Jag ger upp

Sv: Jag ger upp

Hmm men om inte hästen måste avlivas för det dolda felet då :confused: Då gäller inte försäkringen?
 
Sv: Jag ger upp

Beats me... just nu känns det som att det finns kryphål och finstilt överallt som jag missat. Får nog ta och sätta mig ner att tänka ut så många scenarion som möjligt och sen ringa till försäkringsbolagen och höra hur fasen de skulle ställa sig i samtliga fiktiva fall :D!
 
Sv: Jag ger upp

Veterinärvårdsförsäkringen gäller fullt ut om den inte har utökats vid köpet.
Kort tid kan vara allt från inom tre månader till kanske upp till ett år. Det beror egentligen också på vad det är för dolt fel. I det bolag där jag jobbar och även i det andra där jag har jobbat så säger vi att om det går t.ex två-tre år och ingenting märks av ett eventuellt dolt fel så ska det inte vara några problem att få ersättning i köparens försäkring. Men dolda fel är en svår fråga och det går aldrig att generalisera.

A
 
Sv: Jag ger upp

Veterinärvården gäller som vanligt om köparen har tagit över säljarens försäkring under förutsättning att den inte utökats för då blir det reservation på förbättringen. Vad jag menar är att dolda fel aldrig gäller som ett skydd för en säljare som tvingas ta tillbaka hästen pga något fel som gör att den kanske är brukbar men inte till det köparen ska ha den till.

A
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 160
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 913
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp