Isabell Werth och Tekna - anläggningsyta

Magica

Trådstartare
Vet inte om där redan finns en tråd om dessa uppgifter, men skriver iaf.

Vet någon vilken anläggningsytan är på Isabell Werh 18"?
Tekna 17,5" och 18"?

Är endast dessa tum storlekar jag är intresserad av

:bow:

Sv: Isabell Werth och Tekna - anläggningsyta

INGEN som har någon utav dessa två sadlar hemma och kan mäta???

Nu är det Tekna dressyr jag menar.
Och Isabell Werth (och inte Werh) dressyr (Wintec)

Nja tyvärr inte. den vet jag hur lång den är ungefär. Men jag vet inte hur många cm man brukar lägga till när man går upp en halv storlek?

Ok, då kan jag inte hjälpa dig tyvärr :(
Kan du inte ringa till en återförsäljare och fråga då?

Har pratat med två återförsäljare men de har ingen koll...har oftast inte den sadeln hemma i stl 18"...

Wintecs sortiment inkl IW är formade å att hela bossan ligger an så att räkna anläggningsyta är inte rätt utan se istället hela sadeln längd.

På IW kan du räkna som så att du lägger till 5cm från sätets mått och få en mycket rättvis bild av sadellängd/anlägnyta.

18" är 46 så sadeln blir då min 51cm lång sen så skiljer det ungefär 1-2cm i full längd mellan varje ". Teknan därmot är ju uppbyggd på annat vis så där kan en lång sadel fungera bättre med anläggsningytans längd. Har dock ingen koll på dem, men är övertygad om att Teknan har kortare anläggningsyta även om full längd är samma.

Teknan är ca 49-50 cm i fullängd i 17". Dock är det ju rundbossor så man kan räkna bort ca 6 cm beroende på hur hästen ser ut. Då blir anläggningsytan ca 44cm. 17,5" är ca 55 cm i fullängd. Anläggningsytan blir då ca 49cm. De är dessa jag vet. 18" kan jag tyvärr inte men den borde ligga på 60cm fullängd.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 931
Senast: monster1
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 216
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
23 975
Senast: qitis
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 026
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka