Tänker att det är lite oklart beroende på var Wille sökt jobb som lokalvårdare? Platsen kan ju falla inom de ramar som beskrivs i din länk.
Sen, lagstöd eller inte - i normala fall brukar de ju önska att man inte ska öppna kuvertet och då är det ju dumt att missa ett jobb bara för att man vill vara obstinat.
Det är på en skola/ förskola, så det är riktigt att de begär utdrag ur belastningsregistret.
 
Tänker att det är lite oklart beroende på var Wille sökt jobb som lokalvårdare? Platsen kan ju falla inom de ramar som beskrivs i din länk.
Sen, lagstöd eller inte - i normala fall brukar de ju önska att man inte ska öppna kuvertet och då är det ju dumt att missa ett jobb bara för att man vill vara obstinat.
En ska vara medveten om att de belastningar som visas i utdragen med lagstöd bara är sådana som anses vara relevanta för just den verksamheten. Det går alltså att vara dömd för ekonomisk brottslighet t.ex. utan att detta syns i ett skolutdrag.
 
Egentligen skulle jobbet börja i januari, men de är kort om folk i köket, så de frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in där till en början. Javisst, sa jag. Det skulle vara mycket grönsakshackning.
Det låter ju positivt! Vet du när du får höra något och om de hade andra kandidater?

Hur kändes det med anledningarna för dig att vilja ha jobbet, kunde du förmedla dem på ett sätt som kändes genuint och konstruktivt?
 
Egentligen skulle jobbet börja i januari, men de är kort om folk i köket, så de frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in där till en början. Javisst, sa jag. Det skulle vara mycket grönsakshackning.
Låter jättebra. Till våren kanske du kan vara med och plantera lite sallads- och morotsfröer med barnen? Eller hoppa in och sköta buskar/rabatter på gården så gör du dig "bonus-nyttig" för dem på flera sätt.
 
Det låter ju positivt! Vet du när du får höra något och om de hade andra kandidater?

Hur kändes det med anledningarna för dig att vilja ha jobbet, kunde du förmedla dem på ett sätt som kändes genuint och konstruktivt?
Jag vet inte hur det är med andra kandidater.

Jag fick inte så jättemycket frågor utan de berättade mest om verksamheten, och just den frågan som jag funderade på igår, ställdes inte riktigt så. Jag svamlade väl på så gott jag kunde.
 
Jodå, det är ju precis de som HAR lagstöd! (Kolla länken i mitt förra inlägg.)
Om det var många år sedan du var tvungen att göra så för ett jobb i barnomsorgsverksamhet (eller LSS, eller försäkringsförmedling) kan det bero på att utformningen och administrationen av de här speciella utdragen inte kunde sjösättas i samma veva som lagen trädde i kraft och det var ett sätt för arbetsgivarna att få oförfalskade utdrag.
Tyvärr spred sig "kuvertkravet" till andra arbetsgivare; på nivån att t.ex. McDonalds började kräva det av de som sökte sommarjobb, vilket medförde en alldeles för stor arbetsbelastning på både system och personal... O_o
Jag reagerade bara på att du skrev "Det där är inte riktigt sant, de arbetsgivare som har det som krav (att du inte får öppna kuvertet) har egentligen inte lagstöd för att begära utdrag ur belastningsregistret."
Alltså läste jag det som att de som begär att du inte har öppnat kuvertet är de som egentligen inte har lagstöd att begära att du tillhandahåller det. Jag visste redan utan att läsa din länk att de som i mitt fall krävt utdrag har rätt att göra det.
 
Jag reagerade bara på att du skrev "Det där är inte riktigt sant, de arbetsgivare som har det som krav (att du inte får öppna kuvertet) har egentligen inte lagstöd för att begära utdrag ur belastningsregistret."
Alltså läste jag det som att de som begär att du inte har öppnat kuvertet är de som egentligen inte har lagstöd att begära att du tillhandahåller det. Jag visste redan utan att läsa din länk att de som i mitt fall krävt utdrag har rätt att göra det.
OK, ja, jag hade faktiskt glömt bort att det var så som det var i ditt fall där i början. :)
Vet att myndigheten gick ut med info till McDonalds mfl. snabbmatkedjor, PostNord och andra verksamheter med många säsongsanställda att de var tvungna att sluta säga åt sin extrapersonal att begära utdrag.
 
Men alltså WOW, det låter ju jättepositivt det du skriver. Och även om det inte är drömjobbet så låter det som om det skulle kunna vara hyfsat trevligt ändå. Håller tummarna fortsatt hårt för att du får detta.
 
Men alltså WOW, det låter ju jättepositivt det du skriver. Och även om det inte är drömjobbet så låter det som om det skulle kunna vara hyfsat trevligt ändå. Håller tummarna fortsatt hårt för att du får detta.
Ja, hoppas på detta även om tjänstgöringsgraden är för låg. Men känner mig självkritisk till hur intervjun gick. Men ja, jag kan inte ändra på något nu.
 
Ja, hoppas på detta även om tjänstgöringsgraden är för låg. Men känner mig självkritisk till hur intervjun gick. Men ja, jag kan inte ändra på något nu.
Alla intervjuer jag gjort har jag känt "äsch, varför sa jag si istället för så?" tex. Tror det är rätt vanligt.
Håller tummarna att du får jobbet. Lät väl väldigt positivt att dom frågade om kökstjänst redan nu.
 
På det viset kan du ju få tillfälliga ökningar av beläggningen - samtidigt som där blir lugnare perioder däremellan som ger tillfälle till extra återhämtning. Blir det mycket förfrågningar så kan det vara lämligt att ta upp frågan tidsuttag i snitt per vecka. Även om man skulle vara trött och behöva begränsa sin arbetstid kan det gå bra att jobba lite "för mycket" enstaka veckor under förutsättning att såattsäga motsvarande komptiden inte bara hamnar på hög. Men det en senare fråga givetvis.

Lokalvårdare och grönsakshackare, rentav skulle det även kunna bli ogräshackare av det där. Hade du inte lite trädgårdsarbetarefunderingar med. Kunde bli en trivsam kombination av det där med lite orimlig tur.
 
På det viset kan du ju få tillfälliga ökningar av beläggningen - samtidigt som där blir lugnare perioder däremellan som ger tillfälle till extra återhämtning. Blir det mycket förfrågningar så kan det vara lämligt att ta upp frågan tidsuttag i snitt per vecka. Även om man skulle vara trött och behöva begränsa sin arbetstid kan det gå bra att jobba lite "för mycket" enstaka veckor under förutsättning att såattsäga motsvarande komptiden inte bara hamnar på hög. Men det en senare fråga givetvis.

Lokalvårdare och grönsakshackare, rentav skulle det även kunna bli ogräshackare av det där. Hade du inte lite trädgårdsarbetarefunderingar med. Kunde bli en trivsam kombination av det där med lite orimlig tur.
Ja!

Förresten är skogsträdgårdsskolgårdar lite av en hajp nu @Wille Barna får vara med och odla det du och dem sedan hackar i köket osv.

Fortsätter hålla tummarna!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
604
  • Artikel
Dagbok Ok TW om ni är allergiska mot ovetenskapliga metoder eller spiritualitet i största allmänhet. Jag är själv väldigt öppen men tar inte...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Ja, så tänker jag nu. Vad skulle jag ens bli till för? Från att jag var väldigt liten har livet varit en uppförsbacke. Det blir bättre...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Mkb
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
334
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp