Järnrika recept

Hej!
Jag har järnbristanemi. För inte så länge sedan fick jag järn i dropp. Jag tror dock jag behöver ändra min kost.
Behöver tips på mat som är god och innehåller järn. Bonus om det inte är för dyrt men inget måste.

Det jag inte äter:blodpudding,leverpastej,lever,sånt bröd .. ja typ det klassiska som innehåller mkt järn.

Men tänker om man ”tar lite där” och lite här så kanske man får i sig ändå tillräckligt.

Så tips? Vad äter ni?
Mörkt gröna grönsaker är mer järnrika än ljut gröna grönsaker. Brysselkål, broccoli, spenat, pumpafrön.

Jag försöker äta 6-8 brysselkål varannan var tredje dag, Har pumpa frön på gröten och som pilligt snacks. Försöker äta Spenat och broccoli de brysselkåls fria dagarna.
Jag köper frysta påsar av broccoli, brysselkål och spenat. Spenat finns frysta blad, hackad och stuvad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 128
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Cliff blev magsjuk förra veckan på torsdag. För att göra en lång historia kort, var han hos veterinären hela fredagen för understödjande...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Kivina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 344
Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
24 969
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp