Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

Men brukar ficktjuven ingå i lyan? Det blir ju som 3 sior för ulvarna om man ska vara krass eftersom dom får svaret efter dag DL.

Det var ju din teori att dom snott extrarösten och sedan blev ekorren käk.
Ja den håller jag med om att de gjort -iom att ekorren skrev sin hon gjorde och sedan blev käk

Det jag reagerade på var att LenaH verkar veta att så har de onda gjort hela leken ? Inte bara i ekorrens fall ?

Men brukar ficktjuven ingå i lyan? Det blir ju som 3 sior för ulvarna om man ska vara krass eftersom dom får svaret efter dag DL.
Det tror jag iom rollbeskrivingningen från lekstart ?
Richard (ledarvargen): Väljer själv sin lya som inte känner till sin ledare. När ni läser detta har Richard redan gjort sitt val. Hahahaha! Om lyan en natt skulle välja ledarvargen så dör i stället en av lyamedlemmarna. Hejdå! Det positiva (för ulvarna) är att de, om denna tragiska händelse inträffar, får reda på ledarens identitet och hen kan komma in i lyan. Om ledaren blir ensam kvar utanför lyan övertar hen förmågan att äta.

I originalrollbeskrivningen står att byborna får veta att ulvarna försökt ta sin ledare. Glöm det! Detta är en M&A-lek.

Richards hit squad (ulvar): får prata med varandra, äter om nätterna. En av ulvarna har dessutom en speciell förmåga – hen kan stjäla från de andra spelarna (ficktjuv). Detta är begränsat till tre tillfällen under spelets gång oavsett resultat. Tjuven stjäl vid dag-DL (efter avslutad lynch) och har sedan till natt-DL på sig att bestämma hur förmågan ska användas. Vid nästa DL är allt återställt och den bestulna spelaren får tillbaka sin förmåga. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. En spelare får alltid veta att hen blivit utsatt för ett stöldförsök.
Det syns ju tydligt ?

Ja den håller jag med om att de gjort -iom att ekorren skrev sin hon gjorde och sedan blev käk

Det jag reagerade på var att LenaH verkar veta att så har de onda gjort hela leken ? Inte bara i ekorrens fall ?
Klart jag inte VET men det verkar onekligen så och f ö spelar det ju ingen roll?

Eeehh...Titta på vilka de käkat?
Iofs. Men jag har inte haft tanken att de skulle ha vetat dock ? Ruskigt osannolikt att råka tjuva av siaren första natten av alla att välja mellan ?
Visst det kan ha hänt men vilket flyt i så fall. Och BSF , som vi vet var spionen verkar ju bekräfta att hon visste att Emtherlia hade siat Niyama och dig ? Såg ingen frustration från Emtherlia att hon skulle blivit tjuvad dock. Men jag ska läsa igenom hennes inlägg igen. Det kan ju vara svårt artt uttrycka det iom hintningar inte är tillåtna. Ofta brukar man ju ändå hitta ett sätt att uttrycka det på så det i efterhand ändå framgår ?

Ja men frågan var om ficktjuven brukar vara med i lyan. Jag kan oxå läsa att den är med i denna lyan.
Jag tror det ? Däremot kanske det talar för att det faktiskt talar för att det är bara två onda kvar , en ulv och en ledarvarg om man tänker på det balansmässigt ?

Varför spelar det ingen roll ?
Du kanske inte vet men du framför det som om du vet? DET reagerar jag på
Vad jag menar är att det NU gör varken till eller från? Rollerna är käkade hur det än gick till, Emtherlia är jag väl inte säker på om de tjuvade ifrån men Bsf känns väl inte osannolikt att de snott spioninfo ifrån?
Det verkar ju onekligen som om lyan haft stenkoll på de flesta roller eftersom käken lyckats så oerhört väl och då utgår jag från att de använt tjuven som en slags siare. Men som sagt, det spelar ju egentligen ingen roll hur det gick till ändå?

Vissa saker kan jag ju naturligtvis veta om du tänker efter (och det borde du gjort även tidigare) och vissa slutsatser kan jag ju naturligtvis dra utifrån vad jag vet.

Rollbeskrivningen.
Screenshot_20260510_145215_Chrome.webp

Vad jag menar är att det NU gör varken till eller från? Rollerna är käkade hur det än gick till, Emtherlia är jag väl inte säker på om de tjuvade ifrån men Bsf känns väl inte osannolikt att de snott spioninfo ifrån?
Det verkar ju onekligen som om lyan haft stenkoll på de flesta roller eftersom käken lyckats så oerhört väl och då utgår jag från att de använt tjuven som en slags siare. Men som sagt, det spelar ju egentligen ingen roll hur det gick till ändå?

Vissa saker kan jag ju naturligtvis veta om du tänker efter (och det borde du gjort även tidigare) och vissa slutsatser kan jag ju naturligtvis dra utifrån vad jag vet.
Alltså jag fattar att du nog vet mer än mig 😅jag bara inte fattar att du verkar veta så mycket ? Även med beaktande att det finns brev från goda lyan som skickas

Jag tror det ? Däremot kanske det talar för att det faktiskt talar för att det är bara två onda kvar , en ulv och en ledarvarg om man tänker på det balansmässigt ?

Jag frågar för jag har aldrig tänkt på att det blir som 3 sior för ulvarna så dom kan välja och vraka bland sina käk. Typ vi snor från bollen. Nähä där fanns ingen förmåga, hon är bybo så då väljer vi att käka någon annan istället. Eller där fick vi sno från röstfifflaren ja men då käkar vi henne.

Är det bara jag som ser detta som.märkligt?

Jag frågar för jag har aldrig tänkt på att det blir som 3 sior för ulvarna så dom kan välja och vraka bland sina käk. Typ vi snor från bollen. Nähä där fanns ingen förmåga, hon är bybo så då väljer vi att käka någon annan istället. Eller där fick vi sno från röstfifflaren ja men då käkar vi henne.

Är det bara jag som ser detta som.märkligt?
Jag förstår vad du menar och därför börjar jag tro att det kan vara två onda kvar totalt och inte 3 som varit den allmäna uppfattningen enligt standard ca 1/ 3 dels ulvar ?

Jag förstår vad du menar och därför börjar jag tro att det kan vara två onda kvar totalt och inte 3 siom varit den allmäna uppfattningen enligt standard ca 1/ 3 dels ulvar ?
Det är ju bara för att vi ska tro på.din godhet som du säger detta 🤣

Det är ju bara för att vi ska tro på.din godhet som du säger detta 🤣
Jaja. Du får tro vad du vill såklart. Jag kan inte övertala vare sig dig och LenaH om något annat inser jag
Jag har ingen större betydelse i leken , har aldrig hävdat att jag haft det heller , mer än att jag endast visste vart jag hade mig själv och ingen annan
Försöker bara delta lite mer nu när det är helg och jag inte jobbar.
Tror vi har råd att förlora en god idag bara det åker ut en ond också
Lite orolig för den där ev extrarösten dock och att kronan kan vara i onda händer

Så fine. Rösta ut mig så kanske ni ser annorlunda på det sedan.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat