Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Egentligen så var det gynnsamt för goda sidan ett bomba nu oavsett om hon hade fått med en ond eller god.

Om hon hade bombat en god så hade det blivit oavgjort. Beroende på om jag hade fått stoppa käk eller ej. Samt om Emtherlia hade hunnit in.

Utan bomb så hade vi vunnit om Emtherlia hade överlevt lynchen. Men det hade varit en olidlig väntan.

Snyggt @fio !

Det var verkligen sååå jobbigt när du började misstänka Elo en massa.

Tack för en galet rolig lek! Jag var glad över att iaf veta en god roll och så var ulvarna onda (oväntat va) och käkade mig fast jag ville fortsätta leka. ;)

Men vissa straffar Gud (LL) direkt och vips strök Artline med. Hehe.
Karma! Det var helt och hållet mitt fel att du blev käk.

Du levde länge i förra leken, kändes inte som ensamvarg och jag personligen tycker du är svår att lyncha.

Men jag tar inte på mig att Q blev käk! Även om jag inte protesterade så högt.

Hon och bsf var mina huvudmisstänkta som ensamvarg men Q började kännas för god så jag valde att tro att bsf var min kompis.

Snyggt @fio !

Det var verkligen sååå jobbigt när du började misstänka Elo en massa.

Tack för en galet rolig lek! Jag var glad över att iaf veta en god roll och så var ulvarna onda (oväntat va) och käkade mig fast jag ville fortsätta leka. ;)

Men vissa straffar Gud (LL) direkt och vips strök Artline med. Hehe.
Ja herregud, innan jag fattade att @Elo var trollad idag.... :rofl:

Om LL säger att jag ska läsa rollbeskrivningen för svaret på mina frågor antar jag att inga vanliga ulvar finns.

En till fundering - det finns en ond och en god trollkarl. De ska båda bestämma vem någon annan ska rösta på, men vad händer om de båda väljer samma person men att den ska rösta på olika spelare? T.ex. att en säger att Mirtai ska rösta på cirkus medan den andra säger att Mirtai ska rösta på qitis?
Jag gjorde egentligen inte så mycket vettigt i denna lek. Ovanstående citat gjorde att jag ville trolla Mirtai 😂😂

Det roliga är att de första dagarna spelade jag verkligen som jag hade gjort om jag vore god, för jag glömde att jag var ulv så fort jag var inne i tråden. Jag letade alltså ulvar på riktigt 😅

Nu kan jag ju berätta att grunderna till denna lek funnits ca 1 år, och går under namnet "panglek" i mitt dokument :D
Började med att jag gick igenom rollistan i anmälningstråden och skrev ner alla roller som kunde ha ihjäl extra personer.

Och sen börjar ni med att lyncha en bombare :grin:
Men sen blev det som tur är lite aktion där dag 2 :D

@Madalitso - anges statistiken i reella % eller bara som i ditt exempel (<=50%, >50%).?
Om det bara är över eller under 50% är det ju rätt meningslöst eftersom det i 99 gall av 100 är övervägande röster på goda. ;)
Nu kan jag också förklara detta utan att riskera att påverka hur ni löser saker. När vi gjorde rollen till dårulvsleken så var tanken att ge ut procent i steg om 25. Sen första dagen med mest spridda röster så lynchades en ond och vi insåg att om vi berättade att 75% röstat på god och ond lynchas så gick det väldigt snabbt att utesluta väldigt många människor från att vara onda. Ens efter att vi ändrat till mer eller mindre än 50% så kunde statistiken den leken snabbt godförklara många, varför det ändrades till att man bara för infon 2 gånger på en lek.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka