Invandringsfientlighet och klimatet: hur hänger det ihop?

Nja fast en hel del invandrare kan vara ganska bittra på samhället och tycka att det minsann har rätt till det här annars är man diskriminerad.
Dock inte i sådan omfattning att vi ser nya partier som bildats utifrån en sådan agenda.
 
Det görs ett antal påståenden i tråden men det verkar finnas väldigt lite stöd för dem. Varifrån kommer hela det här med "auktoritärt"? SD är väl det enda parti som förespråkar folkomröstningar och lokalt beslutande? Hur går det ihop med "auktoritär vurm", det är raka motsatsen.
 
Det är en del av samma problem.

Men nu återgår vi till klimatet och främlingsfientligheten, tycker jag! :)
Japp. Men det är så läskigt att det faktiskt verkar gå hand i hand, alltså nationalism och anti-klimat. Det måste finnas fler förklaringar. Kanske kan det förändrade medialandskapet spela en stor roll? Du läser tidningen men det gör ju inte så många nuförtiden. Man läser "fakta" på mobilen i stället.
 
Det var ju inget parti förutom sd som diskuterade invandringen , dvsvolymer etc. Nu har vi skjutningar och bomber varje dag nästan.

Det är våra egna svenskar från förorterna som bara känner att de har en kriminell framtid med våld.

Sverige har svikit och sossarna och v har skaffat sig en etnifierad underklass som de inte vill företräda.
 
Kanske det är så, men häromkring röstar ungefär hälften på sverigedemokraterna och jag vet inte om folk här har lägre utbildning precis. Ett annat parti som ofta klumpas ihop med SD är Medborgerlig samling och de kan knappast beskyllas för att hysa bildningsförakt, skulle tro att deras företrädare och väljare ligger långt över snittet för politiker och allmänhet. Det parti vars företrädare och väljare har lägst utbildning är väl snarast S?
Det finns ett starkt samband mellan utbildningsnivå i en kommun och hur många som röstar på Sverigedemokraterna. I kommuner med lägre utbildningsnivå röstar klart fler på Sverigedemokraterna.
 
Det görs ett antal påståenden i tråden men det verkar finnas väldigt lite stöd för dem. Varifrån kommer hela det här med "auktoritärt"? SD är väl det enda parti som förespråkar folkomröstningar och lokalt beslutande? Hur går det ihop med "auktoritär vurm", det är raka motsatsen.
Så du kunde inte ens ge ett enda exempel på någon klimatförnekare?
Leta själv om du är intresserad. Det finns också en länk i början av tråden som ger svar på bla din fråga.

För egen del har jag sett den där kopplingen som jag frågar om i tråden. Det är den jag är intresserad av. De frågor du ställer till mig känns mer som att du kommenderar mig, och det till något som inte intresserar mig.
 
Japp. Men det är så läskigt att det faktiskt verkar gå hand i hand, alltså nationalism och anti-klimat. Det måste finnas fler förklaringar. Kanske kan det förändrade medialandskapet spela en stor roll? Du läser tidningen men det gör ju inte så många nuförtiden. Man läser "fakta" på mobilen i stället.
Ja, det är ju det jag undrar! För mig är kopplingen långsökt, men den syns i flera högernationalistiska rörelser i flera olika länder. Som.då tex Finland, som min fråga råkade utgå från. Finland har väl dessutom minimal invandring?
 
Det finns ett starkt samband mellan utbildningsnivå i en kommun och hur många som röstar på Sverigedemokraterna. I kommuner med lägre utbildningsnivå röstar klart fler på Sverigedemokraterna.
Jag har hört påståendet men aldrig sett något reellt belägg för det. För en del av SD:s väljare kan det säkert stämma men det finns också en stor grupp med utbildningsnivå klart över medel. Jag tror de är ganska blandade och mycket av det beror på de ser sin röst på SD som inte en röst för partiet utan en röst mot övriga partier politik där SD hittills varit det enda alternativet.
 
Jag har hört påståendet men aldrig sett något reellt belägg för det. För en del av SD:s väljare kan det säkert stämma men det finns också en stor grupp med utbildningsnivå klart över medel. Jag tror de är ganska blandade och mycket av det beror på de ser sin röst på SD som inte en röst för partiet utan en röst mot övriga partier politik där SD hittills varit det enda alternativet.
Googla "sverigedemokrater utbildningsnivå" så hittar du massor.
 
Problemen härrör från att Sverige har fått en etninfierad underklass med kriminella med tillgång till grova vapen. Sverige har nu i drygt ett års tid haft skjutningar och bomber varje vecka. 140 mord ifjol! I Malmö verkar det lite lugnare nu , hoppas det, men Stockholm verkar ha ökat våldet. Media kallade morden inte ens för mord i början utan det var skjutningar med dödlig utgång?? Så viktiga var offren för medias journalister.

Såg inga politiska partier denna etnifierade underklass. Alla ”vet” vi ju att invandrare ska driva pizzeria och inget annat. Omnågon inte vill baka pizza? Vi är alla delaktiga skyll inte på sd bara.
 
Jag har hört påståendet men aldrig sett något reellt belägg för det. För en del av SD:s väljare kan det säkert stämma men det finns också en stor grupp med utbildningsnivå klart över medel. Jag tror de är ganska blandade och mycket av det beror på de ser sin röst på SD som inte en röst för partiet utan en röst mot övriga partier politik där SD hittills varit det enda alternativet.

Det kan vara en indikation på bildning. Om man väljer att proteströsta genom att rösta på ett rasistiskt parti eller om man förstår att det är helt åt fanders och gör ett bättre val.
 
Problemen härrör från att Sverige har fått en etninfierad underklass med kriminella med tillgång till grova vapen. Sverige har nu i drygt ett års tid haft skjutningar och bomber varje vecka. 140 mord ifjol! I Malmö verkar det lite lugnare nu , hoppas det, men Stockholm verkar ha ökat våldet. Media kallade morden inte ens för mord i början utan det var skjutningar med dödlig utgång?? Så viktiga var offren för medias journalister.

Såg inga politiska partier denna etnifierade underklass. Alla ”vet” vi ju att invandrare ska driva pizzeria och inget annat. Omnågon inte vill baka pizza? Vi är alla delaktiga skyll inte på sd bara.

Vad har det med klimatförnekelse att göra? Varför spårar alltid trådar till sånt här?
 
Problemen härrör från att Sverige har fått en etninfierad underklass med kriminella med tillgång till grova vapen. Sverige har nu i drygt ett års tid haft skjutningar och bomber varje vecka. 140 mord ifjol! I Malmö verkar det lite lugnare nu , hoppas det, men Stockholm verkar ha ökat våldet. Media kallade morden inte ens för mord i början utan det var skjutningar med dödlig utgång?? Så viktiga var offren för medias journalister.

Såg inga politiska partier denna etnifierade underklass. Alla ”vet” vi ju att invandrare ska driva pizzeria och inget annat. Omnågon inte vill baka pizza? Vi är alla delaktiga skyll inte på sd bara.
Hur är det där svar på frågan om varför högernationalister som är främlingsfientliga också är klimatförnekare?
 
Leta själv om du är intresserad. Det finns också en länk i början av tråden som ger svar på bla din fråga.

För egen del har jag sett den där kopplingen som jag frågar om i tråden. Det är den jag är intresserad av. De frågor du ställer till mig känns mer som att du kommenderar mig, och det till något som inte intresserar mig.
Jag förstod att du inte skulle vara intresserad av belägga något av det du påstår, det handlar inte om det för din del.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp