Bukefalos 28 år!

Jag går sönder :'-(

Sv: Jag går sönder :'-(

Hittade denna text efter mycket letande, den kom från en okänd BC ägare på en annan kontinent o gav mig mycket tröst.

"“On Sunday there was no wind, cool day, terrific sheep—a chance for a fine run. Harry went out wider then before and it was easily three minutes before the sheep started to move. I whistled Harry to where he needed to be but he lagged. I yelled, Hey! And Harry! I shouted his commands. He took his commands too late or not at all, put no pressure on the sheep, and for the second day in a row they simply drifted.



I haven’t been so angry at a dog in years. After we came off the field another handler said, That dog needs an attitude adjustment.



No, I didn’t lay a hand on Harry, physical or verbal, because there’s no point making a correction unless you know what you’re correcting. I had run out of dog and had no idea in the world why.



I did manage to pat Harry’s head before I went to bed but it was an effort.



The next day our vet told me Harry has a heart murmur, a leaky mitral valve. That long hard outrun was to much for him. I ran out of dog because Harry ran out of heart. One might imagine Harry’s emotions alone on that hill as his genes, his skills, and his distant handler cried out while his oxygen-starved heart confounded his body and mind. Not me . I don’t want to know.



I am grateful that in my anger, I didn’t raise my hand to Harry. When things go badly and an attitude adjustment is required, it isn’t always the dog who requires it.



Last January, Harry and I stayed with friends in Charlottesville. At midnight, when we went outside snow was falling, two or three inches, muffling the suburbs. I walked down the middle of the unmarked street while Harry ranged on both sides, over whitened lawns, underneath snow-bulked pine trees.



Some of the houses had security lights with motion sensors and wherever Harry ranged, lights blinked on. Everything ahead of us was darkness. Behind, wherever Harry had passed it was light.”



Excerpts from Uncle Harry

Donald McCaig
 
Sv: Jag går sönder :'-(

*KL*

Men fy, hade totalt missat att du tagit bort Ginger.. :crazy:

Jag beklagar verkligen sorgen!!
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Jag är så enormt tacksam för era ord. Varje gång jag tvivlar och bryter ihop på grund av ånger så kikar jag in här och känner känslan av att jag gjort rätt ändå.

Det har bara gått ett dygn, och jag vet inte hur ett liv kommer se ut utan min älskade Ginger. Jag försöker hålla mig sysselsatt 24/7 och inte vara hemma så mkt nu i början.

Det är alldeles för tomt, jag vänder mig om, tycker mig se honom. Tror att någon vän ska "återlämna" honom, kommer på mig själv att sitta och vänta.

Jag hade aldrig kunnat tro att man kan må såhär. :( :cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Jag hade aldrig kunnat tro att man kan må såhär. :( :cry:

Jo och det är det värsta med att ha hund. Det tar tid, men snart kommer du att märka att när du tänker på Ginger så tänker du i första hand på de fina minnena och du kommer att upptäcka att du ler när du tänker på honom.
 
Sv: Jag går sönder :'-(

*KL*

Har totalt missat att du tagit bort Ginger. Storbölar. (kräfta o jätteblödig)

Varje gång jag läser att någon i förtid tagit bort sin hund eller att den varit gammal så undrar jag

Varför utsätter man sej för detta? Men vad vore livet utan en hund som ibland lägger näsan i knät?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Pilot
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 675
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 256
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp