Islandshingst!

B

Bimbolina

Jag skulle vilja veta vad ni rekommenderar för hingst till ett fux sto med ljus man och svans. Vill få ett föl med läcker färg och trevligt lynne eftersom hon e kanontrevlig själv!! :D

Kom med lite bra förslag nu!! :bow:
 
Beror ju på vad du vill ha? 4 eller 5 gångare. Vad ska fölet användas till? Har stoet någon bedömning? Vad har hennes föräldrar för färger? Har hon brister i gångarter eller exteriör?

Svara på detta så kan jag försöka. :)
 
Själv tycker jag Jorik från Lönneberg(svart skäck) 1:klass bedömning ger fina föl och häftiga färger på gården där jag har min häst finns tre en svartskäck,en brunblack, och en brunskäck....urgulliga allihop :love:
 
Fölet ska bli en vanlig rid/skogsmulle häst och stanna kvar hos stoägaren! Stoet e 5-gångare. Inte så noga om det blir en 4 el 5 gångare! Stoet har ingen bedömning vad jag vet och vet inte vilken färg hennes föräldrar har men hennes farfar e fux med ljus man och svans! :smirk:
 
PM:a stoets föräldrars namn så kan jag snoka på färgerna. Även hela stoets namn för vad jag har förstått så är hon islandsimport?

Freydir från Jex tycker jag om. Han är 4 gångare.
 
Ja han e verkligen fin!!

Skulle det bli tror du om han fick betäcka min fux?????? :confused:
 
Fux är väl en läcker färg?!
Aegir från Olstorp är en mycket trevlig, eksemfri femgångshingst. Han står i Vara.
 
Jag har absolut inget emot fux men vill kolla runt och få lite tips innan jag väl bestämmer mig!!

Ska titta på honom!! Tack :bow:
 
Jag gillar Fákur fra Sauðarkroki. Tycker han är himla mysig och trevlig i lynnet. Även Frami,från Häringe, är trevlig att hålla på med gillar hans verkligen svarta färg.

Sen har vi ju en till hingst på gården, där jag jobbar, men som jag inte hunnit bekanta mej med så mkt än,Oskasteinn fra Oddholi. Vet inte om han ska betäcka nästa år eller inte.

:banana:
 
På gården där jag står har vi en fin silvermusblack hingst som e efter Oskarsteinn så läcker :love:
 
Han heter Gràsteinn men är inte bedömd än utan ska ev bedömmas till våren :smirk:Han har varit med i islandshästen den senaste gången han galopperar under trädet....vill du ha hemsida så kan du ju PM:a :smirk:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 932
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
544
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp