Intern nedgrävd strömkabel?

35? Min fiber ligger nog grundare än så i min gräsmatta. De bara krafsade en liten ränna och la det där?

På en åker nere i byn fick bonden upp fibern när han plöjde på hösten efter. Suck.
Det har gått fort på sina ställen...
Så olika det verkar vara! Här ligger kabeln på minst 50 cm djup.
 
Det är inte ovanligt att fiber ligger grunt. Jag har varit på ställen där den legat direkt under asfalten. Det är billigare att gräva grunt än djupt.. Vem som ska betala avgrävningar och återställande efter tjälskador blir spännande att se.
 
Det är inte ovanligt att fiber ligger grunt. Jag har varit på ställen där den legat direkt under asfalten. Det är billigare att gräva grunt än djupt.. Vem som ska betala avgrävningar och återställande efter tjälskador blir spännande att se.
Kanske därför det har gjorts bra här från början. Vi är en förening som äger kabeln själva, dvs. vi får också betala själva om/när en kabel blir förstörd.
 
Kanske därför det har gjorts bra här från början. Vi är en förening som äger kabeln själva, dvs. vi får också betala själva om/när en kabel blir förstörd.

Så kan det mycket väl vara. Jag har lite fördomar (inte helt ogrundade) mot ett av de större fiberbolagen.. De grävde ner massor med fiber billigt, och bara nåt år senare blev det problem. Enda fördelen är att det är inmätt med GPS så man vet vart den ligger.
 
Så kan det mycket väl vara. Jag har lite fördomar (inte helt ogrundade) mot ett av de större fiberbolagen.. De grävde ner massor med fiber billigt, och bara nåt år senare blev det problem. Enda fördelen är att det är inmätt med GPS så man vet vart den ligger.
Jag har hört liknande och är glad att vi har flera i föreningen med stor kunskap både om landskapet just här och om hur man gör saker och ting hållbart och inte bara så billigt som möjligt.
 
tror vår fiber på tomten ligger frostfritt då den ligger på samma ställe som vatten och avlopp och el in till huset
Alla tomrör låg på samma ställe vid tomtgränsen
 

Liknande trådar

Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 151
Senast: athena
·
Anläggning I måndags fick jag besök av en man som frågade om det var min hästhage. Sa att det var fel på en ledning som ligger nedgrävd i hagen...
Svar
18
· Visningar
2 547
Senast: cutty
·
R
Hästmänniskan Vi har precise köpt en tomt....Och grannen till tomten har ett flertal hästar fast han har djur förbud....Varken polisen eller någon...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp