Jag bara undrar

Sv: Jag bara undrar

Har en dvärgschnauzer (som fram till förra veckan var väääldigt hårig) och inte luktar han. Kanske kommer när han blir äldre? Bara 6 mån än.

Han får i alla fall vara i soffan, pussas i ansiktet när jag har lust och vara i sängen om jag lyfter upp honom (främst av anledningen att jag inte vill ha honom där när han är skitig och jag vill inte vakna av blöt tunga i ansiktet).

Edit: Skägget blir blött när han dricker (det är nog det äckligaste, när han kommer och lägger huvudet på fötterna när han precis druckit. Kallt och blött, men inte ofräscht egentligen). När han varit ute på balkongen (har kaniner där) har han ibland spån och hö i skägget men det borstas bort. I övrigt blir han bara skitig på skägget och frambenen någon gång ibland, när han tuggat på råhudsben.
Jag har faktiskt aldrig badat honom (än). Spolat av honom med vatten när han varit väldigt skitig efter promenad. Nu badades han hos trimmaren förra veckan dock.

Senast ändrad:
Sv: Jag bara undrar

Har två "tik-pappisar" som för det mesta sover i sängen, med undantag för när de fäller som mest eller när de löper.

Men de luktar inte illa, tvärt om!
På morgonen när jag vaknar ligger alltid den ena bredvid mitt huvud, då kör jag ner min näsa i hennes "tasstrassel" o sniffar. Det luktar såååå gott, varm tass...
Vet att många hundars tassar inte luktar mumma men hennes luktar typ valp fast mysigare o bättre :love:

Kan vara så att jag är helt störd men men :angel:

O "får matte en puss" lärde de sig första veckan jag hade dem, däremot kanske jag inte ber om någon när jag ser att de har varit i en bajshög o luktat :D

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 724
Senast: Exile
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 321
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en... 2
Svar
38
· Visningar
3 845
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Nu kommer väl antagligen flera tycka att detta är så löjligt eller att jag förstorar upp det hela.... men det känns som de enda jag kan... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 873
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka