Jag duger inte.

anonymatjejen

Trådstartare
Känner att jag vill vara anonym med detta känsliga ämne.

Innan ikväll så pratade jag och min man om utseende och vi kom in på min kropp. Jag frågade, dum som jag var, om det var något han skulle vilja ändra på.

Och han började rada upp en hel massa.

Han ville gärna att jag skulle ha den hårfärgen igen som jag hade då vi träffades för det var den han gillade mig bäst i. Min riktiga hårfärg är helt tvärtom den andra.

Han sa ordagrant att jag hade varit mycket finare med silikonbröst som var minst lika stora som när vi träffades och ett lyft hade inte varit dumt. Efter 2 barn har dom minskat 2 storlekar och ja, efter amning så kan det se ut som 2 tomma påsar.
Han sa att han skulle tända mycket mer på mig med större bröst.

Min mage har bristningar och lite lös hud efter graviditeterna och han skulle inte ha något emot om jag opererade den.

Så jag frågade då om han skulle stå för kalaset och det skulle han sa han.

Så ja. Jag kan få en ny kropp om jag känner för det och på köpet en man som tänder på mig igen.

Känner mig bara så jävla ledsen och helt fruktansvärt ful just nu :(

Sv: Jag duger inte.

Vet inte om det bara var tanklöst från hans sida, men fy vad respektlöst. Hade också mått jättedåligt om jag fått höra något sånt av min partner :crazy:

Så det är inte dig han älskar, utan din "fd" kropp han suktar efter :mad:
Alla blir vi äldre och efter barn så kan kroppen ändras Det hör till livet.

Fy vad respektlöst..

Och egentligen ska du inte ge igen med samma mynt, men du kan ju tala om vad han borde göra, så han får känna på hur det känns.

Jag vet inte ens vad jag ska saga:( (((kram))) och jag tror att jag skulle forklara for honom exact hur hans uttalanden fick mig att kanna mig.

Det finns ju folk som lever så, där mannen betalar för alla möjliga "justeringar". Kanske trodde han att du också ville förändra dig?

Jag hade tagit upp ämnet igen och velat få svar på om han verkligen menade allt han sa och frågat varför. Sen kan jag ju inte låta bli att undra om han ser ut som när ni träffades, annars kanske han får investera i sig själv först.

Jag har haft en sambo som ville ge mig silikonbröst i julklapp. Han var inte min sambo länge till (även pga andra orsaker).

Jag skulle inte kunna leva med någon som sa sådär till mig, det skulle gnaga mig sen.

Jag frågade, dum som jag var, om det var något han skulle vilja ändra på... Och han började rada upp en hel massa
Men vilken idiot. Släng ut honom och säg åt honom att köpa sig en barbie doll.

Skaffa dig en vuxen man istället, som vet att älska sin kvinna för den hon är, precis så som hon är.

*kramar om*

Jag kommer att tänka på en psykopat i min närhet. Både hans fru och älskarinna såg helt normala ut förr. Idag är de två anorektiker som svälter ikapp. Blonderade och med silikonbröst. Skrämmande.

Är du säker på att hans svar var på allvar?

Jag undrar också om han tog frågan på allvar? För klart jag håller med om att det inte verkar som att hans svar var varken genomtänkt eller speciellt sympatiskt, men han gav dig ett svar på en fråga du ställde. Det är inte alla som vet eller kan gissa sig till vilket svar man borde ge. Jag tänker på den klassiska "Do I look fat in this?".

Vad är det med vissa män?

Lever han i en fantasivärld? Är han så felfri själv så han kan ha synpunkter på hur han vill att din kropp ska se ut?

Det kan man väl göra OCH ha åsikter/preferenser om sin partners utseende? Om jag kollar på mitt ex så älskade jag honom precis som han var, extra kilon och lite manboobs till trots. Hade han däremot gjort sig av med dem hade hans visuella appeal stigit ännu mer, men jag hade inte älskat honom mer eller mindre för det. Dock hade jag säkert uppskattat och tagit det som en komplimang att han ville hålla sig fin för mina ögon.

Med det sagt tror jag att vi idag ser alldeles för enkelt på det här med att förändra kroppar och vi tycker att det är rimligt att ställa extrema (och ofta sjukt fula(!)) krav på våra egna och andras fysiska attribut. "Allt går eller bör förbättras". Jag tycker inte det är rimligt att be sin partner genomgå sådana operationer för att man själv ska "tända" mer. Men jag tycker det är rimligt att göra utseendemässiga ansträngningar för sin partner (och få gensvar på det!). Det ska gå åt båda hållen.

Om han VERKLIGEN menade allvar med det han sa blir jag så ledsen och arg :( du har fött era gemensamma barn, du har blivit äldre och allt man varit med om syns. Det visar att man vunnit erfarenhet!

Som någon sa tidigare, ser han ut som när ni träffades?! Ser han till att träna, sköta hygienen och tänka på hur han klär sig? Om inte så är det kanske där han skulle börja :grin:

*stor kram*

Varför ställer man en sån fråga öht när man inte vill få ett ärligt svar? Nog älskar han dig som du är nu, men du frågade och han svarade att du var snyggare när ni träffades och innan ni fick barn. Frågan var dum och svaret klumpigt om än ärligt.

Det kan man väl göra OCH ha åsikter/preferenser om sin partners utseende?
Om man gör det som i det här fallet, så att ens partner efteråt känner att "jag duger inte... Känner mig bara så jävla ledsen och helt fruktansvärt ful" - då är man inget att spara på.
Jag tycker inte det är rimligt att be sin partner genomgå sådana operationer för att man själv ska "tända" mer.
Nej, det är det inte. Såna pojkar kan hålla sig till den uppblåsbara varianten av kvinna.

Varför ställer man en sån fråga öht när man inte vill få ett ärligt svar?
Naturligtvis ville hon ha ett ärligt svar - men det var inte det ärliga svaret hon hade förväntat sig. Hon trodde väl att han älskade henne som hon var.

Men jag läser inte ett enda ord om älska mer eller älska mindre? TS skriver att mannen sagt att han skulle TÄNDA mer på henne om hon gjorde en total makeover. DET är väl ändå inte att förväxla med ÄLSKA, då tycker jag verkligen vi drivit in i Drömslottet i Fantasilandet.

Att tända är en sak, älska en annan. Och jag kan mycket väl älska någon jag inte tänder på, frågan är om det är en sådan relation man vill leva i.

Och till ts är frågan om hon vill leva med en partner som har det sättet att uttrycka sig på, som känner så eftersom det verkar som hon siktar på en helt annan typ av relation.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 132
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 432
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
3 067
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka