Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@MyrtenHur många ska man välja?
Jag bestämmer - TVÅ!
Som att rida fälttävlan då alltså?Jag är här. Känner bara herregud så ringrostig jag är![]()
Som att rida fälttävlan då alltså?![]()
Obligatorisk fråga!
Om du vore Richard (ledarvargen). Vilka deltagare hade du valt in till lyan?
Ok, då skulle jag välja LenaH för jag vill inte ha henne emot mig när jag är ond. Och fio för att hon är rolig i lyan. För jag räknar med att de skulle försöka käka mig så jag hamnar i lyan.Jag bestämmer - TVÅ!
Då hade jag valt:Jag bestämmer - TVÅ!
Myrten har svarat två men du vill tydligen ha många kamrater där?Jag vet inte hur många man ska välja in i lyan men om jag vore ledarvarg hade jag inte valt spelare som ofta blir siade osv. Vi säger 3 st ulvar. Ceta, Bollen och Emtherlia känner jag är typer som kan gå under radarn. Är dom 4 så även Sryoqwe.
3: Det är den senaste.Följdfråga på 3. Om narren haft kronan vid mer än ett tillfälle när den käkas, och väljer att överleva, får den då själv välja vilken överlämning den berättar om, eller är det alltid den första alt. den senaste?
Och på 4. Försvinner kronan ur spelat om narren lynchas/käkas oavsett vem som har den, eller måste spelaren som har kronan just då åka ut, för nu står det olika i rollistan och i förtydligandet.
Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?I originalrollbeskrivningen står att byborna får veta att ulvarna försökt ta sin ledare. Glöm det! Detta är en M&A-lek.
Jag gissar att detta är en gång per lek? Får de som får kronan efteråt veta att lynchstopp att är förbrukat eller får de räkna ut det själva av att en lynch inte hände och kronan är lekens enda lynchstopp?- Kan stoppa lynch en gång.
5 onda innebär att leken kan ta slut dag (natt) 2? Verkar osannolikt?Då hade jag valt:
Q - för jag tror aldrig vi varit onda tillsammans.
Bsf - för jag tycker att hon brukar spela bra som ond.
Sen tänker jag glatt anta att det inte är två ulvar i lyan. Om nu inte myrten kör en dubbel bluff så klart, men 3 onda (ledarvarg + 2 i lyan) låter lite med 13 deltagare, mer troligt 4 onda då, 1 ledare + 3 i lyan. Eventuellt 5 med tanke på god lya, både spion och siare (om än försvagade), kronan och narren som kan överleva ett käk, plus då att lyan inte känner till en ond och att en i lyan dör om de försöker käka ledarvargen.
Fast på tal om ovan kom jag på...
Fattar inte heller detta, även om det inte skrivs ut i uppdateringen, ska den döda ulven spela vidare och låtsas leva? Fast dennes röst inte räknas?Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?
Ja men jag såg inte det innan jag svarade.Myrten har svarat två men du vill tydligen ha många kamrater där?![]()
Har du rätt i, tänkte att det var lyan som skulle vara fler än goda för att vinna i och med att lyan inte känner till ledarvargen, men dubbelkollade nu och det stod mycket riktigt när onda är fler än goda, så 5 onda så hade det kunnat ta slut redan lynch 2.5 onda innebär att leken kan ta slut dag (natt) 2? Verkar osannolikt?
Sant om @qitis men jag tror hon jagar mig mer när jag är god än när jag är ond