Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag tror att iom att leken är designad för att gå snabbt, dvs många kan dö i ett svep så bör de flesta med skills ha utnyttjat dem. Så antagligen är två trollade; gissningsvis är den som är trollad av den onda tvungen att rösta på en vad den trollkarlen gissar är en god och det är ju rätt sannolikt också iom att det bara finns en ond utanför PLUS att den trollade antagligen är en god, medan den goda som har trollat inte har samma sannolikhet att träffa rätt vare sig vad det gäller den trollade eller vem den röstar på. Sen har vi draken som bör ha skapat ett kärlekspar som kommer försöka skydda varandra oavsett tillhörighet. Statistikern bör ha utnyttjat sin förmåga och vet alltså om det är fler eller färre än 50% som har röstat på en god.
Jägaren bör ha en plan på vem den jagar eftersom annars lottas det ändå.

Ur första DL är det lite märkligt att bollen inte försökte rädda sig själv som qitis noterar, jag kan tänka mig att det kan berott på att de två avgörande rösterna kom så sent att hon helt enkelt inte hann. Vilket gör att för stunden lutar både q och LenaH över mot något mindre misstänkta och får ligga på sidan av för mig. Jag tror int att lyan skulle offrat en som kan ta med sig en till för att få braiga alibin. Men jag är inte säker men tja..

Jag återkommer till käkvalet- -kan de ha valt Habina för att kasta misstankar på de som röstat på henne ifall att ingen av de som röstade där sitter i lyan? eller för att de förstod att hon inte är ensamvargen? Nu när vi vet att hon var tvilling så kanske de tänkte att hon räddades av sin tviling (den kvarvarande tvillingen är ju som en vanlig bybo nu). Långsökt - ja men en tankar jag behöver lufta. Samtidigt tycker jag att både Art och Emth är lite skumma idag (alltså de som röstade Habina igår). Särskilt Emth som mer vill hitta alibiröster...

Å tredje sidan finns det dom som ligger jäkligt lågt vilket är ulvigt i sig. Kila till exempel har inte gjort mycket väsen av sig
Jag blir lite fundersam. Mycket prat om de olika rollerna. Vi vill väl inte peka ut olika roller till de onda?
Känns som att cirkus fiskar efter goda roller.
Tills jag ev hittar bättre, men så jag inte missar, så Kilauea röstar på cirkus.

Som sagt så är jag trött men jag fattar inte? Ulvarna visste väl inte att Habina var just tvilling så varför skulle de tänka det?
Visste, visste de nog inte men de kunde ju gissa. De behövde ju käka nån som de mest trodde var god. Det kan se ut som om hon i allafall försökte räddas av sin tviling. Jag vet inte, jag spekulerar

Snarare tvärt om, en snabb röst med en svag teori visar att den är trollad. tänker jag.
då kommer ingen ta den riktigt på allvar och följa den eller rösta på den som lag rösten heller
Är böjd att hålla med där. Iom att det inte finns siare i leken så finns ju inte risken att det misstolkas.
Sen måste det inte vara så. Vissa har ju ont om tid pckså...

DL 2
13:18 Mirtai röstar på cirkus
13:54 Blacksmithfarm röstar på Artline
20:09 elo röstar på qitis
20:14 flyingchange röstar på Emtherlia
20:45 Kilauea röstar på cirkus.

Cirkus 2
Artline 1
emtherlia 1
qitis 1

Jag blir lite fundersam. Mycket prat om de olika rollerna. Vi vill väl inte peka ut olika roller till de onda?
Tills jag ev hittar bättre, men så jag inte missar, så Kilauea röstar på cirkus.

Jamen snälla, de onda VET ju vilka som inte sitter i lyan. Ingen roll är så kraftfull att de egentligen spelar nån roll om de pekas ut tänker jag. Tvillingen som är kvar är som en bybo, draken har antagligen gjort sitt gig, det är bra att försöka hitta de trollade rösterna (ffa vad den onda trollisen ställt till med) och inte följa dem. Däremot är det väl bra om de goda försöker hitta varandra? Hur ska det ske annat än att vi letar och försöker få andra informerade? I första hand ska ulvarna hittas men det får nog ske med uteslutningsmetoden nu när ingen säker info finns.

Alltså jag hinnet inte sätta mig in i allt. Men har insrtt att jag kanske har en roll på Artline, jon var först att prata statistik. Så det känns inte helt bra att ha min röst där. Speciellt inte mtp att trollade röster kan behöva letas upp.

Jag tycker däremot att Elos röst på q sticker ut iom att jag sorterat bort q från min misstankelista för närvarande.
Därför

Blacksmithfarm ändrar röst till Elo

håller med @cirkus, det är ju inte så svårt för de onda i lyan att veta vilka som är goda. Av de 13 som är med är ju 3 onda i lyan. Av de 10 som är kvar är ju 9 goda...

Skillnad på om det var en siare eller ängel som pekades ut som god.

Jag är sjukt trött och måste nog rösta för säkerhets skull och mitt val faller på @Emtherlia - lite enkelt kanske men hon la en första och vad hon kanske trodde var en uddaröst på Habina, sen kom @Artline och sabbade det och då fokuserar emtherlia på att det måste varit alibiröster i DL1 när det kanske snarare var så att en ulv röstar udda i mitten?

LenaH röstar på emtherlia

DL 2

20:09 Elo röstar på qitis
20:57 Blacksmithfarm ändrar röst till Elo
21:01 LenaH röstar på emtherlia

Cirkus 2
Elo 1
emtherlia 2
qitis 1

håller med @cirkus, det är ju inte så svårt för de onda i lyan att veta vilka som är goda. Av de 13 som är med är ju 3 onda i lyan. Av de 10 som är kvar är ju 9 goda...

Skillnad på om det var en siare eller ängel som pekades ut som god.
Tycker ändå det är dumt peka ut specifika roller. Finns nog vissa goda de hellre har ut först, tex.

Jag vet inte så mycket.
Det jag vet är att @Kilauea röstade på mig Igår (vilket självklart är skumt ! )

Jag vet inte om jag tycker hennes andraröst på cirkus idag känns så mycket bättre faktiskt ? Här tänker jag att hon kan vara den onda trollkarlen helt enkelt och visste att cirkus skulle få en röst.

Alltså vet inte alls vart jag har cirkus men känns ändå lite suspekt för mig. Och jag kan mycket väl göra en @LenaH här och ändra röst bara så ni vet. Mycket kan hända.
Men just nu så sticker det ut lite för mig iaf

Qitis röstar på Kilauea

Tycker ändå det är dumt peka ut specifika roller. Finns nog vissa goda de hellre har ut först, tex.
Vilka roller tror du de vill ha ut först?

Jag har mäjligen pekat på tvillingen och att det nog letas drake - båda rollerna har troligen förlorad sin kraft. Enbart i syfte för goda att hitta goda
Möjligen också pekat på trollad röst

DL 2

20:09 Elo röstar på qitis
20:57 Blacksmithfarm ändrar röst till Elo
21:01 LenaH röstar på Emtherlia
21.07 qitis röstar på kilauea

Cirkus 2
Elo 1
emtherlia 2
qitis 1
Kilauea 1

Alltså jag hinnet inte sätta mig in i allt. Men har insrtt att jag kanske har en roll på Artline, jon var först att prata statistik. Så det känns inte helt bra att ha min röst där. Speciellt inte mtp att trollade röster kan behöva letas upp.

Jag tycker däremot att Elos röst på q sticker ut iom att jag sorterat bort q från min misstankelista för närvarande.
Därför

Nu förstörde du min teori om att du var trollad. Om du inte är dubbeltrollad men det känns osannolikt.

Personen som kan räkna har förhoppningsvis varit diskret.

Därför

Hur tänker du om att den rösten ev kan vara trollad? Jag tycker inte heller @qitis känns som hon spelar för den onda sidan men bara det gör mig misstänksam :rofl:

Jag tycker att Kilauea gör det lätt för sig. Inte många tankar om någon annan än mig så här. q's tanke om Kila som ond trollis känns väldigt rimlig. Jag tycker dessutom att hennes teori om att jag pekar på goda roller inte håller. I den här leken är de inte tillräckligt kraftfulla för att skyddas från tankar som dessutom bara är gissningar men ändå

cirkus röstar på Kilaueua

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar