Nej, det stämmer nog. Läste början igen och det verkar som att kronan lämnas vidare varje natt, har jag för mig.Tror inte att det är narren då hen måste ha lämnat ifrån sig den redan? Eller missuppfattade jag det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det stämmer nog. Läste början igen och det verkar som att kronan lämnas vidare varje natt, har jag för mig.Tror inte att det är narren då hen måste ha lämnat ifrån sig den redan? Eller missuppfattade jag det?
Tjuven kan ju ha snott kronan och då är den ju I lyan forever, typ...Jag tolkar det som att narren lämnar kronan till någon, men vet inte om den är ond eller god. Så i praktiken skulle kronan kunna skickas in i lyan.
Och den som har kronan kan stoppa lynchen oavsett vem som ska lychas, det vill säga det behöver inte vara den själv som är uppe för lynch. Men dumt såklart att rädda någon annan om man inte är helt säker på att den är god
Om inte narren blir vald och väljer att torteras och skvallra om vem de gett kronan till istället.Well, en misslyckad DL och ulvmåltid till då![]()
Näe?Tjuven kan ju ha snott kronan och då är den ju I lyan forever, typ...
hamnar kronan i lyan så lottas den till en god sedan när det är dags för byteTjuven kan ju ha snott kronan och då är den ju I lyan forever, typ...
Nej så har jag inte fattat det hela iaf? Ang kronan ?Tjuven kan ju ha snott kronan och då är den ju I lyan forever, typ...
Edit: isf har lyan utslagsröst vid varje lynch i fortsättningen.
Det innebär att goda inte kan vinna om vi inte samlar rösterna VARJE lynch eftersom käken kommer lyckas varje natt.
Det innebär också att de var 3 i lyan + ledarvarg från början och inte fler för då skulle leken varit slut i natt.
Absolut. Men man kan inte utgå från att Elo är god bara för att lynchen stoppadesSen VET vi ju inte att den är i lyan, någon kan ju gett den till Elo och Elo KAN ju vara god.
Elo själv om hon är god och hennes kvarvarande lyakompis eller ledarvargen om hon är ond.Nej så har jag inte fattat det hela iaf? Ang kronan ?
Men håller med om din uträkning däremot. För leken skulle faktiskt vara slut nu och onda vunnit om de varit fler än 3+1 IOM att alla räknas in i vinstvillkoret på onda sidan
Kronan är ju den enda giltiga förklaringen idag till utebliven Lynch om jag inte totalt missat något.
Så troligen hade elo kronan ? Eller vad ska man tro?
Får grubbla lite på detta
Oh nej, jag tänker att det troligaste är att kronan antingen blivit stulen eller skickad av misstag till lyan eller ledarvargen.Absolut. Men man kan inte utgå från att Elo är god bara för att lynchen stoppades
Varför kan hon inte själv ha haft kronan om hon är ond?Elo själv om hon är god och hennes kvarvarande lyakompis eller ledarvargen om hon är ond.
Jaha jag tolkade det som att den som har kronan bara kan stoppa lynchen om personen själv är uppe till lynch? Men jag kan ha fel såklart. Men finns ju ingen annan som har kronan som skulle stoppa lynchen på Elo om det inte var en annan lyamedlem. Om inte Elo har den själv alltsåJag tolkar det som att narren lämnar kronan till någon, men vet inte om den är ond eller god. Så i praktiken skulle kronan kunna skickas in i lyan.
Och den som har kronan kan stoppa lynchen oavsett vem som ska lychas, det vill säga det behöver inte vara den själv som är uppe för lynch. Men dumt såklart att rädda någon annan om man inte är helt säker på att den är god
Jodå men orkade inte upprepa mig.Varför kan hon inte själv ha haft kronan om hon är ond?
Vem sjutton skulle vilja skydda mig tänker du ?Med en dold röst hade Qitis kunnat varit uppe på lottningen. Så kronan hade kunnat användas för att stoppa lynchningen även om man önskade skydda Q, om jag tänker rätt?
Sannolikt är det väl inte, men en teoretisk möjlighet. Hade du fått kronan (vilket du kanske inte fått av en god, men om du fått den lottad av lyan) hade du ju kunnat göra det. Säger inte att du skulle göra det, men jag tror att det är en möjlighet.Vem sjutton skulle vilja skydda mig tänker du ?
Jag tänker att det inte var det som hände helt enkelt (även om jag inte kan vara säker på det såklart. Jag vet ju inte ) men känns inte som det troligaste just nu iaf ?
Jag behöver processa denna DL några varv känner jag
Med en dold röst hade Qitis kunnat varit uppe på lottningen. Så kronan hade kunnat användas för att stoppa lynchningen även om man önskade skydda Q, om jag tänker rätt?