Det beror nog på när tjuveriet skett antar jag ? Det stod i rollbeskrivningen att den sker efter lynchen och att den har till nattDL på sig att bestämma omKan man bli bestulen när man blir käkad? Borde inte rösten dö oxå? Jag vet inte men det är ju ett lätt byte för käk om ulvarna först får reda på att dom stulit en förmåga? Då vet dom ju att personen har en specialroll och väljer såklart att käka den personen? Eller? Jag fattar inte?
Den ska användas ?
Men kanske tänker jag fel här?Richards hit squad (ulvar): får prata med varandra, äter om nätterna. En av ulvarna har dessutom en speciell förmåga – hen kan stjäla från de andra spelarna (ficktjuv). Detta är begränsat till tre tillfällen under spelets gång oavsett resultat. Tjuven stjäl vid dag-DL (efter avslutad lynch) och har sedan till natt-DL på sig att bestämma hur förmågan ska användas. Vid nästa DL är allt återställt och den bestulna spelaren får tillbaka sin förmåga. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. En spelare får alltid veta att hen blivit utsatt för ett stöldförsök.