Iphoto - problem med redigerade bilder

Minett

Trådstartare
Jag fotar mycket med min Iphone och genom bildströmmen läses bilderna automatiskt in i min dator - MKT praktiskt! Brukar lägga upp bilder på min blogg (Blogger) och det fungerar alldeles utmärkt ifall jag inte redigerat dem.

Men efter redigering blir det av någon anledning ganska ofta problem... Det handlar ofta om att jag beskurit bilden och när jag sedan går in via blogger (eller via gmail ifall jag ska mejla bilden) för att välja fil så ser jag bilden i redigerat skick. Men sedan är det ändå det oredigerade originalet som laddas upp i bloggen eller i mejlet... :eek: Det blir alltså inte alltid så, men väldigt ofta... Och jag har dubbelkollat så det är under "bilder" (där ändringarna sparas) och inte under "bildström" som jag väljer den fil som ska laddas upp...

Vad jag vet ska jag ju inte behöva göra något speciellt för att ändringarna ska sparas i Iphoto, jag bara byter till nästa bild och när jag sedan går tillbaka igen så har jag det ändrade resultatet kvar... Men ändå går denna version alltså inte att ladda upp i t ex gmail...

Är det NÅGON där ute som har någon aning vad det kan vara som blir fel när detta händer???
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill sortera mina bilder och lägga dom som jag vill skriva ut i ett eget album för att kunna redigera just dom och sen enkelt se...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: Daff
·
D
IT & mobiler Hej! Har en fråga gällande Iphoto (mac) och redigering. jag bukar ändra kontraster, lite färger, skuggor mm i iPhoto. men när jag...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: 134643
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 701
Senast: gern
·
Bukefalos Detta är en beskrivning av hur man kan göra om den användarbild (avatar) man vill ha är för stor för det nya forumet. Nuförtiden får ju...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 044
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp