Bukefalos 28 år!

Isländska namn till valpar!

Blueeyes

Trådstartare
Tänkte kolla om det är någon duktig person här inne på isländska! Jag skulle vilka döpa mina valpar efter isländska namn, dock vill jag att de ska vara lätta att uttala. Typ Dimma, Aska eller liknande. Jag vet att det går att söka på nätet, men jag tror att ni kan vara duktiga på att hjälpa till att välja namn :) Jag skulle även vilja ha hjälp med ett "mellannamn" eller typ "efternamn" till alla i kullen. Mamman och pappan har det. De heter Gunhild Godmode och Askild Stormfare. Alla i Gunhilds kull heter alltså Godmode och alla i Askilds heter Stormfare. Väldigt tacksam för hjälp :)

Här är bilder på valparna:
32691115.jpg

Hane 1

32686235.jpg

Tik

32686285.jpg

Hane 2

32688987.jpg

Hane 3

32689068.jpg

Hane 4
 
Sv: Isländska namn till valpar!

:) Titta i Världsatlaset och bläddra till mapp över Island. Där hittar du många riktiga namn. :idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har försökt googla men hittar så dåligt med info om FCP. Kanske finns det någon här som kan hjälpa mig. Min hund hade OCD i båda...
Svar
5
· Visningar
3 004
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 636
Senast: Sampi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 720
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: ElinAgnes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp