Jag fick min försäkring!!!

mian1

Trådstartare
La in en tråd för ett tag sen om försäkringsbolaget som jag tecknat en försäkring hos, men aldrig fått försäkringen. Efter 3 år och då hästen var alldeles för gammal för att försäkra alls så sa de plötsligt att jag inte fick nån försäkring. På något sätt hade mitt tecknande och alla gånger jag ringt "kommit bort".

Jag överklagade och i dag fick vi ett brev - vi får vår försäkring! :)
Ska bara försöka skaffa fram pappret från veterinärbesiktningen vid köptillfället eller besikta om hästen så ska vi få vår veterinärvårdsförsäkring. Vi får visseligen betala även premierna för de tre åren vi kämpat med att få försäkringen, men det kan det vara värt. Blir hästen sjuk vill jag bedöma om hans liv går att rädda utifrån sjukdomen/skadan och inte efter hur mycket pengar vi har på vårt sparkonto.

Nu är jag lättad!!!
 
Äntligen ett positivt inlägg om försäkringsbolagen :) Det lönar sig alltid att argumentera för sin sak om man har gjort rätt själv!
 
Grattis, om man kan säga så!

Jag höll på och bråka med mitt försäkringsbolag oxå när jag skulle teckna ny försäkring på min nya häst. Han hade visat en halv grads hälta på ett framben vid klinikbesiktning, men ombudet sa att det inte skulle ligga till grund för någon reservation. Men när fösräkringsbrevet kom så var det helt plötsligt reservation på båda frambenen och det skulle inte kunna omprövas förrän tre månader... Efter en massa prat med olika chefer på bolaget fick jag tillslut rådet av ombudet att ringa till "högste" chefen. Han bad mig skriva ner allt i ett mejl och skicka, vilket jag gjorde. Dagen efter ringde han och sa att självklart skulle jag få en komplett försäkring utan reservation, ingen ombesiktning på klinik krävdes och han bad så mycket om ursäkt för att de hade strulat med mig....

Så det kan löna sig att stå på sig, även om jag förhoppningsvis inte behöver utnyttja försäkringen nångång..
 
Jag tecknade försäkingen 2 månader innan hästen var för gammal att få teckna en veterinärvårdsförsäkring för. Hästen har inte varit sjuk eller skadad, men tänk OM han skadar sig. Vid 21 års ålder så skulle vi ju inte utsätta honom för några större ingrepp som han inte kunna hämta sig från, men tänk mardrömmen att vara tvungen att ta bort en häst med en mindre skada av ekonomiska skäl!
Ska bara fixa de där besiktningspapprena eller en ny besiktning. Förbehåll eller ej, men jag vill inte behöva avliva en älskling för att pengarna är slut!!!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 918
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 041
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Halloj! Är det någon här som har erfarenhet av att teckna en ny försäkring för en äldre häst? Jag och min ponny ska återvända till...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: Woffe
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp