Iphone 5 lösenord för begränsningar

Piek

Trådstartare
Buke brukar ha svar på det mesta så när jag inte lyckas google frågar jag här :D

Jag ska fabriksåterställa min iphone då den ska säljas. För att göra det behöver jag ett lösenord för begränsningar och jag har ingen aning om vad det kan vara för lösenord...
Varken pinkod eller mitt vanliga lösenord för att låsa upp skärmen funkar, någon som har nån aning om vart jag kan hitta det här lösenordet?
 
Det enda jag hittar om man glömt lösenordet är att återställa telefonen, synd bara att lösenordshelvetet behövs för att återställa den! :banghead:
 
Lösenord för begränsningar står det. En sifferkod
Jag har aldrig ställt in någon sån lösenkod själv, kan det finnas något "startlösen" som är inställt när man köper telefonen?
 
@Piek:

Har du köpt telefonen begagnad?

Lösenord för Begränsningar är nämligen aldrig aktiverat vid köp av iPhone, utan man väljer själv en kod som skall gälla.

Den koden är oberoende av alla andra koder (pinkod, låskod etc). De flesta brukar dock välja samma kod eller ett viktigt datum för att underlätta för sig själva :up:

Ett alternativ är att radera allt innehåll via en dator och sedan ställa in som en helt ny enhet. Om man återställer till sparad punkt så krävs lösenord igen.
 
Nej jag köpte telefonen ny, eller rättare sagt fick en ny istället när den första gick sönder och lämnades in...
Hur raderar man genom datorn? :) (teknik över lag är inte min starka sida...)
@Reykjavik
 
@Piek:

@Korven var snabbare på att hitta en video. Det tar lite längre tid, men via datorn brukar det alltid gå att ta genvägar :)
 
Efter en massa krångel och uppdateringar så löste det sig. Tack för hjälpen allihop =)
 
@Korven Jag uppdaterade itunes och fick starta om både dator och internet och efter ett par försök så gick det äntligen =)
 
@Korven din dator kanske är i lite bättre skick än min så då går det nog bra!
Senaste uppdateringen av iTunes skulle man ha iallafall :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: Myrten
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 961
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp