Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Jag tolkar det som att narren lämnar kronan till någon, men vet inte om den är ond eller god. Så i praktiken skulle kronan kunna skickas in i lyan.

Och den som har kronan kan stoppa lynchen oavsett vem som ska lychas, det vill säga det behöver inte vara den själv som är uppe för lynch. Men dumt såklart att rädda någon annan om man inte är helt säker på att den är god

Jag tolkar det som att narren lämnar kronan till någon, men vet inte om den är ond eller god. Så i praktiken skulle kronan kunna skickas in i lyan.

Och den som har kronan kan stoppa lynchen oavsett vem som ska lychas, det vill säga det behöver inte vara den själv som är uppe för lynch. Men dumt såklart att rädda någon annan om man inte är helt säker på att den är god
Tjuven kan ju ha snott kronan och då är den ju I lyan forever, typ...

Edit: isf har lyan utslagsröst vid varje lynch i fortsättningen.
Det innebär att goda inte kan vinna om vi inte samlar rösterna VARJE lynch eftersom käken kommer lyckas varje natt.
Det innebär också att de var 3 i lyan + ledarvarg från början och inte fler för då skulle leken varit slut i natt.

Näe?
"Vid nästa DL är allt återställt och den bestulna spelaren får tillbaka sin förmåga. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång."
Antar att detta gäller kronan också, dvs den går vidare till en annan spelare.

Eller förtydligades detta i ett senare inlägg än den första?

Edit: isf har lyan utslagsröst vid varje lynch i fortsättningen.
Det innebär att goda inte kan vinna om vi inte samlar rösterna VARJE lynch eftersom käken kommer lyckas varje natt.
Det innebär också att de var 3 i lyan + ledarvarg från början och inte fler för då skulle leken varit slut i natt.
Nej så har jag inte fattat det hela iaf? Ang kronan ?
Men håller med om din uträkning däremot. För leken skulle faktiskt vara slut nu och onda vunnit om de varit fler än 3+1 IOM att alla räknas in i vinstvillkoret på onda sidan
Kronan är ju den enda giltiga förklaringen idag till utebliven Lynch om jag inte totalt missat något.
Så troligen hade elo kronan ? Eller vad ska man tro?
Får grubbla lite på detta

Nej så har jag inte fattat det hela iaf? Ang kronan ?
Men håller med om din uträkning däremot. För leken skulle faktiskt vara slut nu och onda vunnit om de varit fler än 3+1 IOM att alla räknas in i vinstvillkoret på onda sidan
Kronan är ju den enda giltiga förklaringen idag till utebliven Lynch om jag inte totalt missat något.
Så troligen hade elo kronan ? Eller vad ska man tro?
Får grubbla lite på detta
Elo själv om hon är god och hennes kvarvarande lyakompis eller ledarvargen om hon är ond.

Jaha jag tolkade det som att den som har kronan bara kan stoppa lynchen om personen själv är uppe till lynch? Men jag kan ha fel såklart. Men finns ju ingen annan som har kronan som skulle stoppa lynchen på Elo om det inte var en annan lyamedlem. Om inte Elo har den själv alltså

Jag har ändå misstankar om att Elo sitter i lyan och att dom har fått kronan, antingen genom att någon har skickat den till Elo eller att lyan har snott den. Det finns väl bara ett sätt att ta reda på det och det är att rösta på Elo i morgondagens lynch om ingen tror att hon har en jättegod roll då iof. Jag har inte sett några övertygande teorier om det iallafall.

Med en dold röst hade Qitis kunnat varit uppe på lottningen. Så kronan hade kunnat användas för att stoppa lynchningen även om man önskade skydda Q, om jag tänker rätt?

Med en dold röst hade Qitis kunnat varit uppe på lottningen. Så kronan hade kunnat användas för att stoppa lynchningen även om man önskade skydda Q, om jag tänker rätt?
Vem sjutton skulle vilja skydda mig tänker du ?
Jag tänker att det inte var det som hände helt enkelt (även om jag inte kan vara säker på det såklart. Jag vet ju inte ) men känns inte som det troligaste just nu iaf ?
Jag behöver processa denna DL några varv känner jag

• Gilla
Reactions: fio
Vem sjutton skulle vilja skydda mig tänker du ?
Jag tänker att det inte var det som hände helt enkelt (även om jag inte kan vara säker på det såklart. Jag vet ju inte ) men känns inte som det troligaste just nu iaf ?
Jag behöver processa denna DL några varv känner jag
Sannolikt är det väl inte, men en teoretisk möjlighet. Hade du fått kronan (vilket du kanske inte fått av en god, men om du fått den lottad av lyan) hade du ju kunnat göra det. Säger inte att du skulle göra det, men jag tror att det är en möjlighet.

Har inte räknat på hur många det är kvar nu, om detta kan vara något lyan kan ha gjort för att de är nära på att vinna. Återkommer med någon snurrig ekvation.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat