Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 873

Bukefalos 30 år!

@qitis - du kan trösta dig med att jag är helt lost vad gäller vilka som är onda, jag må ha listat ut en del om vad som hänt men det hjälper mig inte nu ändå. :banghead:

Det enda jag fattat idag är väl att du inte är röstfifflaren...

@qitis - du kan trösta dig med att jag är helt lost vad gäller vilka som är onda, jag må ha listat ut en del om vad som hänt men det hjälper mig inte nu ändå. :banghead:

Det enda jag fattat idag är väl att du inte är röstfifflaren...
Ja den är ju uppenbar såklart att jag inte är ?
Jag tänkte när jag inte åkte dL 2 att antingen var det lottning eller så var det kronans utslagsröst som fällde avgörandet ? Trodde att ekorren skulle kunna ha kronan helt enkelt ?
Svårt att tro hon som röstfifflare (som vi nu vet att hon var ) la en dold röst på Niyama också ? Men det kanske hände ? Ingen aning

Snodde en sammanställning av röstlistorna.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta/asko röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta/asko
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1
Madalitso lynchas -ulv
Bollen käkas -bybo

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta /asko röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

Niyama lynchas -ängel
Emtherlia käkas -siare

DL3 21:30
10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo

21:25 fio röstar på qitis
21:29 fio ändrar röst till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 3
LenaH 1

Ingen lynchas
Blacksmithfarm käkas -spion

DL 4 21.30
19.26 LenaH röstar på Elo
19:30 Sryoqwe röstar på Elo
19:46 Asko röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på Elo
20:38 Elo röstar på Fio
20:45 Mirtai röstar på Elo
20:49 Fio röstar på Elo
21:26 qitis röstar på Elo

Elo 7
Fio 1

Elo lynchas - Bybo
Sryoqwe käkas - Röstfifflare

-----

Jag tycker ju fortfarande qitis röst på Niyama i DL 2 sticker ut. Visst, hon var stressad, men hann hon se första rösten på Niyama hann hon också se andra rösten på Elo och det hade varit säkrare att lägga en tredje på Elo för att rädda sig själv - men om vi nu ponerar att lyan visste/misstänkte att Niyama var ängel var det såklart mer intressant att få ut henne. Potentiellt att ficktjuven snott en extraröst och de därför kände sig relativt säkra trots likaläge?

Sen har vi en himla massa röständringar. LenaH brukar roa sig med det, säger inget om hennes roll. Vad jag noterar är dock att i DL 3 röstade först både LenaH och qitis på mig, sen ändrade LenaH till Elo och qitis ändrade också till Elo. Vet inte om det säger nåt alls, kanske bara en ond qitis som försöker ställa sig in hos en god LenaH? Eller så har LenaH ett finger med i spelet nånstans...

I samma röstning ändrar Asko från fio till LenaH och fio ändrar från qitis till Elo. Den är kanske mest intressant i det här, att först rösta på qitis, för att sen ändra till den som qitis röstar på?

Senast ändrad:
Ja jag tyckte det var konstigt att du sa att det bara lynchas bybor , och dessutom en ängel?och ja den förtjänar jag smisk och skamvrå för (Tillsammans med ekorren )
Så inte har det bara röstats ut bybor väl ?
Nej, men det är så det känns just nu bara. Hopplöst värre!

Kan man sträcka upp en vit flagga eller? Tänk vilka skandaler det brittiska kungahuset sysslat med i tid och otid genom tiderna. Jag vet inte om jag orkar försvara den där kungdjäveln längre. Nu får någon räcka upp handen helt enkelt!

Snodde en sammanställning av röstlistorna.

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta/asko röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta/asko
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1
Madalitso lynchas -ulv
Bollen käkas -bybo

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta /asko röstar på Sryoqwe

20:33 LenaH röstar på Emtherlia
20:46 Elo röstar på qitis
20:52 Niyama röstar på Elo
20:57 LenaH ändrar röst till qitis
20:58 Mirtai röstar på Elo
20:59
Sryoqwe röstar på Niyama
20:59 fio röstar på Emetherlia
21:00 Qitis röstar på Niyama

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Emtherlia 1
qitis 2
Elo 2
Niyama 2

Niyama lynchas -ängel
Emtherlia käkas -siare

DL3 21:30
10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo

21:25 fio röstar på qitis
21:29 fio ändrar röst till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 3
LenaH 1

Ingen lynchas
Blacksmithfarm käkas -spion

-----

Jag tycker ju fortfarande qitis röst på Niyama i DL 2 sticker ut. Visst, hon var stressad, men hann hon se första rösten på Niyama hann hon också se andra rösten på Elo och det hade varit säkrare att lägga en tredje på Elo för att rädda sig själv - men om vi nu ponerar att lyan visste/misstänkte att Niyama var ängel var det såklart mer intressant att få ut henne. Potentiellt att ficktjuven snott en extraröst och de därför kände sig relativt säkra trots likaläge?

Sen har vi en himla massa röständringar. LenaH brukar roa sig med det, säger inget om hennes roll. Vad jag noterar är dock att i DL 3 röstade först både LenaH och qitis på mig, sen ändrade LenaH till Elo och qitis ändrade också till Elo. Vet inte om det säger nåt alls, kanske bara en ond qitis som försöker ställa sig in hos en god LenaH? Eller så har LenaH ett finger med i spelet nånstans...

I samma röstning ändrar Asko från fio till LenaH och fio ändrar från qitis till Elo. Den är kanske mest intressant i det här, att först rösta på qitis, för att sen ändra till den som qitis röstar på?
Inser för övrigt att senaste (ganska ointressanta) röstlistan saknas och de som rykt där inte färglagts. Ser om jag orkar/hinner ändra det i inlägget.

Nej, men det är så det känns just nu bara. Hopplöst värre!

Kan man sträcka upp en vit flagga eller? Tänk vilka skandaler det brittiska kungahuset sysslat med i tid och otid genom tiderna. Jag vet inte om jag orkar försvara den där kungdjäveln längre. Nu får någon räcka upp handen helt enkelt!
Niyama är ju tyvärr ute men hon verkar ivrig på att vilja få slut på leken ändå ?
Menar du att du räcker handen? Har du försvarat Richard?

I samma röstning ändrar Asko från fio till LenaH och fio ändrar från qitis till Elo. Den är kanske mest intressant i det här, att först rösta på qitis, för att sen ändra till den som qitis röstar på
Inte särskilt intressant eftersom jag faktiskt inte hade uppmärksammat det du hade uppmärksammat om Elo som gjorde att jag till sist röständrade till Elo. Jag var fortfarande osäker på q och velade fram och tillbaka angående henne.

Här är dessa inlägg. Så det var faktiskt pga dig jag ändrade röst till Elo :angel1:
Men alltså, du röstar hellre på nån du misstänker mindre för att den du misstänker mest redan har röster? Om du är god är det väl bättre att rösta på nån du misstänker, än att lägga uddaröster som ger ulvarna möjlighet att styra?

Igår valde du mellan mig och qitis, röstade på qitis för att jag redan hade en röst. Idag misstänker du mest qitis, men för att hon redan fått röster vill du inte rösta på henne? Mig misstänker du också, som också fått röster, men du väljer nån annan? Skulle alla goda göra så skulle ju onda kunna styra varenda röstning, det här är jättemärkligt resonerat om du är god?

Ja det var skumt än en gång från Elo

fio ändrar röst till Elo för att det är skumt att inte vilja rösta på den man misstänker för att personen redan har röster

Läste igenom inläggen från den röstningen lite snabbt. Det var många (inkl. jag) som reagerade på Elo där och det var nog fullt rimlig ändring från fios sida så vitt jag kan se.

Niyama är ju tyvärr ute men hon verkar ivrig på att vilja få slut på leken ändå ?
Menar du att du räcker handen? Har du försvarat Richard?

Det är väl Kung Edward vi ska försvara så att Richard inte blir kung? Du kan räcka upp handen tycker jag :rofl:

Inte särskilt intressant eftersom jag faktiskt inte hade uppmärksammat det du hade uppmärksammat om Elo som gjorde att jag till sist röständrade till Elo. Jag var fortfarande osäker på q och velade fram och tillbaka angående henne.

Här är dessa inlägg. Så det var faktiskt pga dig jag ändrade röst till Elo :angel1:
Haha ja, jag såg det. :D

Oavsett, generellt tycker jag du resonerat vettigt och jag inser att jag tittar mest på de som varit mest aktiva, vilket ju är lätt hänt...

LenaH la dessutom avgörande rösten på Madalitso i DL 1, hon kan absolut lura skiten av oss alla, men i så fall kan hon nästan vara värd vinsten. Tveksam till att jag röstar där idag. Fio kommer inte heller vara mitt förstahandsval i dagens röstning, även om även hon mycket väl kan lura mig (vore inte första gången :D).

Högst troligt kommer min ena röst hamna på qitis, sen ska jag kika lite mer på de övriga som jag inte har nån spontan uppfattning av då det inte vore osannolikt att det gömmer sig nån ond där.

@fio - Kommer du ihåg var du la listan med hur folk svarade på obligatoriska frågan?
Deltagares svar på LL s fråga om vilka man ville se i lyan

LL: Myrten & Artline

1. Niyama LenaH och fio

2. LenaH Niyama och Q

3. Fio Ceta, bollen, emeranten och ekorren

4. Mirtai Q, Mada, LenaH

5. Hedinn Niyama och fio eventuellt ekorren

6. Blacksmithfarm Mada, Mirtai

7. Sryoqwe Hedinn och Q

8. Ceta LenaH och Q

9. Bollen

10. Elo LenaH, Q och Hedinn

11. Qitis Emeranten och BSF

12. Emtherlia

13. Madalitso Q och BSF

Fick ihop en lista ändå men hittade inte bollen och Emerantens svar

Om vi vet att Mada var ulv, så undrar jag om hon valde en till ulv i sin lya eller två goda? BSF var ju god så frågan är hur det placerar qitis?

För att man har en viktigare roll, dvs ledarvarg.
Det här var Askos förklaring till teorin att LenaH skulle vara ond och la en tredje och helt avgörande röst på Madalitso i DL 1. Potentiell antydan till att Asko själv är ledarvarg?
Jag börjar få känslan att en ulv är antingen LenaH eller qitis, den andra antingen Hedinn eller Mirtai. Det hade varit rätt bra val som ledarvarg.

Jag väger mera mot LenaH än qitis pga mina tidigare misstankar. Men med Hedinn eller Mirtai så kan jag lika gärna kasta krona eller klave, det är för få inlägg för att jag ska kunna utläsa något bättre :arghh:
Första meningen i andra stycket. Lutar mer mot LenaH än qitis som ond. Jag har svårt att se det rimliga i det. LenaH röstade ut onda Madalitso, "i onödan", medan qitis röstade ut ängeln Niyama "i onödan".

Därför:

Hedinn röstar på qitis
Hedinn röstar på Asko

---
Jag är öppen för att ändra om det dyker upp nåt väldigt bra argument för det.
Men nu är min egentid slut för den här dagen, snart matdags och sen läggdags - förhoppningsvis får jag lite mer egentid innan DL ikväll. Men om inte annat kan jag göra @Niyama glad och dra igång röstningen :D

Om det nu står 3-3 så känner jag att det enda jag egentligen kan fokusera på är att hitta mina kompisar mer än lista ut vilka som är onda. Eftersom jag känner mig hyfsat trygg med @fio av skäl åtminstone någon kan ha listat ut så är det en kvar.

Och även om det bär mig emot så måste nästan @qitis vara min andra kompis för hon är så av banan att det inte är möjligt att hon är ond! :rofl: <3
Skämt åsido, om jag leker med tanken att @Hedinn är ond, jag röstade på henne i DL3 och där följde q min röst, varför skulle q följt mot mig om hon var ond?

Jag tycker det är svårt att hitta vettiga saker att peka på och tvingas köra lite på chans här och nu ser jag Heddans röstinlägg där vi antagligen är överens om att @Asko bör vara ledarvarg men för mig står det mellan just Heddan och q? Isf har jag också @Mirtai i lyan med HEdinn. Snurrigt värre.

LenaH röstar på Hedinn
LenaH röstar på Asko

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund