Bukefalos 28 år!

Jag behöver hjälp!

Sv: Jag behöver hjälp!

för det första lämnar man inte en valp ensam upp till 8 timmar någonsin, för det andra låser man inte in en hund i en bur där den ska sitta under hela natten. Det är 2 saker som gör att jag tycker att man är olämplig som ägare.
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Det finns säker dom som inte riktigt håller med mig om detta och säkert dom som gör...

Jag tycker ändå någonstans att om man har gjort rätt med sin ensamträning osv så har man förhoppningsvis en så trygg hund att den kan klara av att vara hemma dom där timmarna när man verkligen inte kan lösa det på något annat sätt.Men har man inte en trygg hund så är det ju självklart en helt annan femma..

Alla är vi mänskliga och ibland har man inget val och jag tror inte att det är många som kan säga att det aldrig har hänt att hunden har varit själv 6-7 h...

Sen detta med bur... Många använder sig av bur ibland, jag kan ärligt säga att jag är en av dom.. Leia hade jag i bur under en period i hennes uppväxt för att hon behövde den tryggheten och jag har alltid använt mig av en bur som är rymlig och luftig, typ utställningsbur... Hon älskar sin bur och går ofta in och lägger sig där själv... Jag använde den även som en hjälp till hennes rumsrenhet... Jag säger som trådskrivaren, det är inte kul att vakna med en stor kisspöl i sängen... Och kan jag lösa det genom att använda buren en period så tycker jag att det är helt ok, bara den är rymlig nog och inte en livstids lösning..


Jag känner mina hundar väl och är oerhört lyhörd på hur dom mår och deras välbefinnande går alltid före mitt eget..
 
Sv: Jag behöver hjälp!

JennyK skrev:
Hur gör alla andra här? Har alla hunden i sängen?

Nej - hemma hos mig sover hundarna i hallen. Sambon är överkänslig mot ex damm så för att skona han så har vi sovrummet som hundfri-zon så att nattsömnen inte innehåller allför mkt hundhår och grus och hundpartiklar i lakanen.

Javan
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Jag kan iallafall säga utan att ljuga att jag aldrig lämnat någon av mina hundar ensam så länge. 3 timmar är max, och det är väldigt sällan, och då har dom varandra (3 st) att ty sig till.
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Hon har inte skrivit att hon lämnar hunden 8 timmar. Hon skrev det kan bli 6-7 timmar ibland. Vilket är helt ok tycker jag, om det sker ibland.
Sen var hunden en period i bur på natten, för att få den rumsren. Nu fungerade inte det och hon försöker nu på andra sätt.


Men jag har fortfarande inte fått svar på varför du är bättre hundägare än henne?

Du skrev i en annan tråd att du hade ganska många hästar om jag inte minns fel, flera hundar och andra djur. Hur gör du för att alla dina djur så får sitt varje dag? Hur hinner du med alla?
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver hjälp!

prince77 skrev:
för det första lämnar man inte en valp ensam upp till 8 timmar någonsin, för det andra låser man inte in en hund i en bur där den ska sitta under hela natten. Det är 2 saker som gör att jag tycker att man är olämplig som ägare.

Då kan man ju nyansera det du skrev först med just detta tillägg. Det låter trevligare än att bara uttrycka sin fruktansvärda bitterhet. JennyK har i mina ögon inte gjort något för att förtjäna din besvikelse på livet. Inga lyckliga och harmoniska määniskor uttrycker sig som du.

Jag tror dessutom inte att du är någon exemplarisk djurägare heller. Tre krävande hundar (om än blandraser, men om jag inte minns fel så var det inga prydnadshundar) och nio hästar samt en hel del andra djur, samt barn - inte någon får den ekvaktionen att gå ihop.

Lite ödmjukhet skulle vara dig klädsam.

Du frågar jennyK vad hon skall med hund till. Vad skall du med så många djur till?
 
Senast ändrad:
Sv: Jag behöver hjälp!

Grana skrev:
Men jag har fortfarande inte fått svar på varför du är bättre hundägare än henne?

Du skrev i en annan tråd att du hade ganska många hästar om jag inte minns fel, flera hundar och andra djur. Hur gör du för att alla dina djur så får sitt varje dag? Hur hinner du med alla?

Det skulle jag oxå vilja veta!!
 
Sv: Jag behöver hjälp!

prince77 skrev:
Jag kan iallafall säga utan att ljuga att jag aldrig lämnat någon av mina hundar ensam så länge. 3 timmar är max, och det är väldigt sällan, och då har dom varandra (3 st) att ty sig till.

Betyder det att du är bättre än någon annan för det??
 
Sv: Jag behöver hjälp!

prince77 skrev:
Jag kan iallafall säga utan att ljuga att jag aldrig lämnat någon av mina hundar ensam så länge. 3 timmar är max, och det är väldigt sällan, och då har dom varandra (3 st) att ty sig till.

Även fast du ALDRIG lämnar hundarna ensamma någonsin gör det väl inte dig till en bättre hundägare?

Fy vad otrevligt och barnsligt du uttrycker dig, hoppas du är snällare med dina djur än med forummedlemmar. :(
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Grana skrev:
Du skrev i en annan tråd att du hade ganska många hästar om jag inte minns fel, flera hundar och andra djur. Hur gör du för att alla dina djur så får sitt varje dag? Hur hinner du med alla?

Jag har 9 hästar:
Man kliver upp 07.00 ger mina styvbarn frukost, skjutsar till skolan, åker ut till stallet, rider och tömkör dom hästar som skall bli motionerade av mig,mockar och gör det jag ska, resten av hästarna tar deras hästskötare hand om. Åker hem, städar, åker ut till stallet och åker väg och tränar vissa dagar, åker hem runt 19.00 tar 2 av hundarna och går promenad på 1-1½ timmar,. väl hemma är det pyssel, katterna skall borstas(långhåriga) leguanen skall vara ute eller badas ca 30 min - 1 tim. Råttor och fåglar skall matas och pratas med, ungarna skall nattas.
Dom dagar jag jobbar kväll så tas skötsel av tex katterna när jag kommer hem.
Jag lägger mig 00.30 ungefär.
Helgerna blir det ännu mer tid över då mockning och stallskötsel sköts av en annan.
Var det något konstigt?
Jag och sambon delar ansvar eftersom vi har allt tillsammans(förutom hästarna men han ställer upp till 110%)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag behöver hjälp!

prinsessfeminist skrev:
Inga lyckliga och harmoniska määniskor uttrycker sig som du.
jag är varken bitter eller olycklig, jag är väldigt nöjd med mitt liv för tillfället och få göra det jag älskar mest här i livet, umgås med djur.


prinsessfeminist skrev:
Du frågar jennyK vad hon skall med hund till. Vad skall du med så många djur till?

av samma anledning som vissa människor skaffar sig massa barn, jag älskar mina djur och jag gillar nästan alla sorters djur och vill ha det så.Jag vill ha massa gosiga djur i soffan när jag kollar på tv, jag vill ha sällskap i stallet, jag vill ha sällskap på mina promenader mm.
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Jag tycker lite synd om Jenny k hon ville bara ha lite hjälp och det blev trams av det.Jenny! det kan vara svårt med en del hundar man kanske får börja om från början med kiss träning, jag vet att du inte vattnar hunden sent, men ge inte vatten och mat efter kl 17, kissa hunden vage halv timme och beröm vage gång hunden kissar med utrop va duktig du är och klappa, kanse du kan ge en liten bit godis.
Ha hunden lös och kolla var den ligger och sover där lägger du tidningar och fortsätter med tidningar ut i hallen.
Går det bra minskar du en tidning för varge dag och för hoppnings vis kommer hunden på att det är ute man kissar. Jag vet att din hund lär sig om du inte ger upp. /Lycka till
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Då vill jag också säga min åsikt! :bump:

Jag anser att du inte borde ha några hästar öht.
Av det jag har sett rider du som en kratta.

Frågan är vilket som är värst - en hund som är hemma själv 6 timmar
om dagen eller en drös med ponnysar som är omusklade och felridna?
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Och där sjönk du ännu lägre än vad prince77 gjort med sina inlägg. :mad: :smirk:

Kan vi bete oss som vuxna människor och disskutera därefter!?
 
Sv: Jag behöver hjälp!

GaurdianAngel skrev:
Och där sjönk du ännu lägre än vad prince77 gjort med sina inlägg. :mad: :smirk:

Kan vi bete oss som vuxna människor och disskutera därefter!?

Kan inte hålla med mer....
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Möjligt.
Dock håller jag inte samma låga nivå på alla mina inlägg.
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Kan inte annat än att hålla med dig! Jag tycker inte att man är en dålig hundägare för att man lämnar sin 8 månaders valp 6-7 timmar IBLAND, nöden har ingen lag och jag tror inte hunden tog skada.
Jag däremot tycker inte att det är vettigt att så sällan lämna sin hund, hur går det när den väl måste vara ensam?
Detta hackande på alla är helt sanslöst....
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Håller med dig,det är inte vettigt att bara lämna hunden ensam nån enstaka gång ensam och då så länge som 6-7 timmar. Men det har jag heller aldrig sagt att jag gör - hon är ensam ung fem dar i veckan några timmar om dagen när jag är i skolan. Sen att det har hänt att det blir lite längre nån gång kan jag garantera alla här att åtminstone inte min hund tagit skada av!
Finns nog inte många - om ens nån - som aldrig lämnar sin hund ensam en minut. Jag menar, man kan ju iallafall inte ta med hunden in i mataffären tex.
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Tack, det går redan bättre! Förmodligen hade det bara blivit en dålig ovana att kissa i buren.
Nu har hon legat i sängen i fem nätter utan att kissa! Dock var hon där och kissade mitt på dan häromdan..
Men jag har även ändrat lite på tiderna vi går ut och kissar och så stannar jag uppe längre på kvällen (förhoppningsvis ska det räcka med ett tag) och går ut med henne senare.
Jag vill tacka alla som kommit med goda råd och försökt hjälpa mej och min vovve! :bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Nu behöver jag hjälp och råd, det här funkar inte. För att börja från början, valpen är född i april -12, min egen uppfödning (i en...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: hastflicka
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
958
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 809
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp