Jag behöver tipps på koppel halsband

Rotterö

Trådstartare
Min mamma har en ljus labrador 8 mån
Hon hittar inget halsband som är bra.
Halsbanden färgar pälsen grön eller svart.
Hon har köpt rostfria kedjor , läder halsbad. Allt har hon nu provat.
Hon behöver ju samtidigt ett bra dressyr halsband.
Hon går på kurs med honom .
Hjälp oss hitta rätt

Sv: Jag behöver tipps på koppel halsband

Finns ju de där dressyrhalsbanden i något repmaterial som ska vara som en kedja. De är populära på klubben jag tränar på.

Jag har en kedja från Sprenger och den har aldrig färgat på något vis. Inte heller läderhalsbandet som hade någon grön lapp med Classic Collection på sig när jag köpte det.

Till vardags skulle jag rekommendera att din mamma köper ett retrieverkoppel i syntet - enkelt att använda, ta på och av och smidigt att ha i fickan.

För mer träningsmässiga sammanhang rekommenderar jag en typ "Dogsecurity"-länk. (Sök på nätet så ser du vad jag menar) Finns både originalet och div. plagiat!

/Swat

Har en gul labrador och här hemma dominerar retrieverkopplerna. Otroligt smidiga grejer. Spec efter våran är lös mkt.

Annars använder jag läderhalsband o koppel i naturfärg.

Har aldrig vart med om att dom färgar av sig.

Ok bra
Dom har köpt så många halsband.
Natur läder i riktigt bra kvallite. Så nu sist ett rostfritt bra kedja
Allt färjar av sig. svart eller grön blir han. Han är ju nästan vit i sin päls ljus ljus

Till vardags skulle jag rekommendera att din mamma köper ett retrieverkoppel i syntet - enkelt att använda, ta på och av och smidigt att ha i fickan.

För mer träningsmässiga sammanhang rekommenderar jag en typ "Dogsecurity"-länk. (Sök på nätet så ser du vad jag menar) Finns både originalet och div. plagiat!

/Swat
Jag hittar inte något om detta

Nu har du ju redan fått svar men även jag tycker att de ska titta på ett liknande Dog security.. Sök på Dressyrlänken och du skall finna;) Köpte en sådan till min gamla när han var runt 10 månader gammal.. Den hänger fortf med (eg helt i onödan då han aldrig någonsin har varit kopplad i strypläget, kanske dags att se sig om efter något bredare och "bekvämare" till honom:angel:..?). Han blir 10år nu..

Mvh

Tack alla.
Jag skall be dom köpa ett retriver koppel att ha hemma , Så får de ha något annat på klubben

nylon färgar inte av sig (vilket däremot färgat läder gör). men om hunden drar i kopplet så bränner det rejält. handskar är att föredra.

nylon färgar inte av sig (vilket däremot färgat läder gör). men om hunden drar i kopplet så bränner det rejält. handskar är att föredra.

De får väl prova sig fram
Såg på något ställe att det fanns retriverkoppel som man kunde byta ut själva kopplet
Men då verkar ju dressyr halsbandet klart bäst
Jo han är en hejare på att dra i kopplet i bland tex när han möter någon som ska hälsa . en glad skit,

En fråga bara. Varför behövs ett dressyr halsband? Varför inte fostra hunden så att man inte behöver ta "hårdare" metoder? Vanligt koppel o halsband duger gott. Om du nu anser att du behöver ha ett med "strypeffekt" varför kan du inte använda retriever kopplet på träning o kurs? Visst lite dubbelmoral för retriever kopplet har ju samma funktion som ett dressyrhalsband. Men ett retrieverkoppel är ju så smidigt. Lätt att ta på lätt att ta av o smidigt ner i fickan.

Detta var nu ingen kritik utan bara en fråga. Det handlar ju om en vänlig smidig ras som oftast är lätt dresserad.

Det är inte i kopplet det sitter utan i huvudet på ägaren.

Gå in på tex popix.se o beställ ditt eget komponerade halsband. Snyggt o snällt för hunden. Inget som färgar då det är fodrat med tyg i det materialet du väljer.

Nej men STOPP nu!!
Varför skulle det vara en "snällare metod" att ha ett stumt halsband??

/Swat

Jag föredrar också helt klart nylon"strypen" före kedjorna. Kedjorna gör mig galen med sitt rasslande, även hunden tror jag reagerar på det eviga skramlet så fort man tar det minsta i kopplet. Det blir också en slags "vibration" (tycker jag;)) i kopplet (och antagligen också på hunden) när man tar i ett kedjehalsband, som jag tycker är jättestressande och störande. Fast jag är väl lite knäpp kanske...

Jag gillar kedje stryp... mest just for ljudet. Det ger hunden en varning sa de har en mojlighet att stoppa innan "correction" commer.

Köper näv-vis med retriverkoppel när jag är på EKO-hallen, billiga, lätta att ha med sig.
Har alltid ett i bilen.

Jag kör med retrieverkoppel, smidigt, lätt & enkelt att bara stoppa i fickan. Har aldrig märkt att de färgar av sig trots regn, har både billiga och dyrare varianter. Tycker de billiga är bra, då behöver jag inte oroa mig för att tappa eller slarav bort dom.

Jag kör med retrieverkoppel, smidigt, lätt & enkelt att bara stoppa i fickan. Har aldrig märkt att de färgar av sig trots regn, har både billiga och dyrare varianter. Tycker de billiga är bra, då behöver jag inte oroa mig för att tappa eller slarav bort dom.

ok det låter ju toppen
Fast det är kedjorna och läder halsbanden som färjar hunden.

En fråga bara. Varför behövs ett dressyr halsband? Varför inte fostra hunden så att man inte behöver ta "hårdare" metoder? Vanligt koppel o halsband duger gott. Om du nu anser att du behöver ha ett med "strypeffekt" varför kan du inte använda retriever kopplet på träning o kurs? Visst lite dubbelmoral för retriever kopplet har ju samma funktion som ett dressyrhalsband. Men ett retrieverkoppel är ju så smidigt. Lätt att ta på lätt att ta av o smidigt ner i fickan.

Detta var nu ingen kritik utan bara en fråga. Det handlar ju om en vänlig smidig ras som oftast är lätt dresserad.

Det är inte i kopplet det sitter utan i huvudet på ägaren.

Gå in på tex popix.se o beställ ditt eget komponerade halsband. Snyggt o snällt för hunden. Inget som färgar då det är fodrat med tyg i det materialet du väljer.

Nu är det så att det är min mamma som äger hunden.
Han är 8 mån , stor reslig herre. Stark som en oxe.
Dom har börjat kurs nu. Gång nr 3 i dag.
Han skulle gått valpkurs tidigare . Men blev sjuk. Fick en träflis i ena tonsillen. Mycke besvärligt med operation mm.
Så han drar en del för att han gått i sele.
Dom vill ha ett stryp halsband.
I daG
I dag fick dom med sig ett dressyrhalsbad från mig. testa om det fungerar .

Jag har alltid haft kedja på mina hundar, det fungerar kanon bra

Ja detta tvistar ju dom lärda om.

Jag själv använder retriever koppel som struper hunden. Om dom nu drar. Vilket dom gör ibland. Men jag jobbar på det o skulle aldrig sätta på hunden en kedja för att lättare (i mitt tycke) kunna korrigera hunden. Själv tycker jag att man ska ta tag i problemet istället för att skaffa hjälpmedel som hindrar hunden eller ger hunden obehag om den gör si eller så.

Ja detta tvistar ju dom lärda om.

Jag själv använder retriever koppel som struper hunden. Om dom nu drar. Vilket dom gör ibland. Men jag jobbar på det o skulle aldrig sätta på hunden en kedja för att lättare (i mitt tycke) kunna korrigera hunden. Själv tycker jag att man ska ta tag i problemet istället för att skaffa hjälpmedel som hindrar hunden eller ger hunden obehag om den gör si eller så.

Jag tycker nog att det är till var o en. Och beroende på ras.
Jag har kedja på mina 2 rottisar.
Dom har börjat kurs nu. Så dom håller på att ta tag i hundens dragade.
Jag funderar på ett retriver koppel i natur läder kan det va något, färgar det

Retrieverkoppel Råläder nat Alac

Artnr: 903820
Vikt/Mått: 12mm/160cm
Förpackning: 1
EAN: 7393603120903

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 017
O
Övr. Hund Lite kort info; Min hund är 1 år, kastrat och blandras av tre raser. Det är mycket hund, mycket energi som ska riktas rätt. På... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 780
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka