Irish ponnyer från Irland?

J

Jackie_nova

Jag undrar om någon vet vad dessa ponnyer från Irland som heter exempel: Irish Girl eller liknande - har för raser i sig? Eller vilka hingstar de använder? Snälla skriv om ni vet något överhuvudtaget om dem...
Vad jag vet är att nästan alla har okänd härstamning.
 
Sv: Irish ponnyer från Irland?

Jag tror inte att de kommer från någon speciell stans, utan jag tror att det är billiga ponnier utan papper som kommer hit och får sitt namn i Sverige, därav kallar man dem för Irish någonting.
Har mycket svårt att tro att många irländare hade döpt sina hästar till Irish.
Jag vet dock att den irländska d-ponnyn "Irish Mist" egentligen hette någonting annat på Irland, men de bytte namn på den när den kom till Sverige.

Den enda häst jag kan komma på som heter någonting med irish är "My Irish Paddy" som även hette så på Irland.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
885
Senast: Amk
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
914
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 262
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 113
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp