Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Som jag själv skrev tidigare så tycker jag att ulvar ofta gömmer sig bland uddarösterna i DL1 - samtidigt så grunnar jag lite över de två som faktiskt försökte lyncha en god, dvs @Artline och @Emtherlia .

Detta reagerar jag lite på - jag tycker att Artline presenterar en helt ok teori mot bollen här men sen svänger hon och lägger andraröst på Habina?
Möjligtvis ett sätt att låtsas misstänka en kollega (nu blev ju den ev kollegan synad omedelbart) men sen ändå rösta på en god? Lite klassiskt ulvigt sådär. ;)
Bollen hade ingen röst då. Annars är det möjligt att jag hade röstat på henne. Men jag ville inte lägga en uddaröst.

Förutom att dagen har varit fullspäckad behöver jag gå och lägga mig snart, ska upp supertidigt på jobb. Men imorgon har jag massor med tid (om leken överlever då länge). Behöver lägga tidig röst.

Jag tror att Qs röst på bollen var ett försök till alibiröst som inte riktigt gick som den skulle. Därför:

Elo röstar på qitis.

Jag vet att det finns tvångsröster i spel, men det är mycket större risk att dessa röster riktar sig mot goda än onda. Dessutom tror jag att det då hade varit mindre suspekt att lägga förstarösten på sin ulvpolare, inte en lämplig andraröst när någon annan redan har tre och tiden snart går ut...
Men igår fanns det ju inga tvångsröster ? Men idag ska det ju finnas två ?

Så tänker ta en del röstningar idag med en nypa salt så att säga utan att bli alltför gramse.

Det där har jag också tänkt på!
Varför käkade lyan Habina? HAde det inte varit smart att låta oss sväva i ovisshet om hennes roll, nu blev åtminstone nånting tydligare?
Jag har också varit fundersam över varför de valde Habina -som ju kunde blivit misstänkt idag eftersom hon inte ändrade till bollen (och Habina vet vi ju att hon inte satt i lyan )så märkligt käkval tycker även jag

Id
Men igår fanns det ju inga tvångsröster ? Men idag ska det ju finnas två ?

Så tänker ta en del röstningar idag med en nypa salt så att säga utan att bli alltför gramse.
Jag tänker precis likadant. Vissa röster är med största sannolikhet trollade

Q... Q lägger andraröst på bollen, men när detta händer så har Habina tre röster och bollen är säker, två röster mot en. Rösten kommer dessutom nära inpå DL, 3 minuter, och ser helt säker ut. Som alibiröst är den perfekt. Men LenaH fäller alltihop.
Och du tror inte jag vet att LenaH nästan alltid röständrar i slutet efter alla dessa år ? Jag la dessutom min röst flera minuter före dl (det ni ! :p)
Så jag tycker att du tänker lite aviigt ändå

Jag har också varit fundersam över varför de valde Habina -som ju kunde blivit misstänkt idag eftersom hon inte ändrade till bollen (och Habina vet vi ju att hon inte satt i lyan )så märkligt käkval tycker även jag

jag har också funderat på det. Var de så pass säkra på att hon inte var ensamargen att det var skälet?

Jag vet inte om @qitis är god men är hon ond så iaf inte i lyan för q om någon vet att jag gillar röständringar så det hade nog varit ett för högt spel även för q. Tror jag. q kan dock vara ensamvarg (men det kan ju även jag eller vem som helst vara). :D
ska jag köpa en trisslott ? Herregud @LenaH försvarar mig :rofl: iaf delvis

Finns det någon dold information i leken? Det gör inte det va? Ev statistik?

Jag tycker alltid @LenaH känns skum eftersom hon röständrar så mycket men nu var det ju bra och eftersom bollen visade sig vara ond så tycker jag genast Lena känns godare! 😀 För man offrar väl inte en kompis i första DL?

Det är svårt att analysera första DL eftersom ingen har någon info men det kommer ju vara så hela leken? :eek:

Jag röstade på Habina och var fel ute. Sen tycker jag att andraröster är lurviga i första DL och kommer nog kika lite på @Artline , @LenaH (hon lade en andraröst innan hon räddade sig själv) och @qitis . Är även lite sugen på att kolla upp @fio som lade första rösten på bollen, alibi som gick fel när fler följde efter?

Dock kom jag precis på att LenaH redan räddat sig själv eftersom habina hade 3 röster med Lenas röst (och Lena hade 2st). Visste Lena att Habina var god och ville inte vara med och rösta ut henne och istället offrade bollen för perfekta alibit?

Jag tänker att det bör finnas en alibiröst på bollen. Och jag tycker att andraröster är ludna, det är så djärvt att försöka få ut någon utan info och som god tänker jag att man är mer rädd för att göra fel.

Samtidig så förstår jag ditt resonemang kring att man inte ska låta lotten eller onda styra, men kanske är jag feg som oftast inte vill vara den som lägger upp någon för att lynchas första DL.

Jag kollade igenom röstlistorna och fick det till att du lade en andraröst på Habina men ska kolla igen!
Här tycker jag också att det känns lite lur(v)igt - i första inlägget känns jag lite god för jag skulle inte offra polare i DL1 men i andra inlägget ska jag granskas för att jag la en andraröst (vilket vi fastställt att jag aldrig gjorde) och sammantaget tycker jag att det här med alibiröster känns lite grunt, gör man verkligen det i DL1? Möjligtvis en sen uddaröst på en lyakompis där inget riskeras men det kom ju inga sena uddaröster.

Jag tror att iom att leken är designad för att gå snabbt, dvs många kan dö i ett svep så bör de flesta med skills ha utnyttjat dem. Så antagligen är två trollade; gissningsvis är den som är trollad av den onda tvungen att rösta på en vad den trollkarlen gissar är en god och det är ju rätt sannolikt också iom att det bara finns en ond utanför PLUS att den trollade antagligen är en god, medan den goda som har trollat inte har samma sannolikhet att träffa rätt vare sig vad det gäller den trollade eller vem den röstar på. Sen har vi draken som bör ha skapat ett kärlekspar som kommer försöka skydda varandra oavsett tillhörighet. Statistikern bör ha utnyttjat sin förmåga och vet alltså om det är fler eller färre än 50% som har röstat på en god.
Jägaren bör ha en plan på vem den jagar eftersom annars lottas det ändå.

Ur första DL är det lite märkligt att bollen inte försökte rädda sig själv som qitis noterar, jag kan tänka mig att det kan berott på att de två avgörande rösterna kom så sent att hon helt enkelt inte hann. Vilket gör att för stunden lutar både q och LenaH över mot något mindre misstänkta och får ligga på sidan av för mig. Jag tror int att lyan skulle offrat en som kan ta med sig en till för att få braiga alibin. Men jag är inte säker men tja..

Om kärleksparet är goda tror jag att de försöker leta efter draken, är de onda (eller om en av dem är ond) letar de nog också men enbart i syfte att utesluta den som ensamvargen.

Jag är skittrött efter att bara ha sovit i ett par timmar efter jag gick av i morse men jag tycker detta låter väldigt vettigt även om jag inte fattar hälften. Men jag tänker om en god blir trollad så lägger den en röst jäkligt sent för att den ska få så lite inverkan som möjligt på spelet tänker jag. För det finns väl ingen särskild tid den måste rösta så länge det sker innan DL?

Jag återkommer till käkvalet- -kan de ha valt Habina för att kasta misstankar på de som röstat på henne ifall att ingen av de som röstade där sitter i lyan? eller för att de förstod att hon inte är ensamvargen? Nu när vi vet att hon var tvilling så kanske de tänkte att hon räddades av sin tviling (den kvarvarande tvillingen är ju som en vanlig bybo nu). Långsökt - ja men en tankar jag behöver lufta. Samtidigt tycker jag att både Art och Emth är lite skumma idag (alltså de som röstade Habina igår). Särskilt Emth som mer vill hitta alibiröster...

Å tredje sidan finns det dom som ligger jäkligt lågt vilket är ulvigt i sig. Kila till exempel har inte gjort mycket väsen av sig

Jag är skittrött efter att bara ha sovit i ett par timmar efter jag gick av i morse men jag tycker detta låter väldigt vettigt även om jag inte fattar hälften. Men jag tänker om en god blir trollad så lägger den en röst jäkligt sent för att den ska få så lite inverkan som möjligt på spelet tänker jag. För det finns väl ingen särskild tid den måste rösta så länge det sker innan DL?
Fast det beror väl på? Jag hajar hur du menar - lägger man en tidig röst finns risken att andra hänger på, alt att man själv blir skärskådad och löper risk att lynchas men lägger man åas en sen röst kan man ju då om man har otur bli den som kanske spikar igen för en god och då står man ju där dagen efter och blir kanske lynchad. :D

Jag återkommer till käkvalet- -kan de ha valt Habina för att kasta misstankar på de som röstat på henne ifall att ingen av de som röstade där sitter i lyan? eller för att de förstod att hon inte är ensamvargen? Nu när vi vet att hon var tvilling så kanske de tänkte att hon räddades av sin tviling (den kvarvarande tvillingen är ju som en vanlig bybo nu). Långsökt - ja men en tankar jag behöver lufta. Samtidigt tycker jag att både Art och Emth är lite skumma idag (alltså de som röstade Habina igår). Särskilt Emth som mer vill hitta alibiröster...

Å tredje sidan finns det dom som ligger jäkligt lågt vilket är ulvigt i sig. Kila till exempel har inte gjort mycket väsen av sig
Samtidigt så var det ju i slutänden jag som räddade henne genom att röständra och hade jag varit hennes tvilling så hade jag ju ändå inte röstat på henne i första valet, då hade jag ju hellre tagit lotten. :)

Snarare tvärt om, en snabb röst med en svag teori visar att den är trollad. tänker jag.
då kommer ingen ta den riktigt på allvar och följa den eller rösta på den som lag rösten heller

Nu när vi vet att hon var tvilling så kanske de tänkte att hon räddades av sin tviling (den kvarvarande tvillingen är ju som en vanlig bybo nu).

Som sagt så är jag trött men jag fattar inte? Ulvarna visste väl inte att Habina var just tvilling så varför skulle de tänka det?

Snarare tvärt om, en snabb röst med en svag teori visar att den är trollad. tänker jag.
då kommer ingen ta den riktigt på allvar och följa den eller rösta på den som lag rösten heller
Ja i DL 3 eller 4 kanske men i DL 2 utan info känns ju alla röster hyfsat svaga tänker jag iallafall.

Fan, jag skulle ju gå igenom några spelare idag för att få en känsla men tiden har runnit iväg och nu måste jag snart gå och lägga mig.

Ser att det är lite misstankar kring mig men när jag väl har tid att läsa, grubbla och skriva så skriver jag alla tankar jag har, på gott och ont. Och då kan det lite motsägelsefullt, särskilt som det blev mot Lena, för jag hade inte tänkt på vissa saker när jag skrev att hon nog var åt goda hållet. Sen när jag ser andra scenarier framför mig så kan naturligtvis den känslan ändras och få mig att vilja undersöka det mer.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka