Hade tänkt gå igenom en i taget, men när jag samlade citat så hittade jag intressanta inlägg som jag inte ville glömma, så det finns en risk att detta blir rörigt...
Nja det tror jag inte jag har blivit? Men dock så - en gång hade jag en god specialroll som innebar att jag hade möjligheten att överleva en Lynch vilket gjorde att jag gick in för att att bli lynchad i DL 1 så alla skulle fatta att jag var god (taktiken lyckades

)
Vet dock inte om det är den leken du tänkte på
?
Jag har en gång som god tvilling med
@Derring-Do blivit omvandlat till ulv dock (den låter hon mig aldrig glömma

)
Tror niyamas avsky mot omvandlingar började när hon själv var tvilling och den andra blev omvandlad ulv också faktiskt (och nej det var inte jag ! Det var långt innan jag började leka -men tror jag har läst om det några gånger genom åren !)
Qs första(?) inlägg - letade ensamvarghintar men tror inte jag ser nån.
Jag hävdar som jag alltid har gjort. Bybo är faktiskt den roll jag väljer om jag själv får välja.
Har inte så mycket emot twister faktiskt.
Det får min hjärna att spinna loss och tycker det är roligare än att alla hittar varandra (oavsett om det är onda eller goda
Med det sagt så tycker jag faktiskt att lekar jag varit med i som har tre sidor (troll brukar vara den tredje sidan ) varit väldigt roliga och annorlunda
Så skulle gärna se den twisten igen faktiskt
samma ovan.
Det känns lite elakt att tycka att det är bra att alla dör

men så kanske detta är en hint från en ensamvarg?
bollen__ röstar på LenaH
Frågan om bollen__ trodde att LenaH var ensamvarg eller bara röstade där för att rösta, och den teorin är ändå bra sas.
Försöker få fram att jag undrar om det säger ngt om LenaH men tror nog att det inte gör det?
Förstadagsrösten är svår och jag gillar att det är rätt många lekrelaterade motiveringar.
Men att rösta på någon för att den kan vara ensamvarg känns lite som att de faktiskt kan vara ulvar som letar efter sin kompis. Men de första rösterna känns mer förlåtande, då är nog bollen mest skum av dem även om jag är tvekam till att hon faktiskt tror på teori. Så jag vet inte.
Mirtai felskrivning är skum. Det kan vara en ärlig felskrivning men det kan också vara för att hon faktiskt är ond och har lyan i huvudet. Det förvånar mig lite att cirkus verkar undrade till elo som reagerade
Artline tycker ändå att hennes egen kollegas röst är mest skum.
Skriver i övrigt om Mirtai och cirkus som vi vet var goda.
Jag försöker få lite kontur i tankarna här.
Kilauea röstar först av alla (t.o.m. före BSF -vilket är en bedrift i sig ! ). Och hon röstar på mig med en teori att jag skulle vilja visa mig som ensamvarg om jag fattade det hela rätt ?
Undrar om hon själv försökte göra det med den tidiga rösten med den motiveringen blir min fundering. (Sedan kan det precis lika gärna vara en typisk dl1 röst såklart)
Sedan kommer elos röst på Mirtai vilket jag tycker känns väldigt enkel iom att hon trycker på att Mirtai skulle försagt sig. ? Onda lyan brukar inte vara vad man skriver öht. Möjligen goda lyan men Mirtai själv har skrivit att det skulle vara ett svar till obligatoriska frågan. Elo har en förmåga (liksom även jag att bli misstänkt dock )
Bollens röst på LenaH känns också enkel (men det brukar iofs de flesta rösterna i dl 1 vara -men känns lite precis som kilaueas röst lite som att häpp -se på mig -jag är den som är en vän ). Det finns bara en ensamvarg väl ?!
Baserat på dessa tankar så väljer att rösta på någon av de jag ändå känner kan försökt vinka till ulvarna att den är ensamvargen
Baserat på detta röstar jag
Qitis på bollen
Qitis missar målet och röstar på sin kollega, bollen__. Tycker att Elos röst verkar enkel. Så funderar på vad Q egentligen trodde? Trodde hon ngt speciellt om Elo?
Kunde ni inte tagit någon av de andra ulvarna?
Men det bevisar att Lena inte är i lyan med bollen.
Skönt att ha ut en ulv men jag hade föredragit kaos.
Besviken på att förlora sin sidas självmordsbombare, men säger inget om sista kollegan?
Finns det någon dold information i leken? Det gör inte det va? Ev statistik?
Jag tycker alltid
@LenaH känns skum eftersom hon röständrar så mycket men nu var det ju bra och eftersom bollen visade sig vara ond så tycker jag genast Lena känns godare!

För man offrar väl inte en kompis i första DL?
Jag skrev tidigare att Artline var först att ta upp statistik, men inser att det nog var Emtherlia? Så då är frågan om Artline snappade upp det och försökte hjälp-stjälpa Emtherlia med statistikfunderingarna? Artline visste ju vilka som ingick i lyan och om det var riskfritt att lita på statistiken - med undantag för ensamvargen.
Jag funderar på vad statistiker eventuellt kan veta.
(Får 2 gånger under leken välja att vid nattDL få reda på hur många som röstade på en god föregående lynch. Anges i procent (<=50%, >50%).)
Vi vet att onda sidan hade 3 röstar och goda sidan hade 2. Jag tänker inte nämnvärt men 6 röstar borde vara 50 %.
Det är 8 personer som har fått röster på sig. Är Lena ond och alla de övriga onda fått röster så är det möjligt att se det.
Om lena är god. Och de övriga onda har fått röster så är det 50/50. Nu börjar min hjärnverksamhet ta slut men eventuellt vet någon om man ska fokusera på de som har röster på sig eller om man ska blicka vidare?
Jag tror inte att att Lena och Q är i lyan på grund av de sena bollen rösterna. Fio kan ha alibiröstat men jag vet inte om det är hennes grej? Men henne lägger jag nog åt sidan ett tag.
--
Det är också möjligt att bsf själv är ensamvargen. Hon skriver rätt ut i motiveringen att "hon inte vill bli äten".
Lägger alla boll__rösterna åt sidan. Här börjar jag kanske fundera på fio? Fint sätt att lägga sin kollega åt sidan om de är onda tillsammans.
Är det ensamvarg så hade ditt röstinlägg varit en riktigt snygg hint.
Men ja, det kan du ju rimligtvis påstå

det här kan bli snurrig om vi är fler som använder den meningen.
Ovan är till mig och nu tror jag att lyan kanske trodde att jag var trollad ensamvarg- något som jag med min röständring förnekade (trolleriet, men nu vet vi att Q var ensamvarg). Så jag kan bara hoppas att det bidrog till att Q blev käk.
Jag blir inte riktigt klok på varför inte bollen ens försökte rädda sig själv igår.
--
Det borde finns två trollade röster idag , en ond och en god trollkarl enligt rollistan som varje natt väljer någon att trolla
Och noterar att vi har två tidiga röster idag -vilket inte alls behöver betyda något. Men en liten notering iaf. Så det inte glöms bort
--
Q undrar varför bollen inte räddade sig, Jag tänker att det kan vara så enkelt att hon inte var online? oavsett vet vi att många av alternativen var goda så där finns inga alibimöjligheter kvar att fundera över väl?
Tar upp de trollade rösterna - tror inte att Q var trollad? Mer att hon funderade på vilka som kanske var det. Då funderar jag över Elos röst på Q - ifall nu Elo är sista ulven och Q kanske trodde det så kanske hon ville visa att hon förstod rösten? Lite som Artline skrev till mig?
Nu förstörde du min teori om att du var trollad. Om du inte är dubbeltrollad men det känns osannolikt.
Personen som kan räkna har förhoppningsvis varit diskret.
Jag grunnar på det att det var endast 7 spelare som fick röster på sig igår.
Bollen , som vi vet var ond hade 3 och Habina som vi vet var god hade 2.
Det lades 12 röster igår --
Grunnar på om inte statistikern ändå kan få lite matnyttig statistik ändå ? 7 röster på 5 andra spelare. Borde ju kunna ge lite fingervisning om det var mer än 50 % som röstade på onda eller goda iaf ? Eller så är det som statistik ofta är -svårt att veta vad som stämmer

--
Även Q funderar över statistiken - hittils mest onda som skrivit och funderat över den? Är de nojjiga över vad den kan visa??
Jag vet inte så mycket.
Det jag vet är att
@Kilauea röstade på mig Igår (vilket självklart är skumt ! )
Jag vet inte om jag tycker hennes andraröst på cirkus idag känns så mycket bättre faktiskt ? Här tänker jag att hon kan vara den onda trollkarlen helt enkelt och visste att cirkus skulle få en röst.
Alltså vet inte alls vart jag har cirkus men känns ändå lite suspekt för mig. Och jag kan mycket väl göra en
@LenaH här och ändra röst bara så ni vet. Mycket kan hända.
Men just nu så sticker det ut lite för mig iaf
Qitis röstar på Kilauea
Qs röst på Kilauea, vi vet nu att både Kilaulea och cirkus var goda, så det ger inte mycket?
Jag fortsätter på det jag började med så vill kolla lite närmre på
@fio
Nu har jag inte alls läst allt Emtherlia skrivit, men när jag läste detta inlägget hade jag precis börjat fundera på vem som var statistiker och att hon kanske kanske skulle kunna vara det. Då funderar jag på att hon tar upp fio. Men både fio och Elo fik röster i DL1 så¨om inte jag tänker fel så kan man inte veta vem av dem som eventuellt skulle vara ond utifrån statistikinfon??
Har fått klippa (--) i citaten för att inlägget var för långt.