Bukefalos 28 år!

ja skäms nästan....

Cilla

Trådstartare
är nu gravid i v 36+3 och har sen förr en tjej på snart 21 månader.

när vi är ute bland folk känner ja hur folk tittar på mig! dels för att jag har en enorm mage och dels för att hon är så ung än.
jan kan nästan höra hur dom tänker....
"jojo, hon var minsann het på gröten!!!"

ännu värre blir det om pappan i fråga är med, då tittar folk värre än värst...
"jaha, gör dom inget annat än å pippa och skaffa barn?"
sambon upplever samma sak.

min syster, som har jättesvårt att bli gravid tycker att jag ska vara stoljt över att jag så lätt kan bli havande.

egentligen skiter ja i vad folk tycker, ja är stolt över min mage och min dotter, men jag tycker det är så jobbigt att folk tittar så! tittar inte alls lika mycket när jag kommer själv!!!

ni som har tätt mellan er, känner ni igen det?
 
Sv: ja skäms nästan....

Det där tror jag ENBART är dina egna hjärnspöken, det finns ju många som bara har runt 1½ år mellan barnen. Däremot har jag förstått sedan tidigare trådar att du tyckte det var tufft att bli förälder första gången och känner dig låst när du är hemma med barnet. Tror du inte att det kan vara sådana tankar som ligger bakom EGENTLIGEN?

Glöm nu det där, jag är övertygad om att ingen tänker som du tror! Lycka till med resten av graviditeten och med den lilla nya :)!
 
Sv: ja skäms nästan....

Kl

Jag har mindre än 1,5 år mellan barnen och nästan hela min första mammagrupp hade tvåan tätt inpå. Tror ingen av oss tänkte som TS.
 
Sv: ja skäms nästan....

Håller med föregående talare även om jag inte har två barn...

Knappa 2 år är väl inget ovanligt mellan syskon..:)
 
Sv: ja skäms nästan....

Jag har bara 14 månader mellan mina, har aldrig känt att utomstående kollat konstigt på mig... Och 2 år är ju jättevanligt att man har mellan barnen, så jag tror också att det är hjärnspöken. Att det är det du "oroar" dig för att folk ska tänka så därför tror du att de gör det. Skulle det vara nån dåre som
tänker så så ligger ju felet hos den/de inte dig!

För övrigt är det underbart att ha tätt mellan sina barn, de har ett helt otroligt utbyte av varandra, mina är världens sötaste syskon och älskar verkligen varandra :heart
 
Sv: ja skäms nästan....

Nu har jag inga egna barn, men det är väldigt tätt i åldern mellan mig och mina två syskon som är närmast mig i åldern, mellan mig och äldsta lillasystern är det 2 år och 2 månader och mellan henne och lillbror är det ett år och 4 månader.
Vi hade väldigt roligt ihop under vår uppväxt just för att det inte var så stor ålderskillnad, och det skulle jag inte viljat vara utan! :laugh:

Så tänk på det positiva sakerna med att du är gravid igen, och strunta i det andra.

Kram, Maya
 
Sv: ja skäms nästan....

Vi är tre par som fått barn mer eller mindre samtidigt. Vi har 23, 23 och 26 månader mellan syskonen.
 
Sv: ja skäms nästan....

Det skiljer knappt 25 mån på mina söner och det ses nog som helt normalt. Att jag däremot bara är nyfyllda 23 år reagerar fler på :grin:
 
Sv: ja skäms nästan....

Vet du att om man säger något tillräckligt många gånger till sej själv så börjar man tro på det? Vänd på det istället, tänk att de tänker *åh, vad pigg och fräsch hon ser ut, och så mysigt att få två barn så tätt!"

Jag såg länge ut som 16, även när jag fått Sam. När jag var 25 och jobbade på vårdhem trodde släktingarna att jag var där på praktik i nian... :crazy: Men skit i det, jag var glad så länge det varade. Inte särskilt länge, det räckte med att få en unge till :P
 
Sv: ja skäms nästan....

Hjärnspöken...släpp dom. De är inge bra för dig.

Sambons två yngsta är det 11 månader och 2 veckor mellan. Så slappna av. Tror det är mer vanligt än ovanligt att det är tätt mellan syskonen.
 
Sv: ja skäms nästan....

Tror som de andra att det där är hjärnspöken. Att ha kring 2 år mellan barnen får nog anses vara fullständigt normalt. Jag och många av mina vänner har precis det glappet mellan barnen. Ingen som har reagerat på det.
 
Sv: ja skäms nästan....

Känner inte igen det du beskriver, jag har 12 mån mellan mina barn. Visst har en del kompisar skojat lite, men vi har aldrig hört något nedlåtande.
Som andra sagt i tråden är ju inte 2 år särskilt tätt i min värld utan känns väl ganska normalt.

Folk kanske tittar för att du är så fin och har en fin familj :)
 
Sv: ja skäms nästan....

Jag har 20 och 18 månader mellan mina tre, och den enda som sa nåt om det var min mamma:crazy: Men hon är inte så förtjust i barn, tror jag...
 
Sv: ja skäms nästan....

Jag känner inte alls igen mej. Snarare var det så att folk frågade om vi skulle skaffa syskon snart när sonen var ett år. Jag har 22 månader mellan mina och det var vanligt då för 19 år sedan och det är vanligt nu och det var vanligt när jag föddes för 39 år sedan.
Sluta tänka så och tänk att fok tittar på dej/er för att ni är en vacker familj. Det är iallafall därför jag tittar på familjer, det eller för att barnet är ovanligt vackert eller för att det är så otroligt fint med gravidmagar.
 
Sv: ja skäms nästan....

Folk kanske tittar för att du är så fin och har en fin familj :)

ja, så hoppas ja ju att det är, men tyvärr inte den känslan ja får! :crazy:
och jag tror inte det är hjärnspöken, sambon känner samma sak och han är verkligen inte den som hjärnspökar sig!

kanske är för att ja ser så oförskämt snygg och pigg ut för att vara höggravid som folk tittar? :D
 
Sv: ja skäms nästan....

Det där är väl något omgivningen i alla tider haft problem med?
Minns mina barns farmor som har 13 månader mellan sina två första berättade att hennes svärmor skällt ut henne "folk kan ju tro ni är som kaniner!"
Och det var farmors fel inte farfars! Det var ju hon som "släppt till".
Numera styr ju dessutom föräldraförsäkringens regler hur folk skaffar barn.
 
Sv: ja skäms nästan....

Bry dig inte om det, jag (som har ett år mellan mina) har visserligen fått svara på varför jag skaffade barn så tätt i och med att det blev sådana gravidkomplikationer med Calle. Men jag bryr mig inte... Även om det är skitjobbigt med barn tätt, så ser jag redan nu hur de tyr sig till varandra. Carl har fått en oerhörd trygghet med Amanda och tvärtom, det är värt allt (men nu när man har en som är 6 månader och en som har två månader och båda är förkylda och ligger och snörvlar och så funderar man vad man gav sig in på...
 
Sv: ja skäms nästan....

Två år är ju helt normalt så jag tror bara ni inbillar er :) Så gott som alla mina vänner och släktingar har en stora- eller lillasyskon som är ca 2 år äldre/yngre.

Men jag vet vilka blickar du menar för jag har nog själv gett sådana någon gång:o Men då har det varit 3-4 ungar med ca ett år mellan och mamman dessutom är gravid. Det är ingenting jag är stolt över och jag försöker låta bli. Det är dock inte deras sexliv jag tänker på utan jag undrar mer hur de orkar:crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 769
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 278
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 566
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp