flytt och fortsättning av en forumtråd i någon form av trots eller protest.

Jag hör vad ni säger och jag tar faktiskt det till mig och funderar på hur detta skall kunna lösas på bästa sätt.

Dock är det så att jag redan i våras när detta var uppe första gången bad er i evighetstrådarna att försöka anstränga er och försöka skapa lite fler egna andra trådar av ämnen som vanligen hamnar i evighetstrådarna.

Tyvärr har det väl inte gått något vidare, så detta har varit ett sätt från min sida att försöka ge exempel på och skaka om lite för forumets och alla användares bästa.
 
Just den dagbokstråd som är den enda som det brutits ut inlägg från, vad jag vet, var ju ingen egentlig dagbokstråd utan en direkt flytt och fortsättning av en forumtråd i någon form av trots eller protest.

Jag hör vad ni säger och jag tar faktiskt det till mig och funderar på hur detta skall kunna lösas på bästa sätt.

Dock är det så att jag redan i våras när detta var uppe första gången bad er i evighetstrådarna att försöka anstränga er och försöka skapa lite fler egna andra trådar av ämnen som vanligen hamnar i evighetstrådarna.

Tyvärr har det väl inte gått något vidare, så detta har varit ett sätt från min sida att försöka ge exempel på och skaka om lite för forumets och alla användares bästa.

Och jag ser den dagboks traden som den blogg du talade om ... Inte sa mycket en protest som ett satt att kunna fortsatta kompis andan vi hade i orginal traden. Att banna den som startade och bryta ut amnen var definitivt maktmissbruk. Tank sa mycket enklare det hade varit om du hade forklarat dina intentioner och bett oss om hjalp.

Kanske ar det sa att de amnen som hamnade i VGV traden inte var nagot som anvandarna ville skapa tradar av? Amnen som man kan ta upp pa fikarasten, men inte gar och talar med proffsen om?
Du har helt klart lyckats "skaka om" Buke, men jag har svart att se att det ar till Buke's fordel.
 
Att blocka någon för att sen plocka sönder och låsa hennes dagbok känns allt annat än ok.
Användaren kom upp i två varningar inom en begränsad tidsperiod, vilket automatiskt leder till en dags avstängning. Att jag valt att bryta ut inlägg och låsa tråden har inget med hennes varningar att göra.
 
Sa du har inte last nagra av responserna som mycket sakligt forklarar hur de ser pa det? Eller ar det sa att du bara kan se din vinkling och inte alls kan forsoka forsta att andra ser saker annorlunda?
Egentligen handlar det hela om respect for andras asikter, tolerance och kompromiss ... nagot som inte alls fungerar har

Jodå, men det är ju ett diskussionsforum. Jag vet få forum som är så generösa med ot som buke. Och jag tycker moderaterna generellt är mycket bra.
 
Just den dagbokstråd som är den enda som det brutits ut inlägg från, vad jag vet, var ju ingen egentlig dagbokstråd utan en direkt flytt och fortsättning av en forumtråd i någon form av trots eller protest.

Jag hör vad ni säger och jag tar faktiskt det till mig och funderar på hur detta skall kunna lösas på bästa sätt.

Dock är det så att jag redan i våras när detta var uppe första gången bad er i evighetstrådarna att försöka anstränga er och försöka skapa lite fler egna andra trådar av ämnen som vanligen hamnar i evighetstrådarna.

Tyvärr har det väl inte gått något vidare, så detta har varit ett sätt från min sida att försöka ge exempel på och skaka om lite för forumets och alla användares bästa.
Har du verkligen tagit till dig det vi sagt att vi inte längre är bekväma att starta nya trådar även om vi vill pga av den råa stämningen, påhoppen och att vissa användare slipper undan reprimand för sina påhopp varenda gång?
Har du tagit till dig det för det är en rätt stor dealbreaker i det hela.
 
Har du verkligen tagit till dig det vi sagt att vi inte längre är bekväma att starta nya trådar även om vi vill pga av den råa stämningen, påhoppen och att vissa användare slipper undan reprimand för sina påhopp varenda gång?
Har du tagit till dig det för det är en rätt stor dealbreaker i det hela.
Har du skickat några exempel på vilken typ av kommentarer du syftar på. Otrevliga kommentarer kan anses vara olika saker av olika människor så utan exempel tror jag det blir svårt för @Gunnar att göra något åt problemet.
 
Har du skickat några exempel på vilken typ av kommentarer du syftar på. Otrevliga kommentarer kan anses vara olika sake av olika människor så utan exempel tror jag det blir svårt för @Gunnar att göra något åt problemet.
Jag frågde Gunnar och inte dig. Såvida du inte är gunnar så ska du nog inte utala dig om vad han kan och inte kan själv. Jag svarde Gunnar och väntar därför hans svar.
 
Och jag ser den dagboks traden som den blogg du talade om ... Inte sa mycket en protest som ett satt att kunna fortsatta kompis andan vi hade i orginal traden. Att banna den som startade och bryta ut amnen var definitivt maktmissbruk. Tank sa mycket enklare det hade varit om du hade forklarat dina intentioner och bett oss om hjalp.

Kanske ar det sa att de amnen som hamnade i VGV traden inte var nagot som anvandarna ville skapa tradar av? Amnen som man kan ta upp pa fikarasten, men inte gar och talar med proffsen om?
Du har helt klart lyckats "skaka om" Buke, men jag har svart att se att det ar till Buke's fordel.
Jag bad om hjälp i våras tyvärr verkar det inte som det riktigt nådde fram, alltså läge att prova något annat.

Jag har förståelse för den upprördhet som detta skapat, jag hade dock inte riktigt räknat med sättet reaktionerna har kommit.
Just de starka reaktionerna och hur de ibland har framförts, på i mitt tycke ett ganska barnsligt sätt av vissa har faktiskt gjort mig aningen nedstämd och ibland aningen irriterad.
 
Jag frågde Gunnar och inte dig. Såvida du inte är gunnar så ska du nog inte utala dig om vad han kan och inte kan själv. Jag svarde Gunnar och väntar därför hans svar.
Förlåt att jag gav ett förslag på en lösning. Allt som skrivits har varit oerhört generellt så jag försökte bara få det lite mer specefikt.
 
Användaren kom upp i två varningar inom en begränsad tidsperiod, vilket automatiskt leder till en dags avstängning. Att jag valt att bryta ut inlägg och låsa tråden har inget med hennes varningar att göra.
Hennes inlägg i dagbokstråden börjar med att hon är ledsen och undrar vad resten pysslar med. På grund av den depprimerande stämningen i den ordinarie tråden vid det tillfället känns det ganska rimligt med en sådan trådstart. @dobbis tvingade aldrig någon annan att skriva. Förvisso var hon först men alla som har skrivit där är i så fall lika delaktiga i den tråden. Bukefalos blir inte lika bra om varenda litet (och då med betoning på _litet_) sidospår ska brytas ut. Varken för de i den befintliga tråden eller resten som bombaderas med nya osammanhängande trådstarter.
 
Med tanke på vilket klagande som uppstår så fort något på Buke ändras så är det ett under att @Gunnar inte stängt ner hela forumet för länge sedan. Det kanske vore bäst till och med, eftersom det har blivit ett sånt ramaskri över att inte få behandla forumet som sin egen lekstuga. :cautious:

Maktmissbruk och pisk-svingande, vilka dramatiska uttryck. Har ni fullkomligt glömt bort att ni gick med på att det är Gunnar och moderatorerna som styr när ni blev medlemmar på forumet? Jag tycker inte att det är ett dugg förvånande att det testas nya metoder för att försöka hjälpa forumet att överleva, det är mer eller mindre bara att gilla läget om ni vill fortsätta hänga kvar. Tycker ni att det är otänkbart så finns, som jag redan nämnt, diverse instant messengers och andra kanaler för att fortsätta småprata sinsemellan. Ni må inte gilla det, men faktum kvarstår att ett diskussionsforum är det och inte ett fikarum där man bara myser och aldrig yttrar något minsta kontroversiellt.

Vad gäller er som känner er påhoppade kan jag bara beklaga och påminna om att rapportera-funktionen finns av en anledning. Använd den när något olämpligt postas istället för att sitta i andra trådar och vagt antyda om hur dumma andra är och undra varför det inte görs något. Mods är inte allsmäktiga och ser inte precis allt i alla trådar, så ni måste faktiskt lyfta fingrarna och markera när något inte är okej. För vissa kanske det behövs extra rapporter eller mer utförliga beskrivningar om vad som är problemet med deras inlägg, men jag tror inte att moderatorerna sitter på händerna av pin kiv.
 
Jag har helt missat att du bett om hjalp. Jag ar inte pa Buke varje dag, men de flesta dagarna har jag tittat in men alltsa inte alls sett att du bett om hjalp. Kanske du @Gunnar behover diskutera mer med dina anvandare och forklara vad du vill och varfor.

Jag tror att orsaken att manga inte vill skapa nya tradar ar for att de vet att tradskaparen kommer att bli kraftigt ifragasatt, att tradskaparen maste antingen forsvara sitt inlagg/sina asikter till leda eller kanner sig forlojligad och fordummad.
Det ar en diskussions teknik som jag mycket sallan sett ute i varlden, men som ar dominerande hos vissa anvandare har pa Buke. For min del ser jag det inte som en diskussion, det har ingen annan effect an att man maste forsvara sin asikt, igen och igen och ... med samma typ av forlojligande uttryck tillbaka gang efter gang.

Sjalv har jag varken tid eller tycker att Buke ar viktigt nog for att jag ska utsatta mig for den behandlingen och tyckte det var sa trevligt med mitt "fikarum" dar ingen forlojligade nagon annan eller anvande harskarteknik for att trycka ner nagon.
 
Men denna dagbok är ingen dagbok eller blogg. Det är en diskussionstråd.

Jag har ingen direkt koll på dagboken och hur det funkar men jag hade bloggen där man postade olika saker och folk kunde svara. Men detta är ju inte det? Det är väl bättre att skaffa en grupp på Fejjan om man vill chatta?
 
Jag bad om hjälp i våras tyvärr verkar det inte som det riktigt nådde fram, alltså läge att prova något annat.

Jag har förståelse för den upprördhet som detta skapat, jag hade dock inte riktigt räknat med sättet reaktionerna har kommit.
Just de starka reaktionerna och hur de ibland har framförts, på i mitt tycke ett ganska barnsligt sätt av vissa har faktiskt gjort mig aningen nedstämd och ibland aningen irriterad.

Och vi har själva inte rätt att vara irriterade, tycka, tänka, känsla och förmedla? Och NEJ. Inte bara "vi" har varit barnsliga. Min 2 åring beter sig bättre än många andra här.
 
Har du verkligen tagit till dig det vi sagt att vi inte längre är bekväma att starta nya trådar även om vi vill pga av den råa stämningen, påhoppen och att vissa användare slipper undan reprimand för sina påhopp varenda gång?
Har du tagit till dig det för det är en rätt stor dealbreaker i det hela.
Har du rapporterat och förklarat vad du menar i rapporten gällande den typen av inlägg.

Du får annars gärna försöka förklara här eller i en ny tråd eller via PM.

Vi modererar en hel del, men vi kan till exempel inte banna eller radera alla inlägg av användare vilkas åsikter vi inte delar eller som inte, vad vi kan se, bryter mot några regler. Men det kanske inte alls gäller sådant?

Exempel är bra gärna i en egen tråd eller i modereringstråden eller via PM.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 567
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 460
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 251
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp