Jag är så lycklig så jag spricker!

image.jpeg

Utforskat nya stigar i dag också, mycket skritt skritt, skritt, men jag fick spänna sadelgjorden ett hål extra igår, så något händer iallafall!
 
Vilken otroligt fin häst du köpt! Han verkar vara en supertrevlig häst verkligen! :)

Jag kunde ärligt talat inte ha hittat någon bättre! :heartlove: Han är allt jag önskat men bara vågat drömma om.

Jag har blivit väldigt harig med åren efter olyckor, uppehåll pga måendet osv, men med honom känner jag äntligen den där riktiga glädjen med häst igen. Han bär mig med trygghet på sin rygg, och han är så stabil och stadig i huvudet så jag tror inte det finns någon som skulle få honom att "bränna av". Samtidigt så har han egen motor och öronen pekar alltid framåt, alltid positiv som tusan till ridningen.

Och han är så snäll! Så totalt genomsnäll!!! :love:
 
Alltså.. Dom här två! :love: Jag var in i stallet och hämtade vatten, och hittade dom så här när jag kom ut igen. Grabben som varit en vecka hos sin pappa hade uppenbarligen saknat Trevor alldeles för mycket för att kunna vänta in mig innan han gick in i hagen..
image.jpeg
 
Alltså.. Dom här två! :love: Jag var in i stallet och hämtade vatten, och hittade dom så här när jag kom ut igen. Grabben som varit en vecka hos sin pappa hade uppenbarligen saknat Trevor alldeles för mycket för att kunna vänta in mig innan han gick in i hagen..
Visa bifogad fil 16521


Jag har nog gått och blitt gammal och emotionell för jag fick gåshud av den här bilden :love::D
 
Jag har nog gått och blitt gammal och emotionell för jag fick gåshud av den här bilden :love::D

Ja, alltså det var ju lite svårt att börja "skälla" på grabben för att han stuckit in själv i hagen utan hjälm där...:meh::confused: Vad kan man göra liksom när man hittar dom så där? :love::love::love::love:

Han är ju så liten mot vad hästen är så han når ju att borsta benen i princip och en bit upp på magen, så idag när han borstade benen så stog han vid ena bakbenet först, sen vips så stog han på huk mitt under magen och borstade insidan på andra benet. Inte bra alls ur säkerhetssynpunkt, vilket jag även förklarade att så gör man inte, men psyket på hästen alltså som inte rörde ett öra! :up::heart

Det var även grabben, en tvärhand hög som ledde honom in och ut i hagen, och jag blir lika imponerad varje dag av den där gråa lilla saken alltså. :love: Jag vill bara ta med han hem och ha han här hemma på tomten så jag slipper vara ifrån honom varje gång jag ska åka från stallet! :o:p

Känner mig som 11 år igen, när jag hade köpt min första egna häst och nästan bodde i stallet. Tänk att det kunde bli så HÄR fantastiskt endå?! 32 år gammal och har haft häst nästan hela mitt liv, men just den här känslan har jag aldrig haft tidigare. Han är mitt allt, en grå liten ponny var den som skulle stjäla mitt hjärta totalt. :love:

Jag är LÖJLIGT förälskad i honom!
 
Ja, alltså det var ju lite svårt att börja "skälla" på grabben för att han stuckit in själv i hagen utan hjälm där...:meh::confused: Vad kan man göra liksom när man hittar dom så där? :love::love::love::love:

Han är ju så liten mot vad hästen är så han når ju att borsta benen i princip och en bit upp på magen, så idag när han borstade benen så stog han vid ena bakbenet först, sen vips så stog han på huk mitt under magen och borstade insidan på andra benet. Inte bra alls ur säkerhetssynpunkt, vilket jag även förklarade att så gör man inte, men psyket på hästen alltså som inte rörde ett öra! :up::heart

Det var även grabben, en tvärhand hög som ledde honom in och ut i hagen, och jag blir lika imponerad varje dag av den där gråa lilla saken alltså. :love: Jag vill bara ta med han hem och ha han här hemma på tomten så jag slipper vara ifrån honom varje gång jag ska åka från stallet! :o:p

Känner mig som 11 år igen, när jag hade köpt min första egna häst och nästan bodde i stallet. Tänk att det kunde bli så HÄR fantastiskt endå?! 32 år gammal och har haft häst nästan hela mitt liv, men just den här känslan har jag aldrig haft tidigare. Han är mitt allt, en grå liten ponny var den som skulle stjäla mitt hjärta totalt. :love:

Jag är LÖJLIGT förälskad i honom!
Min kära lilla ponny
På fyra ben går den som jag gillar allra bäst
Gillar, gillar, gillar allra bäst
Jag sitter på hans rygg för han är min lilla häst
Är min lilla häst
Vad du är söt min kära lilla ponny.
Vad du är snäll min kära lilla häst.
Du säger ingenting min kära lilla ponny.
Men du är den jag gillar bäst
:)
 
Lyckades sätta min kära mor på lite barnvaktande idag så jag kom iväg mitt på dagen och red en sväng. Var riktigt riktigt varmt då vi fått värmebölja nummer två här, men i skogen var det lagom temperatur. Provade lite nya stigar och hittade en jättefin kulle ute i skogen med bred sandväg, så vi tog en galopp upp där, och oj vad han frustade sen! Tror han tyckte det var lika kul som jag tyckte. :banana:

Svettiga bägge två efteråt så svampade av honom och han njööööt av att få svalt vatten på sig, sen ut i hagen och rulla sig direkt...:meh::cautious::rofl:

Jaja, helnöjd med dagen, och på lördag blir det långtur ner till sjön och bada med bästa vännen! :love: Jag hoppas jag får i honom, annars får kompisens häst vara lockbete!

Med risk att outa mig för mycket, men vi var så nöjda i dag så! Fick till en sån himla bra trav idag. Men svettiga som sagt... :angel:
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    267,3 KB · Visningar: 227
Den här tråden får mig att drömma ännu mer om en häst i framtiden. Uppenbarligen finns det såna individer som jag drömmer om.
Han verkar helt underbar och jag tycker det är så roligt att läsa dina inlägg och se dina bilder :love:.
 
Alltså man blir så himla glad och berörd ändå in i hjärteroten av din tråd! Vilken underbart fin och fantastisk vän du har hittat! :love::love::love:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 990
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp