Läste tråden om intressen. Jag har alltid tänkt att jag är en person med många intressen men vid en närmare titt så undrar jag om det verkligen är sant. Förr tyckte jag mycket om att hålla på med olika typer av hantverk. Jag har hållit på med pärlor, stickning, virkning, vävning, lapptäckessömnad, metalltrådssmycken, andra typer av smycken, trähantverk m.m. Men jag gör inget av det där längre.

Jag rider inte längre heller. Jag blev helt enkelt tvungen att sluta. Det var inte frivilligt.

Jag fotograferar inte med kamera längre heller. Min kamera är trasig. Men jag fotograferar med mobilen och lägger upp bilder på Instagram. Det är väl det enda.

Men jag odlar. Även om det känns tungt. Mest mest drömmer jag om vad jag skulle vilja odla och ha i trädgården. Att rent praktiskt gå ut och gräva och rensa är tungt. Men att odla är ett kall. Det är en mer en livsstil jag vill ha.

Det samma gäller biodling som jag ju inte längre håller på med. Att ha bin skulle passa i min bild av hur jag vill att mitt liv ska se ut och vara.

Och så skulle jag vilja renovera huset också, men orken och framförallt pengarna, räcker inte till. Friggeboden skulle jag kunna fixa med för där har jag det mesta jag behöver, men jag orkar inte.

Jag får väl helt enkelt konstatera att jag har så fullt upp med att försöka orka leva, fixa mat, städa, söka jobb, fixa med ekonomin m.m. att det inte finns ork kvar till några intressen. En dag som idag, när jag inte måste göra något alls, tillbringas antingen sittande vid datorn eller liggandes i soffan. Jag lever mitt liv med att vänta på att tiden ska gå. Jag fyller inte ledig tid med något som är kul, för jag orkar inte. Så tråkigt livet blev.
 

Jag är likadan gör oftast ingenting lediga dagar jag heller.

Orkar knappt laga mat utan går ofta ut och äter och utöver det städar jag lite, går lite promenader och surfar i telefonen och kollar på film på datorn sen har dagen gått.

Lite avundsjuk på alla med mycket energi.
 
Man måste inte utföra sina intressen dagligen. Min sambo har intresse i golf och fiske. Han fiskar 1-2 gånger om året och golfar vet jag faktiskt inte när han gjorde sist men det är fortfarande hans intressen.

Så länge det är något man är intresserad av och tycker om så är det väl ett intresse? Sen om man utför intresset är en annan sak
 
Jag är likadan gör oftast ingenting lediga dagar jag heller.

Orkar knappt laga mat utan går ofta ut och äter och utöver det städar jag lite, går lite promenader och surfar i telefonen och kollar på film på datorn sen har dagen gått.

Lite avundsjuk på alla med mycket energi.
Men alla har inte energi. Jag är en av de som om jag inte gör något alls, kommer jag falla in i depression och bara sitta. Och då vet jag av erfarenhet av att jag blir sämre, ännu mer introvert (dvs sjukligt introvert) och det kan gå väldigt snabbt, på nån vecka bara...
 
Men alla har inte energi. Jag är en av de som om jag inte gör något alls, kommer jag falla in i depression och bara sitta. Och då vet jag av erfarenhet av att jag blir sämre, ännu mer introvert (dvs sjukligt introvert) och det kan gå väldigt snabbt, på nån vecka bara...
Jag är lite likadan, det är därför jag sjunker som en blysten om jag inte har ett arbete eller andra måsten, som djuren. Jag sluter mig och försvinner - energin finns inte där på något magiskt vis utan den måste tvingas fram.
Det finns många hobbys jag provat och gillat men som inte tar upp min tid just nu, men det betyder ju inte att de inte är mina intressen @Wille. Det var över sex år sedan jag satt på en häst senast, det betyder inte att jag rycker på axlarna om jag får tillfälle att pussa en mule eller klia en manke. Jag älskar fortfarande både djuret häst och flera olika typer av hästsport och listar det definitivt som ett intresse. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 426
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 408
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp