Jag går och fiskar (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag tänker tvärtom, ingen info, inget skydd och alla dör snabbt och oväntat - skitenkelt! :D

Alltså jag vet inte jag. Det är tydligen en lek skräddarsydd till dig (bortskämda vi börjar bli…) men det här känns ändå lite ulvigt. Som god vill man väl vara kvar och leta onda? Men jag förstår ändå andemeningen.

Om LL säger att jag ska läsa rollbeskrivningen för svaret på mina frågor antar jag att inga vanliga ulvar finns.

En till fundering - det finns en ond och en god trollkarl. De ska båda bestämma vem någon annan ska rösta på, men vad händer om de båda väljer samma person men att den ska rösta på olika spelare? T.ex. att en säger att Mirtai ska rösta på cirkus medan den andra säger att Mirtai ska rösta på qitis?

Då får du röständra! JAg kan komma med tips om när och hur man gör det för mesta möjliga förvirring! :D
Om en person blir trollad av båda trollkarlarna så får den välja vem av de två personerna den röstar på. Den får också lova att röständra mellan dem om den vill. Är man bara trollad av en trollkarl får man inte göra röständringar, utan rösten ska läggas på vald person och sen ligga kvar där.

Nja det tror jag inte jag har blivit? Men dock så - en gång hade jag en god specialroll som innebar att jag hade möjligheten att överleva en Lynch vilket gjorde att jag gick in för att att bli lynchad i DL 1 så alla skulle fatta att jag var god (taktiken lyckades 👍)

Vet dock inte om det är den leken du tänkte på
?
Jag har en gång som god tvilling med @Derring-Do blivit omvandlat till ulv dock (den låter hon mig aldrig glömma 😅)
Tror niyamas avsky mot omvandlingar började när hon själv var tvilling och den andra blev omvandlad ulv också faktiskt (och nej det var inte jag ! Det var långt innan jag började leka -men tror jag har läst om det några gånger genom åren !)

hahaha ja det var den leken jag syftade på, när du var tvilling och blev omvandlad och leken tog aldrig slut pga det :rofl:

Herregud, det var 10 år sedan den leken var. Narnia och Häxan var det och @Niyama var inte ens med 😅

Eftersom jag fick paket ifrån goda lyan förra leken så säger jag precis som @cirkus att det är min föredragna twist. Huruvida olika former av att ta med sig andra i döden är min melodi får vi väl se när den här leken är över 😅

Jag kommer att behöva rösta tidigt då jag är på resande fot idag, vilket ju är jättesvårt i DL1. Än så länge har jag inte identifierat något supermystiskt men jag funderar på huruvida det är ulvigt att föredra enkla vs väldigt twistade lekar?

Och för att svara på onda lyan - jag gillar de klassiska lekarna med typ ängel, siare och ulvar. Inte så mycket info och sånt som kan hintas och läsas mellan raderna utan man behöver fokusera på klassiskt grävande.

Jag hävdar som jag alltid har gjort. Bybo är faktiskt den roll jag väljer om jag själv får välja.

Har inte så mycket emot twister faktiskt.
Det får min hjärna att spinna loss och tycker det är roligare än att alla hittar varandra (oavsett om det är onda eller goda

Med det sagt så tycker jag faktiskt att lekar jag varit med i som har tre sidor (troll brukar vara den tredje sidan ) varit väldigt roliga och annorlunda
Så skulle gärna se den twisten igen faktiskt
Mycket att göra i eftermiddag så tänkte jag passar på att lägga en röst nu så jag inte glömmer/missar.
Den enda som ev skulle vilja finna kompisar är den onda utanför lyan (om vi utgår från att resterande ulvar känner till varandra för att de är i lyan tillsammans), dvs ensamvargen.

Q meddelar att det är roligare om man inte hittar varandra, oavsett lag. Skulle kunna vara en ensamvarg som är nöjd att vara själv men ändå skulle vilja ha reda på vilka som är i lyan så den inte käkar dom.

Således Kilauea röstar på qitis

Ska jobba, så vill rösta innan jag börjar.

Finns det inga vanliga ulvar? Eller är psykopaten, onda trollkarlen och onda självmordsbombaren i lyan?

Jag undrar samma som Mirtai? Plus Käkar bara ensamvargen och inte ulvarna i lyan?

Funderar på om detta kan vara en hint från ensamvargen till lyan?
Att feåga om samma och ff att fråga om käket lite "hej ät inte mej"?
Långsökt? Troligen. Men det får bli så nu.

Blacksmithfarm röstar på fio

Jag måste rösta nu, ska på PnR ikväll och kommer inte hem innan DL. Det finns inte så mycket att gå på men jag reagerar på detta.

Kilauea röster på qitis med motiveringen att qitis inte vill att deltagarna hittar varandra, och att det skulle betyda att hon är ensamvarg. Jag fattar inte resonemanget? Kan det vara en hint om något?

Jag hävdar som jag alltid har gjort. Bybo är faktiskt den roll jag väljer om jag själv får välja.

Har inte så mycket emot twister faktiskt.
Det får min hjärna att spinna loss och tycker det är roligare än att alla hittar varandra (oavsett om det är onda eller goda

Med det sagt så tycker jag faktiskt att lekar jag varit med i som har tre sidor (troll brukar vara den tredje sidan ) varit väldigt roliga och annorlunda
Så skulle gärna se den twisten igen faktiskt

Mycket att göra i eftermiddag så tänkte jag passar på att lägga en röst nu så jag inte glömmer/missar.
Den enda som ev skulle vilja finna kompisar är den onda utanför lyan (om vi utgår från att resterande ulvar känner till varandra för att de är i lyan tillsammans), dvs ensamvargen.

Q meddelar att det är roligare om man inte hittar varandra, oavsett lag. Skulle kunna vara en ensamvarg som är nöjd att vara själv men ändå skulle vilja ha reda på vilka som är i lyan så den inte käkar dom.

Således Kilauea röstar på qitis

Jag måste rösta nu, ska på PnR ikväll och kommer inte hem innan DL. Det finns inte så mycket att gå på men jag reagerar på detta.

Kilauea röster på qitis med motiveringen att qitis inte vill att deltagarna hittar varandra, och att det skulle betyda att hon är ensamvarg. Jag fattar inte resonemanget? Kan det vara en hint om något?
Och av någon anledning kom min röst inte med i inlägget.

Mirtai röstar på Kilauea med ovanstående motivering

Röstlista DL1

13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea

Qitis 1
Fio 1
Kilauea 1

Jag tycker inte att den obligatoriska frågan brukar ge så mycket men... Mirtai? Hallå liksom? :rofl:

Iom att hon i stort sett hängt ut sig själv (;)):

Elo röstar på Mirtai

Hittat leken! Galet rolig rollista och bra att det verkar troligt att det inte blir nån långvarig lek. ;)

Jag klurar lite på en lek med typ hälften ulvar och hälften siare, men de vet inte om de andras roller och siarna får bara bybo när de siar en god. Oklart om det skulle funka så bra dock. :rofl:
Som vanligt så är första DL supersvår men jag reagerar lite på Habibas önskan om en lek där hälften är ulvar. :eek:

Därför Emtherlia röstar på Habina.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka