Bukefalos 28 år!

Jag går sönder :'-(

Sv: Jag går sönder :'-(

Hej
Funderar i de här banorna. Minst 5 år med en dålig rygg. Vet inte hur gamla de andra är men kanske har han varit ledaren.

Om det nu är så att han varit alfadjur kan han känna ett hot från en yngre hund och markera för att visa att han fortfarande är störst och bäst och vackrast. Hade han slutat när den andre visat underkastelse ja då hade jag trott på vad jag skriver och att det hade gått att lösa. För dem som nu säger att det inte går så jodå jag har varit med om att det var så som du beskriver minus att han inte gav sig.

Nu skriver du att han fortsätter dominera - jag vet inte om han också biter men du säger "bara" dominera så jag tror det är så. Därmed tror jag att det är mer än att bevaka position det handlar om. Då handlar det om vad är orsaken. Stöttar fullt ut att ge honom en genomgång hos veterinären för att se om det är något fysiskt fel som tillkommit. Vet inte hur tätt attackerna kommit eller när så därför är det svårt att svara på annat.

Tror du kommer att göra det rätta - tänker på dig.
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Det känns förjävligt. Han har alltid varit både könslös och ranglös, aldrig gjort en fluga förnär. Tills detta hände. Han är inte renjävligt arg som jag skrivit förut, utan han är mer fixerad och testar att dominera både hundar och katter utan att göra någon fysisk skada, men går inte att läsa eller bryta.

Men det är som sagt en skada för mycket.

Tack för erat stöd. Jag ska försöka ta mig igenom detta idag. :cry::(:cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Nu forsar tårarna på mig oxå.
Det är nästan på dagen ett år sedan, har ingen bild på nätet jag kan visa dig, men den som finns i mitt sinne är den där han simmar bort i gryningen, man ser svallvågorna, glittreet i vattnet o en vit svanstipp.

Kommer att tänka på er hela dagen.
Skriv när du orkar.
:cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Det låter inte alls roligt :cry:

Det är ett svårt beslut och förstår verkligen att du är ledsen.

Som du beskriver kanske någonting har hänt, men vad ?? svårt att säga..

Sedan är man ju rädd att han skadar dom andra hundarna..:(

Lycka till
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Tack :cry:

Det är 3 ½ timmar kvar och jag funderar på om jag verkligen gör rätt. Jag kan aldrig veta om det händer igen, och då är det försent pga dom psykiska skador som blir. Men ändå försöker jag hela tiden hitta kryphål. :cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Tack :cry:

Det är 3 ½ timmar kvar och jag funderar på om jag verkligen gör rätt. Jag kan aldrig veta om det händer igen, och då är det försent pga dom psykiska skador som blir. Men ändå försöker jag hela tiden hitta kryphål. :cry:

Men tänk om det händer igen och han råkar bita lite för hårt i tex kittie, ja eller Iver också för den delen? Går han dessutom runt och är instabil påverkar han flocken mer än vad du tror. De andra hundarna kan stressa och bli oroliga tex.

Du gör rätt, det blir inte lättare för det..men du gör rätt. Hur hårt det än känns :(
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Snälla, kolla så att det inte fattas något din vän något annat.

Min hade dubbelsidig mellanöronsinflammation vid ett tillfälle vilket förvandlade honom från att vara en stabil underbar björn till ett nafsande, gnällande vilddjur. En penicillinkur senare så är han tillbaka till sitt vanliga jag.

Oavsett hur det slutar för er så känns det alltid bäst när man vet att man har gjort vad man kunnat.

Jag lider med dig och jag hoppas verkligen att på något sätt blir det bättre för dig.:cry::cry::cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Men tänk om det händer igen och han råkar bita lite för hårt i tex kittie, ja eller Iver också för den delen? Går han dessutom runt och är instabil påverkar han flocken mer än vad du tror. De andra hundarna kan stressa och bli oroliga tex.

Du gör rätt, det blir inte lättare för det..men du gör rätt. Hur hårt det än känns :(

Tack, jag behöver höra det här. Det som verkligen är problemet. Jag ställer mig frågan om det är tillräckligt, men när jag får det förklarat så vet jag svaret. Men samtidigt känns det fel för "så lite", uh, svårt.

Om två timmar åker vi och tar en lång promenad på fälten, knäpper ett par sista bilder, äter massor av korv och sedan är det dags. :cry:
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Ring om du vill, du behöver inte prata du kan bara gråta i luren..

Jag blir hemma hela kvällen.

KRAM
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Med den ryggen Ginger har, gissar jag att du räknat med att han inte skulle bli särskilt långlivad ändå? Om det sker nu eller ett år senare gör i långa loppet ingen större skillnad, egentligen. Vad som däremot gör skillnad är vetskapen om att man gav sin hund en bra tid, den tid den hade här på jorden. Att vänta, chansa, hoppas och troligtvis genomleva fler liknande händelser... Införa restriktioner, övervaka osv. Det är inte roligt vare sig för dig eller hunden.
Ginger uppskattar kvalitetstid före kvantitet - det är jag helt övertygad om...!

Så mata på med korv ikväll och gråt efteråt.

Ska tänka på dig idag.
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Snälla, kolla så att det inte fattas något din vän något annat.

Min hade dubbelsidig mellanöronsinflammation vid ett tillfälle vilket förvandlade honom från att vara en stabil underbar björn till ett nafsande, gnällande vilddjur. En penicillinkur senare så är han tillbaka till sitt vanliga jag.

Oavsett hur det slutar för er så känns det alltid bäst när man vet att man har gjort vad man kunnat.

Jag lider med dig och jag hoppas verkligen att på något sätt blir det bättre för dig.:cry::cry::cry:

Jag försöker bara gå igenom allt som finns för att inte känna att jag inte tänkt över alla alternativ. Men nu har jag pratat med otaliga vänner och det enda rätta är att boka vet.undersökning, blir han friskförklarad måste jag ta bort honom, hittar vet. något går vi vidare med det och hoppas att det är orsaken.

tiooooooooooooo
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Usch! :(
Vet vad du går igenom.
antar att det är många som vet det..
Nu hade inte min tik humörsvängningar o personlighets förändringar.
Men jag va tvungen att ta bort henne alldeles för tidigt.
och det är jobbigt.

skickar styrkekramar..
 
Sv: Jag går sönder :'-(

Vi gick och köpte ett stort korvpaket och åkte till dom kilometerlånga fälten.






Det var lugnt, han var lugn, allt var fridullt och han drog sitt sista andetag i min famn med mig viskandes älskvärda ord i hans öra, pussandes på hans kind.

Vila i frid min älskade Ginger, du var mitt allt.

:cry::cry::cry::cry:

 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 032
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: Pilot
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 727
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 276
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp