Ja vad toppen kul! LÖSS på hyrhästen.......

S

Sheltien

Jaha, såg idag att hästen jag hämtade igår har löss, skit kul altså... Ja switch är väl det enda som hjälper eller? Vart köper jag detta, apoteket?
:mad:
 
Switch är väl till för att skrämma bort flugor och mygg?

Fråga på Apoteket, de kan säkert hjälpa dej hitta rätt medel.

Immer
 
Switch är väl till för att skrämma bort flugor och mygg?

Fråga på Apoteket, de kan säkert hjälpa dej hitta rätt medel.

Immer

Vad jag vet så är det mot all sorts ohyra. Det finns väl inget godkänt avlusningsmedel för häst??
 
Prata med veterinär, jag vet att vi hade ett puder som vi pudra på hästarna som hade löss när de kom men inte vad det hette eller om det finns receptfritt.
 
Vanligt dermocanschampo för hundar hjälper oxå....

Men då måste jag väl bada hästen och det känns inte så kul nu mitt i vintern. Jag kollade nu på agrias sida och där rekomenderade de att andvända switch..
 
en häst i stllet har löss,har nu efter
2 MÅNADER (!)(typ,ägarna ville inte fatta att det var löss)
men de har behandlat honom med switch,men jag vte inte om det funkar så bra,han har inte slutat klia sig.....
men prata med din veterinär!

:devil:

smile
 
en gammal ponny i stallet hade löss. Ägarna hade även två andra hästar, som gick i hop med ponnyn.
Dessa hästar blev behandlade en gång med Chevalet (tror jag det var), även om vet. sa att man måste behandla TVÅ gångar.

Alla vi andra i stallet badade våre hästar med medlet två ggr, min hade inte löss, men ville vara säker. Jag tycker det var jättedåligt av ägarna till lössdjuren att inte följa upp ordentligt!!! :mad:

Gissa hur kul det var att stå och tvätta hästen i tio minusgradar.... :crazy:

Så ring vet., få tag på bekämpningsmedel och se till att ALLA hästar behandlas enligt rek.
 
Hur är det egentligen när man behandlar löss. (har aldrig gjort det tidigare) Kan hästen stå med täcke direkt efter ett "lusbad"? :confused: Dör lössen eller smiter dom bara? :D :confused: För dom flesta duschar väl sina svettiga hästar även på vintern? om lössen dör borde det väl funka på samma sätt, Att man täckar den blöta hästen? eller??
 
nej, man använder ett bekämpningsmedel för att ta kål på lössen. SJÄLVKLART måste man täcka den blöta hästen efteråt! :eek:
 
Haha, ja självklart täckar man hästen i det här vädret :D det fårstår ju till och med jag, men jag underade bara om Man kunde täcka hästen när den får lusbehandling.. Har aldrig träffat på löss i något stall så jag tänkte att det kunde vara värt att fråga :o
 

Liknande trådar

Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 464
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 216
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 630
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp