Jälla - hästlinjen

S

stallbacken

Hejsan!

Undrar lite övet hur det är att gå hästlinjen på Jälla :)
Har funderat på att börja där men jag vet inte riktigt eftersom jag har hört så mycket negativt också.

Så det vore jätte bra om ni kunde skriva några rader om hur det är att gå där och hur undervisning är osv.
Om det är bra hästar och om man lär sig något när man får rida där och vilka tränare man har och om man får hoppa och om man får någon unghästs vana genom att gå där .. ja skriv allt ni kan komma på om skolan - jag är intresserad av allt :)


MVH Anna
 
Sv: Jälla - hästlinjen

Hej! Jag gick på Jälla. Dock inte hästlinjen. Men jag är mkt nöjd med jälla som skola och vet att speciellt en av hästlärarna är mkt bra! Dom föder ju upp ett eller två föl varje år och så vitt jag vet är det eleverna som får vara med och utbilda dom.
Lycka till!
 
Sv: Jälla - hästlinjen

Jag gick där ett år, inriktning häst.
Jag tycker att skolan är superbra. Bra mat och bra sammanhållning liksom.
Mysiga lokaler och fullt med djur :D

Men däremot gillade jag inte ridinstruktörerna. Det är nog individuellt för jag vet flera som tyckte det var superbra. Dock inte jag. Dom snackade en del skit om oss islandshäst-människor. Hästarna är inga favoriter heller. Rättare sagt, jag gillade dom inte speciellt mycket. Dåligt temperament hos de flesta (dom jag red) och ja..

Kanske ska tillägga att jag red inte för alla instruktörerna där utan endast 2st.
Hört att den andra jag inte red för är jätteduktig.

Men skolan är helt underbar och dom andra lärarna är toppen!!!!
 
Sv: Jälla - hästlinjen

Hur menar du med hästarna och ridinstruktöerna inte var bra?

Vad var det för fel på hästarna? - bockade dem och sådär eller kunde dem ingenting?

Instruktöerna då? lärde dem ut på ett dåligt sätt?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 490
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: tanten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 357
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp