Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 872

Bukefalos 30 år!

Jag vet inte hur många man ska välja in i lyan men om jag vore ledarvarg hade jag inte valt spelare som ofta blir siade osv. Vi säger 3 st ulvar. Ceta, Bollen och Emtherlia känner jag är typer som kan gå under radarn. Är dom 4 så även Sryoqwe.

Jag bestämmer - TVÅ!
Då hade jag valt:
Q - för jag tror aldrig vi varit onda tillsammans.

Bsf - för jag tycker att hon brukar spela bra som ond.

Sen tänker jag glatt anta att det inte är två ulvar i lyan. Om nu inte myrten kör en dubbel bluff så klart, men 3 onda (ledarvarg + 2 i lyan) låter lite med 13 deltagare, mer troligt 4 onda då, 1 ledare + 3 i lyan. Eventuellt 5 med tanke på god lya, både spion och siare (om än försvagade), kronan och narren som kan överleva ett käk, plus då att lyan inte känner till en ond och att en i lyan dör om de försöker käka ledarvargen.

Fast på tal om ovan kom jag på...

Jag vet inte hur många man ska välja in i lyan men om jag vore ledarvarg hade jag inte valt spelare som ofta blir siade osv. Vi säger 3 st ulvar. Ceta, Bollen och Emtherlia känner jag är typer som kan gå under radarn. Är dom 4 så även Sryoqwe.
Myrten har svarat två men du vill tydligen ha många kamrater där? :cautious:

Jag skulle välja @Niyama och @qitis även om det vore osmart, @fio har en poäng med att välja spelare som sällan blir siade men kan jag välja så vill jag gärna veta att de är på min sida för de jagar mig galet annars och då är det så väldigt jobbigt! :rofl:
Annars är @Mirtai mästarulv.

Följdfråga på 3. Om narren haft kronan vid mer än ett tillfälle när den käkas, och väljer att överleva, får den då själv välja vilken överlämning den berättar om, eller är det alltid den första alt. den senaste?

Och på 4. Försvinner kronan ur spelat om narren lynchas/käkas oavsett vem som har den, eller måste spelaren som har kronan just då åka ut, för nu står det olika i rollistan och i förtydligandet.
3: Det är den senaste.
4. Återkommer!

I originalrollbeskrivningen står att byborna får veta att ulvarna försökt ta sin ledare. Glöm det! Detta är en M&A-lek.
Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?
- Kan stoppa lynch en gång.
Jag gissar att detta är en gång per lek? Får de som får kronan efteråt veta att lynchstopp att är förbrukat eller får de räkna ut det själva av att en lynch inte hände och kronan är lekens enda lynchstopp?

Då hade jag valt:
Q - för jag tror aldrig vi varit onda tillsammans.

Bsf - för jag tycker att hon brukar spela bra som ond.

Sen tänker jag glatt anta att det inte är två ulvar i lyan. Om nu inte myrten kör en dubbel bluff så klart, men 3 onda (ledarvarg + 2 i lyan) låter lite med 13 deltagare, mer troligt 4 onda då, 1 ledare + 3 i lyan. Eventuellt 5 med tanke på god lya, både spion och siare (om än försvagade), kronan och narren som kan överleva ett käk, plus då att lyan inte känner till en ond och att en i lyan dör om de försöker käka ledarvargen.

Fast på tal om ovan kom jag på...
5 onda innebär att leken kan ta slut dag (natt) 2? Verkar osannolikt?

Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?
Fattar inte heller detta, även om det inte skrivs ut i uppdateringen, ska den döda ulven spela vidare och låtsas leva? Fast dennes röst inte räknas?

5 onda innebär att leken kan ta slut dag (natt) 2? Verkar osannolikt?
Har du rätt i, tänkte att det var lyan som skulle vara fler än goda för att vinna i och med att lyan inte känner till ledarvargen, men dubbelkollade nu och det stod mycket riktigt när onda är fler än goda, så 5 onda så hade det kunnat ta slut redan lynch 2.

Jag har hittat hit! Förstår inte heller riktigt vad som händer, men tror nog att lekarna är roligast så också.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat