Inte tillåtet att må dåligt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mår skit överhuvudtaget just nu pga många orsaker.
Men får bara höra att "Du har ju inget att må dåligt över"
Utan att de ens vet vad jag har varit med om, vad jag går igenom just nu och så vidare.
Jag är alltså på gränsen till att lägga ner allt och bara jag vet inte.
Hjälp hos sjukvården finns inte.
 

Det är ju fan att du inte kunde få skuldsanering, det var väl ganska nära? Måste vara så slitsamt för psyket att behöva räkna på kronorna jämt och liksom inte kunna slappna av med ekonomin någon gång. Och när du också jobbar så mycket och verkligen verkar göra allt för att dra ditt strå till stacken på alla sätt, hade man önskat att det åtminstone närmade sig en punkt när det skulle bli lite lättare. Utifrån sett verkar du som ett typfall där skuldsanering hade känts befogad.

Har du fortsatt kontakt med kommunens skuldrådgivning? Det går väl att pröva om ett avslagsbeslut efter några år, om det framgår att skuldläget inte har blivit bättre? (med de gamla skulderna då alltså).
 
Det är ju fan att du inte kunde få skuldsanering, det var väl ganska nära? Måste vara så slitsamt för psyket att behöva räkna på kronorna jämt och liksom inte kunna slappna av med ekonomin någon gång. Och när du också jobbar så mycket och verkligen verkar göra allt för att dra ditt strå till stacken på alla sätt, hade man önskat att det åtminstone närmade sig en punkt när det skulle bli lite lättare. Utifrån sett verkar du som ett typfall där skuldsanering hade känts befogad.

Har du fortsatt kontakt med kommunens skuldrådgivning? Det går väl att pröva om ett avslagsbeslut efter några år, om det framgår att skuldläget inte har blivit bättre? (med de gamla skulderna då alltså).
Ja jag har kontakt men det har gått ett år sen senaste avslaget från rätten
Har inte orkat ta itu med det.
Det sliter att varje månad vända på örena och särskilt de månader jag faktiskt får träffa min unge.
Har skrivit en budget from mars och hoppas att kunna spara ett par hundra så kanske jag kan få mitt körkort nån gång
 
Jag såg några skuldsaneringsärenden på den tiden lagen var ganska ny men sedan har jag inte alls följt utvecklingen av den delen av juridiken. Tänker att kommunens rådgivare är avsevärt bättre uppdaterade, men tror du det finns något som jag kan hjälpa till med eller kolla upp så bara säg till!

Håller tummarna för körkortet! Det är också en påfrestning att inte fysiskt kunna ta sig lite lättare dit man vill, ungefär när man vill.
 
Det är ju det.. Jag vet faktiskt inte.
Rida är inte på tapeten så länge jag är fet.
Kroppen har så mycket skador sen jag jobbade med hästar att jag inte vet om jag kan hjälpa till på en gård.
Och utan körkort är det inte så enkelt
Yoga då? Nån träning? Har ni promenadgrupper där du bor? Gillar du att sy?
 
Ja jag har kontakt men det har gått ett år sen senaste avslaget från rätten
Har inte orkat ta itu med det.
Det sliter att varje månad vända på örena och särskilt de månader jag faktiskt får träffa min unge.
Har skrivit en budget from mars och hoppas att kunna spara ett par hundra så kanske jag kan få mitt körkort nån gång
Ansök om skuldsanering igen! Ge dig inte!
 
Yoga då? Nån träning? Har ni promenadgrupper där du bor? Gillar du att sy?
Mitt ena knä klarar inte nån slags träning just nu. Ska kolla upp knäet nu i veckan.
Sy är inte nåt mina värkande händer klarar av. Försöker måla i såna målarböcker men värken gör att jag inte orkar nån längre stund.
Promenadgrupper vet jag inte. Då är det mest för daglediga i så fall.
Jag jobbar ju 45 timmar i veckan så i veckorna orkar jag inte
 
Ångest inför att jobba på måndag
Blir en extra lång dag med.
Sen är det bara en helg kvar i gamla lägenheten
Det ska jag fira med nåt gott.
Måendet går upp och ner, men har bokat tid hos kurator iaf.
Och tid för att kolla knäet och få en remiss till röntgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 450
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 425
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp