jacson damasker, hur i storleken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krukan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 546
K

Krukan

Jacsons damasker med ludd i hur är de i storlekarna?

tänkte hur mkt de skiljer mellan cob och full? ena hästen är en liten häst som drar cob i benskydd, medan den andra drar full.

Tänkte hur mkt de skiljer i fall jag måste köpa var sitt sett åt dem, eller om kanske cob går på den större..

Sv: jacson damasker, hur i storleken?

Jag har aldrig haft några Jacson själv men har för mig att kompisen haft - STORA i strl!

Hmm.. okey!
kanske till och med cob blir för stort på lillhästen då eskadrons full är för stort på henne..

jag har dem och full är på gränsen till för stora åt mitt lilla halvblod på 155cm. men passar utmärkt på min stora, 173cm.
bak kan hon ha full, men inte fram.

Min 160 häst har full runt om, men skulle behövt X-full bak då de är lite för korta och det är precis att de räcker runt. Den andra 160-hästen har smalare ben och kan utan tvekan ha full runt om.

Jag kan mäta skydden om du vill, så får du ut och ta mått på pållarna;)

Mitt fbl har cob runt om, men skulle ha haft full bak. Tycker inte att de är så stora..

jag tycker dom är normala åt det större hållet. har full fram och x-full bak, hästen är 175 och vanliga eskadron skydd är 5-6 cm för korta...

Passar perfekt gör dem, fram då iaf. Men jag tycker inte att de är så stora i storlekarna som andra menar.

*kl*

Jag rotar fram den gamla tråden för att jag undrar om i stort sett samma sak.

Hur många cm skilljer det på höjden mellan full och x-full?

Har full på frambenen och de sitter perfekt, men bak skulle de behöva vara ca 3 cm högre.

hm, beror nog mkt på hästens typ av ben. jag har i stl full på min kallblodstravare (o halvblod på 160 cm), dock skulle jag behöva x-full till kallblodet. de var i minsta laget. satsa på stl full du, dom e inte stora i storleken!

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 689
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur