Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

Var skrev hon det?
Citerar detta igen från i morse när det var på tapeten (fattar om du inte hunnit läsa allt dock )
Det är en teori helt enkelt, jag kan nog inte förklara mina tankar bättre än jag gjort och jag tycker fortfarande mina tankar är rimliga.

Men jag har ingen info om du är god eller ond och efter kvällens lynchning så finns det fler som jag ska försöka läsa mellan raderna om. Det vände fort ikväll!
Klicka på citatet och se mitt fetare i det.
Nu kan ju fio mycket väl vara ond för det. Men jag tror inte siad ond iaf

DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis
19:51 Asko röstar på fio

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1

Jag tycker inte att dessa inlägg är så svaga.

Känns inte osäkert eller tveksamt tycker jag.

Återigen, med brasklappen att jag antagligen har till 90% fel, mina instinkter är värdelösa och min mage leder mig alltid fel i såna här spel 🤪

Ja alltså hon anklagade mig för att inte leta ulvar inför DL1 med absolut noll info i leken och sedan anklagade hon mig för att prata om lyan men det var ju den obligatoriska frågan från LL vem man hade valt in i lyan om man var ledarvargen så ja det var jag ju tvungen att prata om.

Nä, såvitt jag förstår så har kronan utslagsröst, inte extraröst. Dvs - står det lika så "vinner" den som har kronan men om röstfifflaren lagt en extra röst så blir det ju tre röster.
Men det kan naturligtvis varit lottning också, vem vet? :D
Jag funderar på om Elo , eftersom hon skrev falska röster , kan ha missuppfattat -att lagd öppen röst inte gäller utan den dolda /extrarösten ?
Konstigt resonemang annars.

Jag funderar på om Elo , eftersom hon skrev falska röster , kan ha missuppfattat -att lagd öppen röst inte gäller utan den dolda /extrarösten ?
Konstigt resonemang annars.
Jag funderar över @Hedinn som inte valde att rösta på dig igår när hon la sin efterhandsröst men gör det idag?
Om vi nu ponerar att Heddan och @Elo är ulvar så verkar det snyggt att igår lägga en betydelselös röst på en (potentiell) ulv men idag när det är på riktigt så röstar hon på dig?
Hur man med all info efter typ 20.56 igår INTE röstade på dig övergår mitt förstånd och det även innan vi visste Niyamas roll?

*mutter, mutter* :cautious:

Jag räknar med att jag har fel till 90% så jag låter rösten ligga kvar tills jag får en bättre idé :angel:
Samt att siaren kan inte ha vetat att hon skulle bli uppäten och kanske skrivit så för att ulvarna inte skulle tro att hon var siare nu när ängeln var utröstad :idea:
charlie-day.gif

Jag funderar över @Hedinn som inte valde att rösta på dig igår när hon la sin efterhandsröst men gör det idag?
Om vi nu ponerar att Heddan och @Elo är ulvar så verkar det snyggt att igår lägga en betydelselös röst på en (potentiell) ulv men idag när det är på riktigt så röstar hon på dig?
Hur man med all info efter typ 20.56 igår INTE röstade på dig övergår mitt förstånd och det även innan vi visste Niyamas roll?
Hedinn har verkligen smugit under radarn för mig , hm har inte märkt av henne särskilt mycket faktiskt ?
BSF skrev tom först i morse att Hedinn HADE efterröstatv på mig i den första röstlistan hon la upp ?
Behöver ju inte betyda något men det kom upp i minnet på mig nu. Ska leta upp det någon påpekade att efterrösten från Hedinn var fel på mig när faktiskt var på elo.
Ske kolla och hitta inläggen och reposta dem

Lägger in en färglagd lista.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

@Hedinn missar (efterröstar på qitis)

@Blacksmithfarm röstade inte Hedinn på Elo?
Här är BSF s första lista. Och det var Fio som reagerade på felaktigheten i Hedinns efterröst
Jag jobbade så hade inte tid att följa leken förrän under eftermiddagen mer än att läsa och fundera

Äsch, jag gillar ju att ändra... :D

LenaH röstar på Hedinn

för att hon först spontant sa efter DL att hon skulle röstat på q men senare när hon läst igenom så blev den officiella efterrösten på Elo men när hon röstar (tidigt) på riktigt idag så blir det ändå q?
Vad har ändrats?

Känns som ett spel för gallerian ;) eller kanske tom en vinkning från ledarvarg till lyan?

Här är BSF s första lista. Och det var Fio som reagerade på felaktigheten i Hedinns efterröst
Jag jobbade så hade inte tid att följa leken förrän under eftermiddagen mer än att läsa och fundera
Jag fattar inte, skulle det betyda något eller vad? @Blacksmithfarm hade även fel om att det var @LenaH som skrev att du var avslöjad. Det var ju @Niyama som skrev det. Men jag orkade inte rätta det oxå.

@Elo svarade du någonsin på @Niyama s röstinlägg igår? Inlägg 268. Vet inte hur man får in hela inlägget men provar att dela det

https://www.bukefalos.se/threads/in...nder-parkeringen-ulvlek.1540708/post-21010663

Nej jag svarade aldrig eftersom jag inte riktigt förstår invändningen?

Jag svarar, som regel, sällan på inlägg eftersom jag ser det som menlöst. Jag kan utveckla nästa inlägg men ... nä. Och jag ställer heller aldrig frågor till andra, eftersom jag typ bara antar att de har samma inställning som mig.

Fast jag skrev ju exakt varför? Qitis röst kom 21.00, det är rätt osannolikt att jag hade hunnit lägga en röst på henne baserat på det då, även om det var vad jag spontant reagerade mest på i efterhand. Alltså la jag rösten på den jag tänker att jag mest sannolikt faktiskt hade röstat på.

Äsch, jag gillar ju att ändra... :D

LenaH röstar på Hedinn

för att hon först spontant sa efter DL att hon skulle röstat på q men senare när hon läst igenom så blev den officiella efterrösten på Elo men när hon röstar (tidigt) på riktigt idag så blir det ändå q?
Vad har ändrats?

Känns som ett spel för gallerian ;) eller kanske tom en vinkning från ledarvarg till lyan?
Var sa hon att hon skulle ha efterröstat på q?

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026