Bukefalos 28 år!

Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag bad om hjälp i våras tyvärr verkar det inte som det riktigt nådde fram, alltså läge att prova något annat.

Jag har förståelse för den upprördhet som detta skapat, jag hade dock inte riktigt räknat med sättet reaktionerna har kommit.
Just de starka reaktionerna och hur de ibland har framförts, på i mitt tycke ett ganska barnsligt sätt av vissa har faktiskt gjort mig aningen nedstämd och ibland aningen irriterad.


Vi är ganska många som är nedstämda, irriterade och ledsna för det som blivit.

Jag skulle uppskatta om du kan svara på min tidigare fråga.
 
Just den dagbokstråd som är den enda som det brutits ut inlägg från, vad jag vet, var ju ingen egentlig dagbokstråd utan en direkt flytt och fortsättning av en forumtråd i någon form av trots eller protest.

Jag hör vad ni säger och jag tar faktiskt det till mig och funderar på hur detta skall kunna lösas på bästa sätt.

Dock är det så att jag redan i våras när detta var uppe första gången bad er i evighetstrådarna att försöka anstränga er och försöka skapa lite fler egna andra trådar av ämnen som vanligen hamnar i evighetstrådarna.

Tyvärr har det väl inte gått något vidare, så detta har varit ett sätt från min sida att försöka ge exempel på och skaka om lite för forumets och alla användares bästa.
Skaka om lite?
skapa jordbävning och kaos menar du?
 
Har du rapporterat och förklarat vad du menar i rapporten gällande den typen av inlägg.

Du får annars gärna försöka förklara här eller i en ny tråd eller via PM.

Vi modererar en hel del, men vi kan till exempel inte banna eller radera alla inlägg av användare vilkas åsikter vi inte delar eller som inte, vad vi kan se, bryter mot några regler. Men det kanske inte alls gäller sådant?

Exempel är bra gärna i en egen tråd eller i modereringstråden eller via PM.
Jag har rapporterat och förklarat men det har inte hjälpt. Jag är ju inte den enda som upplever detta. Vi är ganska många som upplever detta @Gunnar.
Jag begär inte att man ska göra nåt åt olika åsikter utan när det blir påhopp av vissa användare.
 
Men denna dagbok är ingen dagbok eller blogg. Det är en diskussionstråd.

Jag har ingen direkt koll på dagboken och hur det funkar men jag hade bloggen där man postade olika saker och folk kunde svara. Men detta är ju inte det? Det är väl bättre att skaffa en grupp på Fejjan om man vill chatta?

Håller med . Min reflektion var utifrån hur admin hanterat det hela.
 
Med tanke på vilket klagande som uppstår så fort något på Buke ändras så är det ett under att @Gunnar inte stängt ner hela forumet för länge sedan. Det kanske vore bäst till och med, eftersom det har blivit ett sånt ramaskri över att inte få behandla forumet som sin egen lekstuga. :cautious:

Maktmissbruk och pisk-svingande, vilka dramatiska uttryck. Har ni fullkomligt glömt bort att ni gick med på att det är Gunnar och moderatorerna som styr när ni blev medlemmar på forumet? Jag tycker inte att det är ett dugg förvånande att det testas nya metoder för att försöka hjälpa forumet att överleva, det är mer eller mindre bara att gilla läget om ni vill fortsätta hänga kvar. Tycker ni att det är otänkbart så finns, som jag redan nämnt, diverse instant messengers och andra kanaler för att fortsätta småprata sinsemellan. Ni må inte gilla det, men faktum kvarstår att ett diskussionsforum är det och inte ett fikarum där man bara myser och aldrig yttrar något minsta kontroversiellt.

Vad gäller er som känner er påhoppade kan jag bara beklaga och påminna om att rapportera-funktionen finns av en anledning. Använd den när något olämpligt postas istället för att sitta i andra trådar och vagt antyda om hur dumma andra är och undra varför det inte görs något. Mods är inte allsmäktiga och ser inte precis allt i alla trådar, så ni måste faktiskt lyfta fingrarna och markera när något inte är okej. För vissa kanske det behövs extra rapporter eller mer utförliga beskrivningar om vad som är problemet med deras inlägg, men jag tror inte att moderatorerna sitter på händerna av pin kiv.
Det handlar inte om att ”behandla forumet som sin egen lekstuga”. Alla vi har full förståelse för att det är Gunnar som är grundaren av Bukefalos och den som har slutordet. Inget konstigt med det alls. Men för många av oss har Bukefalos inte bara blivit som vilken sida på internet utan något mer. Gemenskap. Inspiration.
 
Vem håller i marionetten och vem är det som styrs?

Lönt jag svarar? Du vet nog vad den står för annars är mitt förslag att du läser tråden igen och förstår du inte då så ser vi inte saker och ting på samma vis helt enkelt och det får bli ett mysterie.
 
Men för många av oss har Bukefalos inte bara blivit som vilken sida på internet utan något mer. Gemenskap. Inspiration.

Och därför ska den få stagnera och vara som den alltid varit, eller? Jag är (OBS SJÄLVIRONI!) ärkebitchen som inte får vara med och leka så argumentet om gemenskap biter inte riktigt på mig, tyvärr. Och återigen, det är inte som att ni plötsligt är bannlysta från att prata med varandra, men jag tycker att det är dags för många här att inse att det finns lämpligare platser att köra kompisgäng-modellen på än en plattform som främst är till för att diskutera olika ämnen mer ingående.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har rapporterat och förklarat men det har inte hjälpt. Jag är ju inte den enda som upplever detta. Vi är ganska många som upplever detta @Gunnar.
Jag begär inte att man ska göra nåt åt olika åsikter utan när det blir påhopp av vissa användare.
Är det bara vissa användare eller är det halva forumet som hoppar på? Om det bara är ett fåtal får du gärna rapportera till mig deras användarnamn så kanske jag kan försöka hålla lite extra koll på dessa.

Om de har rapporterats tidigare kanske de fått varningar för vissa inlägg och ibland stängts av, men att berörda inlägg inte tagits bort då de fått rejält med mothugg, och vi då valt att inte radera inläggen, då kanske det ser ut som om vi inget gör?
 
Har du rapporterat och förklarat vad du menar i rapporten gällande den typen av inlägg.

Du får annars gärna försöka förklara här eller i en ny tråd eller via PM.

Vi modererar en hel del, men vi kan till exempel inte banna eller radera alla inlägg av användare vilkas åsikter vi inte delar eller som inte, vad vi kan se, bryter mot några regler. Men det kanske inte alls gäller sådant?

Exempel är bra gärna i en egen tråd eller i modereringstråden eller via PM.


Jag vill inte lagga ord i @EmmaW s mun, men som jag ser det ar det oftast inte "raporterbara" inlagg som gor att man ger upp pa att starta nya. Det ar helt enkelt tonfallet och ett satt att glida pa linjen till det "rapporterbara" som gor att manga, atminstone jag, valt att inte starta tradar som jag maste forsvara mig eller mina asikter i. Det blir helt enkelt for involverat och tidsodande.

Jag har varit med om att forum forsvunnit ut i etern mer an en gang ... det vore himla synd om buke gar den vagen ocksa. I dagen's Internet varld har vi sa manga mojligheter att jag tror att toleransen och att behandla anvandarna mer som gaster i ens hem ar viktigare an att bestamma och tala om agarskap.
 
Provisorisk lösning - sätt dem på ignore? Då slipper du alla fall se deras skit i fortsättningen.
Det är knappast
Provisorisk lösning - sätt dem på ignore? Då slipper du alla fall se deras skit i fortsättningen.
Eller så löser man problemet än att en massa användare ska göra detta för att vissa ska kunna bryta regler och komma undan. Dessutom blir det jobbigt och svårt att föra diskussioner och vet man att dessa användare kommer svara så drar man sig ändå för att starta nya trådar.
Lika villkor för alla vore vettigt inte bara i reglerna utan även i praktiken.
 
Eller så löser man problemet än att en massa användare ska göra detta för att vissa ska kunna bryta regler och komma undan. Dessutom blir det jobbigt och svårt att föra diskussioner och vet man att dessa användare kommer svara så drar man sig ändå för att starta nya trådar.
Lika villkor för alla vore vettigt inte bara i reglerna utan även i praktiken.

Jahapp, hur man än vänder sig så är det fel för det löser inte magiskt problemet. :down: Jag poängterade att lösningen var provisorisk, inte perfekt på något vis. Skicka en lista på värstingarna till @Gunnar istället då? Bättre det än att vråla ut i intet om hur ingenting görs.
 
Och därför ska den få stagnera och vara som den alltid varit, eller? Jag är ärkebitchen som inte får vara med och leka så argumentet om gemenskap biter inte riktigt på mig, tyvärr. Och återigen, det är inte som att ni plötsligt är bannlysta från att prata med varandra, men jag tycker att det är dags för många här att inse att det finns lämpligare platser att köra kompisgäng-modellen på än en plattform som främst är till för att diskutera saker mer ingående.

Ärkebitch? :rofl:
Alltså, kalla dig vad du vill men du sitter vid en skärm av något slag och försöker "skrämma" folk med att du är tuff och hårt så vi kan suck it up :confused: :laugh:

Snälla kära. MER popcorn får nog ordnas :d
 
Ärkebitch? :rofl:
Alltså, kalla dig vad du vill men du sitter vid en skärm av något slag och försöker "skrämma" folk med att du är tuff och hårt så vi kan suck it up :confused::laugh:

Snälla kära. MER popcorn får nog ordnas :d

Hört talas om självironi? För det var så inlägget skrevs, ledsen att det gick dig helt förbi. Jag är så dödens less på allt gnäll och uppdelande i grupper som pågår här på forumet så du får tyvärr tåla att jag inte använder min lenaste stämma. :cool:
 
Och därför ska den få stagnera och vara som den alltid varit, eller? Jag är ärkebitchen som inte får vara med och leka så argumentet om gemenskap biter inte riktigt på mig, tyvärr. Och återigen, det är inte som att ni plötsligt är bannlysta från att prata med varandra, men jag tycker att det är dags för många här att inse att det finns lämpligare platser att köra kompisgäng-modellen på än en plattform som främst är till för att diskutera olika ämnen mer ingående.
Så det är bättre menar du att köra taggarna utåt till varenda en här på Buke.
Ingenting är som det alltid varit. Allt förändras och även det kan vara naturligt. Men med tanke på senaste tidens utveckling är det inte konstigt att folk reagerar. Även jag börjar faktiskt ledsna.
 
Det handlar inte om att ”behandla forumet som sin egen lekstuga”. Alla vi har full förståelse för att det är Gunnar som är grundaren av Bukefalos och den som har slutordet. Inget konstigt med det alls. Men för många av oss har Bukefalos inte bara blivit som vilken sida på internet utan något mer. Gemenskap. Inspiration.

Och jag och andra med mig? Jag myser inte med någon här på forumet men uppskattar ALLA. Jag hade aldrig varit så påläst som jag är i samhällsfrågor om jag inte hängt här.

Men jag känner mig inte bekväm i evighetstrådar där man måste läsa ikapp varje dag och där ni är väldigt interna om än artigt trevliga. Ni påminner om det populära tjejgänget som var artiga men inte direkt intresserade av andra än er själva.

Nu har ni dessutom frekvent börjat lägga upp tykna bilder och insinuera och raljerar i era trådar till en ännu osedd nivå. Den trevliga ytan var ganska tunn får jag säga.
Ni säger att andra är taskiga men själva ger ni nålstick för nålstick - och ja, jag har anmält det jag sett.

Vi som vill känna, diskutera, fundera och testa sina åsikter på andra ämne för ämne. Är vi kattlort för er?

Ska vi bara låta forumet bli evighetstrådar? För nu kryllar det av dom.
Barnforumet är värst men även hästsidorna är fulla av evighetstrådar där spännande ämnen döljs.
 
Jahapp, hur man än vänder sig så är det fel för det löser inte magiskt problemet. :down: Jag poängterade att lösningen var provisorisk, inte perfekt på något vis. Skicka en lista på värstingarna till @Gunnar istället då? Bättre det än att vråla ut i intet om hur ingenting görs.
Hört talas om självironi? För det var så inlägget skrevs, ledsen att det gick dig helt förbi. Jag är så dödens less på allt gnäll och uppdelande i grupper som pågår här på forumet så du får tyvärr tåla att jag inte använder min lenaste stämma. :cool:

Nej. Jag har Asperger. Jag ser inte ironi speciellt ofta faktiskt och tur det. Så jag tolkar texten du skriver alldeles korrekt enligt mig själv.
 
Lönt jag svarar? Du vet nog vad den står för annars är mitt förslag att du läser tråden igen och förstår du inte då så ser vi inte saker och ting på samma vis helt enkelt och det får bli ett mysterie.
Nä, det vet jag verkligen inte. Jag tycker det är falskt, elakt och fult gjort att lägga upp något sådant utan att stå för vad man menar.
 
Är det bara vissa användare eller är det halva forumet som hoppar på? Om det bara är ett fåtal får du gärna rapportera till mig deras användarnamn så kanske jag kan försöka hålla lite extra koll på dessa.

Om de har rapporterats tidigare kanske de fått varningar för vissa inlägg och ibland stängts av, men att berörda inlägg inte tagits bort då de fått rejält med mothugg, och vi då valt att inte radera inläggen, då kanske det ser ut som om vi inget gör?
Det är vissa återkommande användare som ställer till det för många här inne.
Inläggen får några mothugg, det svaras upp med fler påhopp på den som vågar säga emot och det slutar med att folk flyr fältet från tråden och trots rapporteringar så ligger inläggen kvar och tråden dör ut.
Det är på den nivån att skriver jag att hästen är trött så har jag plötsligt slagit skiten ur hästen även om jag aldrig ens nämnt att jag skulle slå den. Saker skrivs om på sätt som inte ens nämnts och blir nåt helt annat än vad som faktiskt trådstarten handlade om och i slutet innan tråden dör har några användare vridit ut och in på allt man skrivit och vänt allt till nåt annat än det är och allt är ens eget fel och det ska man veta, med basta!

Jag kan pm:a dig under morgondagen. Jag måste sova nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 277
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 402
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 085
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp