Jag har fått mjölk!

Sv: Jag har fått mjölk!

Embla heter jag och matte säger att jag är en liten Jack Russell.

Jag har också fått mjölk. Matte säger att det är nåt fel på mig.:cry:
Det är väl inte så konstigt att jag satt mjölk. Jag har ju fått bebisar!!!

De ser visserligen inte ut som mina tidigare valpar, men vad gör det??? Jag är ju stolt mamma till 10st valpar och 5st kattungar. Just det,ni läste rätt.;)

För ca två år sedan fick en av mattes konstiga jamande varelser ungar. Den dumma kattan ville inte ha dem. Hon lämnade dem efter 1½ vecka. SÅ GÖR MAN BARA INTE!!!!
Matte visste först inte vad hon skulle ta sig till. Hon lade ner ungarna i min säng så jag kunde hålla dem varma och rena. Självklart fixade jag det jobbet. Man är väl en rutinerad morsa...:D
Efter några dagar tyckte jag att hon, matte alltså, skulle sluta att blanda sig i mitt jobb med de små. Jag var fullt kapabel att klara jobbet själv. Det är väl inga problem att amma upp en kull med kattungar. Fast det gör lite ont när de blivit lite större. De har rackarns vassa klor som de trampar in i tuttarna.

Varför har jag fått mjölk nu då?? Jo, jag har ju blivit mormor till små kandar, hutter:confused: eller vad man nu ska kalla dem. Min kattdotter och hennes syster har fått ungar.
De små har äntligen kommit ner till nedervåningen så jag kan få hjälpa till med dem.
Självklart sätter jag mjölk då. Jag tror att matte brukar säga nåt om nåt äpple och träd???
Tänk om jag misslyckats med min uppfostran. Tänk om hon eller hennes syster gör som sin biologiska mor och lämnar sina ungar!!!
Självklart är jag redo att rycka in!
Under tiden, medans jag väntar på att nåt ska hända, skaffade jag egna ungar. Matte brukar vråla över att hon inte hittar vare sig telefoner eller fjärrkontroller.
Naturligtvis förstår jag inte vad hon gastar om. Jag brukar bara titta bedrövat på henne när min valp ger ifrån sig ljud och hon kommer och rycker till sig mitt stackars barn. Att hon tar bebisen är inte det värsta ska ni veta. Hon trycker det stackars livet på magen så den piper.:eek: Sen går hon runt och pratar nån rappakalja medans hon lyft upp mitt stackars barn till örat.
Förstår hon inte hur hemskt det måste kännas för den stackars kraken???

Idag skrek hon ilsket på mig när hon klippte gräset. Egentligen var det nog inte mig hon skrek på men jag är ju lite känslig av mig just nu.
Den hon skrek på var nog den däringa dumma Kate. En hund som matte envisades med att ta hem. Jag har ju visserligen accepterat henne men mer är det inte.

Vet ni varför matte skrek. hehehe I smyg tycker jag att det som hände var rätt åt henne eftersom hon tar mina bebisar.
Hon trampade på en tand som stack till ordentligt i foten.:D Denna där korkade Kate hade hittat en grisskalle i skogen:eek: som hon släpat hem. En tand hade lossnat och den trampade matte på.
Där fick hon för att hon tar mina ungar.:devil:
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej bukare. Jag heter Maggan, och jag själv har inga bekymmer utan det är min matte. Jag har nog väärldens sämsta matte, för ungefär 6 veckor sedan så löpte jag första gången, och jag vill jättegärna ha valpar, men min matte säger att jag är för liten, ja ni hör ju själva vilken grismatte jag har!

Vilket som, jag fick aldrig vara på tu man hand med en pojke, utan matte hade ögonen på mig hela tiden, suck!

Under löpet hade jag en underbar dröm, jag träffade på en otroligt stilig kille när jag var ute på promenad, och vad som hände behåller jag för mig själv:love:, men nu är jag iallafall med valpar. Matte säger att det heter skendräktig, men jag lyssnar inte på det långa örat.

Matte vägrar t.om ge mig mer mat, för hon säger att det finns inga valpar i min mage, så finns du med mycket mat hemma, PMa din adress så kommer jag över ikväll.

Men iallafall jag har fått mjölk nu, så nu är väl bäbisarna på gång?
Matte håller fast vid skendräktighet och undrar vad hon ska göra,
hon är rädd att jag ska få mjölkstockning( vilket inte skulle hänt om min önskan blivit uppfylld), ska hon låta mig vara, och hålla koll om jag blir hård vid juvret, ska hon mjölka ur lite då?
Hon vill heller inte mjölka i odöndan fall hon håller igång det hela säger hon.

Tacksam för svar, tass från Margareta.


28245990.jpg

Haha, så himla sött och roligt skrivet :D
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej Embla!

Absolut är det inget fel på dig, och det är ju knappast ditt fel att katta inte tar hand om sina ungar! Och vad mer kan man göra då än att få mjölk? Och nu när du blivit mormor måste du vara föberedd, för människor brukar ju lämna sina bäbisar till t.ex mormor ibland, och då är ju mormor förbered med välling etc, så du gör inga fel alls.


Trycker din valp mot örat? Herregud din valp kan få svindel, det måste du ta ur din matte! Och trycker valpen mot don mage så den piper, hua, den får ju ont!


Suck du har också fler hundkompisar, jag har 3 till, och en heter Matilda, någon liten sak, och hon är så sur! Jag får inte vara med henne, jag brukar ligga brevid henne och pipa för hon ska vara med mig, men då blir hon sur.

Okej, förstår att du släppt in katie, men inget mer, håll henne i kort koppel, det är ju givet att du bestämmer hemma, speciellt nu när du har 15 barn att ta hand om, då ska inte Katie komma och hålla på att störa. Men 1-0 till henne iallafall som gjorde att din matte fick en gristand i foten.
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Åh kära vänner, ta vara på era små valpar,Självklart måste vi få mjölk, hur ska vi annars kunna föda våra valpar?

Jag har också fått mjölk och fick gå den hårda vägen efter det, jag ska berätta hur det gick till.
Jag hade mjölk när jag kom hem till min nya matte, det var fortf kallt ute då så det var Inte roligt att svälta och motionera då inte! Det var mkt skönare hos min gamla matte, där låg vi på soffan hela dagarna.

Men vet ni vad hon gjorde? min matte? Nu för en stund sen sa hon till min dagmatte att hon var nervös. Tänk om hon inte vaknar upp igen? Jag började verkligen fundera över vad hon menade?

Så en dag fick jag Inte någon mat på morgonen!:eek:
Vi tog husses bil och dagmatte följde med, jag förstod redan då att det var något konstigt på gång? Men vad?

När jag väl fick kliva ur husses bil var jag på något ställe där jag aldrig vart förut, vi gick in i något hus där jag fick sätta mig på en våg. Matte sa att jag vägde 24.9kg och sa att jag var såå fin, ja hon säger det utan att jag behöver fjäska:)

Nåja efter att vi suttit i det där rummet en stund fick jag komma in i ett annat rum, där var en gubbe, han pratade glatt med mig. Försökte fjäska för mig!

Sen lämnade matte och dagmatte mig där, efter att jag fått somna, jag förstod ingenting, vadå ska jag sova här? hos en främmande flock? jag försökte ropa på matte men det kom inge ljud! Jätte otäckt!
Efter en liten stund somnade jag helt.

När jag vaknade upp igen var jag alldeles konstigt, påminde mycket om när matte och husset druckit något gult, som ser ut som kiss!! Dricker era det också?

När matte och dagmatte kom och hämtade mig blev jag jätte glad men jag kunde inte visa det för kroppen gjorde inte som jag ville, jätte konstigt! Jag bara pep hela tiden, hela vägen hem, och hemma också, det var något konstigt som hänt och jag visste inte vad det var. Jag hade en stor tratt runt halsen också. Jätte otäck men efter en stund, när jag pipit jätte länge tog matte av den:love: Och tröstade mig, dock sa hon att det var enklare om jag hade vart en mindre hund, för att bära 25kg upp för trappen tyckte hon var jobbigt, Men vadå? det var ju hon som fick mig att bli så som jag var??
Jag fortsatte att pipa hela natten, mest för att matte inte skulle kunna sova och för att hon var så snäll mot mig, hon tyckte jätte synd om mig så hon lyfta upp mig i sängen (jag får aldrig vara där annars!:cry: ) och klappade mig hela natten, då slutade jag pipa. Men så fort hon somnade och slutade klappa pep jag igen så matte vakna, jag jävlades med henne. Hon hade ju gjort så den där gubben gjorde mig alldeles konstig:devil:

Matte säger att jag inte kan få valpar längre???:eek::confused:
Vad menar hon? Jag hade ett sår mitt emellan tissarna ganska stort, Matte säger att dom tagit ut allt som har med hormoner, löp och med valpar att göra.

Har ni hört något så hemskt?? Min matte har berövat mig mina valpar. Hur kan hon göra så mot mig?
Jag vill bara varna er! Var försiktig med att ligga och slappa när ni får mjölk, ni vill inte gå igenom samma sak som jag gjort.

Mina hundvänner, hoppas ni orkade läsa all text, det blev lite mkt. Men jag vill så gärna varna er! Matte säger att det är bra att jag inte kan få mjölk mer och inte få valpar, vi behöver inte oroa oss för att någon hane vill para sig med mig, men vadå oroa oss? Vore det så hemskt det då?? ucha nu är jag arg, måste gå och göra något hyss för matte:devil:

Håll ut mina kära vänner, tillsammans är vi stark!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

:eek::eek::eek:

Jag är ledsen att du fått vänta på mitt svar, men jag var tvungen att samla mig lite, för det jag läste var inget roligt.

Hur kan man beröva dig på att någonsin kunna få valpar? Först får du ingen mat, sen får du somna på okänd plats, vakna och inte kunna prata, och sedan har du ett stort sår? Och du kommer säkert få ett ärr där, hur kan din matte spöka ut dig så?


Jag tycker helt klart att det är opassande att hon tagit saker ur din kropp utan att du medgivit detta!

Ang det där gula, jodå, gissa vem som ska få vara hos mattes mamma hela nästa vecka? Just det, jag för min matte och husse ska iväg och dricka sånt där gult på någon kostig träff där det är folk som skriker och åker med gamla bilar, då ska jag bli lidandes, för matte sägeratt det inte passar att ha med sig en hund.

Hur kan man välja ett sånt ställe framför mig? Matte säger att hon är hemma med mig och mina vänner 51 veckor om året, och ser detta som semester, men semester= familjekul, ingår inte jag i hennes familj längre?

Men mattes mamma har små söta valpar hemma, så matte är dum om hon tror att jag kommer få mindre mjölk för det. Men jag får inte nosa på valparna för mattes mamma säger att jag är klumpig:eek: Jag lilla snärta Margareta. De talar så mycket strunt människor.

Ta hand om dig du sargade vän!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Ska berätta ytterligare en sak, som matte gjort som är elakt. Min vän myggan, henne har jag ju skrivit om tidigare, hon får ju mer mat än mig bara för att hon är en plutt och växer. Hallå jag växer ju också, på bredden!! men det är visst inte samma sak.

Myggan brukar stå och hänga ut genom fönstret och glo, förstår inte varför, men hon är rätt dum myggan, iallafall här ser ni ett kort!

28257633.jpg


iallafall så tänkte jag om jag gör samma sak kanske också jag får mer mat, sagt och gjort jag hoppade upp i sängen och hängde mig ut, 10 sekunder senare ligger jag ute och får skäll av matte, och jag försår ingenting!! Myggan får ju aldrig skäll. Tittar mig omkring och ser att jag ligger på gräsmattan, då har jag visst råkat trillat ut, och i fallet tog jag med mig mattes blomlåda, däför blev hon arg, och gorma över att jag förstört blommorna, men hon brydde sig knappt om att jag trillat ut genom fönstret, och det är säkert 1 meter högt. Hon kollade igenom mig lite snabbt och såg att jag klarat mig, men de där jäkla blommorna pysslade hon med i över en timme.
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Nej och det är därför jag vill dela med mig av min hemska historia.
Nu har mitt sår läkt, och jag har inte ens tittat på det, vill inte visa Matte att jag bryr mig! Min innerst inne gör det så ont, hur ska jag kunna föra mina gener och min familj vidare?
Åh.. Nåja jag har tjyvkikat där och det syns inte ett spår av ett R, men dom verkar ha rakat mig där också. Ser inte klokt ut!
Men jag har överlistat min matte några ggr, brukar ta hand om min valp ändå, men jag har tyvärr inge mjölk så jag har börjat göda benis (det är valpens namn säger matte? urlöjligt namn!) iaf jag har börjat göda benis med min mat, jag bär alltid med mig valpen till matskålen och lägger valpen så den kan äta, så en så länge är jag smartare än matte!:bump:

Ibland säger matte att hon ångrar sig, att hon vill ha några valpar från mig, Så pass och tänka på det nu va?? Fast samtidigt säger hon att jag har haft inflamation redan, jag minns det litegrann, gjorde väldigt ont! Och eftersom jag redan har haft det och är såpass ung så säger matte att det är bäst att ta bort riskerna.
Men ändå. hmpf vilken föroläpning, tänk om ja skulle ta bort hennes mjölk? HA jag ska visa henne när hon får barn!

Men vad säger du? ska dom dricka sånt gult i en hel vecka?? Var ska dom åka då? Du kommer ju knappt känna igen dom efter en vecka, spec inte eftersom dom dricker sånt gult. Illa luktar det åxå, men en gång provsmakade jag i smyg, har du gjort det? det var ganska gott ändå.

Jag ska bo hos dagmatte i helgen, och dagmattes hund, en hane. Tänk om inte matte vart så dum, jag hade kanske kunnat få små söta bäbisar. Äch han är ganska dryg så jag vill nog inte ha lite mysig med han ändå.

Vadå klumpig? du kan väl inte rå för att du ramlar ut ur fönstret? de var väl bättre hon skällde på din töntiga kompis som lärde dig det! Åh förstår inte varför dom ska göra sån stor skillnad på oss. Det var ju hon som visade dig!
Å valparna mår nog bara bra av att bli lite ompysslade av dig, du kan lära dom att man inte ska lyssna så mkt på matte och husse. Tex att gå ut och motionera, psft, det finns ju bättre saker man kan göra. SOVA! Lycka till min vän och värna om dina valpar. Var stark
 
Sv: Jag har fått mjölk!

:bump: Heja! Hur gammal är bäbis? Din matte verkar inte ha tänkt på att bäbisar får tänder och börjar äta egen mat straxt efter kanske 4 veckor, så din bäbis kommer växa sig stark fast din matte tog bort din mjölk.

Ja när din matte får bäbis, tycker jag du låta bli att ge henen frukost, sen ta med henne till en doktor och söva henne, och sen ta bort hennes mjölk, då vore hon inte så kaxig! Fast det är nog rätt dumt.. När hon får bäbis kan du ta hand om den och lära hennes bäbis att man ska mata hundar med maaaassa gott, även om bäbismamman säger nej:idea: Synd att min matte inte vill ha bäbisar, hon säger att hon har skaffat oss djur istället, puffh.

Matte och husse ska åka till Västerås, tror de hette power meet, lyssnar inte så noga, hörde bara att det fanns matvagn där med hamburgare:love: och massa annat gott.

De ska vara där tisdag till söndag, jag vet det är skitlänge! Plus att veckan efter ska de åka karusseler någonstans så jag och flocken kommer få vara hos mattes mamma, säkert två veckor. Fy säger jag. Men det är lite skönt att vara där, fär när matte dricker gult blir hon så löjlig, men också mycket snällare, och ger mig lite mer godis. NEJ, jag har inte smakat något gult, mest för det vill matte ha för sig själv, snåljåp, säger att det inte är hunddricka.

Ja, det var inge kul det där med fönstret, nu passar matte mig dönoga, jag kan inte smita någonstans, för vi bor jättenära stora vägen, och en gång gick jag ner på den, ville ju gå och hälsa på hästarna som är på andras idan vägen, och matte stod inne och kollade inte, så jag pinnade iväg ner, och då var det en bil som stannade, och bärde med mig till matte och frågade om jag bodde med henne. Då blev matte jäääättearg, och sa, nästa gång Margareta, då säger jag att du inte bor här, och att den som hämtar dig får dig. Då blev jag rädd, jagh ar inte varit på vägen sen dess.

jobbigt att du ska bo med en dryg hane, du får nypa i och visa vem som bestämmer! Dumt av din matte och lämna bort dig sådär, hoppas hon ger dig extra godis ochj får dåligt samvete, för det kan de få ibland!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Ja just ja, det var smart. Jag har träffat en del barn och dom är mkt lättare att övertala om att ge mig mat. Hehe
Matte säger att det dröjer länge tills det kommer några barn. Jag får hitta på något annat tok så länge.. hm..

Jag tjyvsmakade det där gula, hehe! Matte var så rädd om det så jag var ju tvungen. Hon blev inte så glad Men det blev inte ja heller när hon sa att jag inte kunde få valpar. snyft*

Åh valpen, ja den är ungefär 7 veckor nu, matte säger att den inte ser så fräch ut, men jag tvättar valpen ofta:love:

Jasså Power Meet, ja min matte är sur över att husse inte tycker om raggarbilar som hon kallar det, jag vet inte riktigt vad hon menar. Husse är mer för snobbbilar säger matte. Så därför ska jag vara hos dagmatte i helgen, dom ska till Mantorp vad nu det är?
Haha ja nog brukar jag nypa i allt åt den där Buster som han heter. Haha tji får han!

Jag kan inte förstå varför dom är så rädda när man går mot vägen, herregud, bilarna stannar ju, och den som du träffa på bärde ju till och med hem dig! VA? sa hon verkligen det? hm hon skulle bara veta vad du skulle säga om henne om någon frågade dig om det var din matte.

Hoppas din mattes mamma är snällare mot dig, du kanske får vila mkt hos henne? Oj nu är dagmatte här och ska hämta mig, vi får höras efter helgen. Hoppas du får en bra helg, jag tycker vi hittar på ett varsitt bus så kan vi berätta om det på måndag :banana:
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Ja hos mattes mamma är det jäääättebra, för hon har en stor gård, och det kommer inga bilar där, så vi får motionera oss själv,a hon skulle aldrig få för sig att gå ut på promenix, så det är kanon. Och så har matte sina småsyskon där, och hennes lillebror matar alltid mig med massa gott, för han orkar aldrig äta upp sin mat osv. Matte har sagt till lillebror att han inte ska mata mig, men han är i trotsåldern och säger att han får göra vad han vill, så det är perfa =)

Ja, hitta på något bus nu med dagmatte! Själv så har jag hela helgen på mig, fasar inför söndan när jag ska åka bil, ullk, jag hatar det, och dregglar och spyr och tycker det är superjobbigt.matte säger att det finns medicin mot det, hon funderar på att köpa det.

Men när jag sitter framme hos matte blir jag inte åksjuk, och det är jätteskönt att sitta där, för till mattes mamma är det cirka 25 mil så matte och husse stannar alltid och köper Mcdonalds och då får man alltid smaka därframme =) Fast vi brukar alltid få en varsin liten burgare alla vovvar, men eftersom jag är själv fram då så får jag smaka mer än dem andra.

Husse kör jämt, och han bjussar alltid en massa!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej alla kompisar!
Min matte dricker oftast något rött ,ibland gult ,jag har då aldrig fått smaka:(
Maggan du får det nog toppen på semestern :DSpringa fritt är det bästa som finns men min matte påstår att jag inte lyssnar på inkallning så för det mesta får jag gå i koppel. Vi bor mitt i stan så det är mycket bilar. Vi är ofta ute på landet där är det så skönt förutom när matte sätter oss i hundgården :eek:Sist vi var med så rymde jag från trädgården och kom i slagsmål med en stallkatt ,ni skulle hört vad jag vrålade .Blev riven precis ovanför ögat och blodet rann.Då kom matte minsann springande ,när hon såg att det inte var ögat så fick jag ju skäll såklar och blev kopplad och förpassad till hundgården. Vadå det var väl inte mitt fel att katten anföll mig??Jag ville ju bara leka tafatt ,dum katt det där.
Stackaren som blev skuren i ,inte kunna få valpar ,vilket sätt av din matte. Klart du är ledsen,smart av dig att ta valpen till hundmaten:bow:
Barn kan vara snälla och mata en men jag är lite osäker på dem, ibland är de snälla och klappar mig fint och sen bara kniper en .Då blir jag ledsen.
Nu är det snart dags för lite motion säger matte och sen mat:love:
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Jag har precis fått lite mat:love: Vet inte varför riktigt, brukar inte äta mitt på dagen, men nu fick jag lite. Matte brukar kasta ut lite kulor på golvet så får vi vovvar roa oss med att leta på dem, men jag brukar mest ta dem jag ser, orka hålla på och gräva en massa, när de hamnar under kylskåpet tex. Då skulle ni se Myggan, hon blir tokig och bara måste åt kulorna, gäääsp.

Mattes mamma har också hundgård, och där stoppa hon in mig en gång när jag letade efter mask i hennes land, och jag blev så ledsen, satt och grät och grät, men matte var inte hemma då, hon var och shoppa, som vanligt.. Men sen när matte kom hem, blev hon dödligt arg på sin mamma, och skrek att maggan ska inte sitta i någon hundgård, sen svor hon lite, och bärde ut mig, då blev jag glad:laugh:

Sen dess har jag aldrig behövt sitta i en hundgård, fast jag tror att matte är sugen att sätta mig i en sån ibla´nd, men hon gör det inte, hehe!


Vi har också katter här, men dem bryr jag mig inte om, de springer bara när jag kommer, de andra brukar roa sig med att jaga dom, men då blir matte arg, så där samlar jag pluspoäng när jag låter bli dem.

Motionera i den här värmen din krake, usch.
 
Sv: Jag har fått mjölk!

*kl*
Hej. Får jag vara med här?
Jag heter Fanni och jag har precis flyttat hemifrån. Tänk er lyckan, att ÄNTLIGEN slippa morsan och 4 systrar och 5 gapiga brorsor! Få göra vad man vill, när man vill. Livet såg ju strålande ut!

Visst kom det konstiga tanter och hämtade mig, men sen skulle väl friheten börja? Nehej ni, det trodde ni bara! Först kom jag in i ett jättestort ställe som var typ en miljon gånger större än den korgen min mamma haft oss i för det mesta. Det var jätteläskigt men jag försökte göra det bästa av situationen och satte mig ner och kissade på något mjukt ulligt där låg på marken. Men vet ni vad konstigt? :confused: Då lyfte de ut mig på gräset och sa att man ska kissa där! Helskumt.
Jag som ju skulle flytta och göra vad jag ville! Så nu tar de ut mig på det gröna ofta ofta, och varje gång jag kissar eller bajsar där så får jag jättemycket beröm. Men de vill inte att jag kissar eller bajsar på det mjuka därinne. Konstigt! Då slipper man ju gå ju!

Sen igår, igår ska ni få höra nåt otroligt märkligt och hemskt som hände mig! De stoppade in mig i bilen i en hemsk bur som bara har en filt att sitta på. Och sen när vi var framme så bar de in mig i nåt stort ställe med en massa konstiga saker! Och sen så satte de något om min HALS! De satte flera stycken olika innan de slutade. Sen köpte de också något som heter koppel? Tanten i det stora stället kunde inte sluta klappa mig och sa att jag var jättesöt. Och det är ju sant. Men sen hjälpte hon dem att sätta det där hemska runt halsen på mig och koppla fast ett snöre! Fy bubblan!
Ska man rymma, eller blir det bättre tror ni??

Jag kom på fler saker förresten! De har en massa vatten i det gröna med en massa orange fiskar i. Men man får varken bada eller fånga fiskar där. Hur fjantigt är det? Varför skulle man ha vatten om man inte fick bada i det?? Och sen får man inte äta blommorna heller tydligen. Fast det gör jag ändå!
Sen är där en liten människa som jag tycker om att leka med, men när vi är ute i det gröna så bara försvinner hon ibland. Högt upp, och hon hoppar högt högt däruppe, jag vill ju också hoppa! Men fast jag springer under den så kommer jag inte upp. ? Det är helkonstigt.
Vad tror ni, är det rymning som gäller?
(ps, de börjar redan prata om att jag inte ska kunna få barn ens när jag blir vuxen! Kan det vara något sånt hemskt som ovan som väntar??!!!)

Jag är packad och klar!
Midsommarafton025.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej fanny! Jag har läst här på buke att du skulle flytta till din familj!

Jaha, du ska börja koppeltränas.... STACKARE, men än sålänge kan du vara glad, när matte fjantar på utställing med mig har jag bara ett smalt snöre, och så måste jag springa med huvudet högt, känns som snöret ska gräva in sig i min hals:crazy:

Det där med damm och att man inte får bada där i, sånt är rent larv, de är bara oroliga att du inte kan simma säkert, så hoppa i nu på direkten och visa att du minsann kan simma. Och moppsar de sig, så får du påminna om att du är en golden, och gillar ofta att bada. Det skulle de ha tänkt på innan de skaffade dig, humppf!

Din lillmatte hoppas på något som kallas studs någonting, och tro mig fanny där uppe vill du inte vara! matte tog med mig upp en gång, jag höll på att kräkas, fy vad hemskt det var, studsigt och otäckt. Fast du är ju valp så du uppskattar nog lek mer än mig.

Ang det här med rymning, tycker du ska överväga det, för om jag förstår rätt så är du cirka 8 veckor, så om ungefär en månad kommer du få sitta i den där buren igen, och få en sak mot din nacke, och det min vän, det gör ont:crazy::crazy:

Månniskorna säger att det ärf ör vi inte ska bli sjuka, det bryr de sig om, men att vi får svälta det struntar de i.
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Usch ja, jag har nåt minne av att jag varit hos någon hemsk farbror som kollade mig och drog mig i öronen och tittade på mina tänder och allt möjligt hemskt. Dit har de sagt att jag ska igen nu när jag tänker efter ju! Fy!

Och sen säger de redan att de ska ta mig till doktorn sen för att inte få bebisar. De har tydligen haft en nästan likadan som mig innan, fast svart, och hon fick nåt som hette cancer i magen nånstans där bebisarna ska vara. Och de vill inte att det händer igen. Men tänk om jag vill HA bebisar!

Koppelträna låter illa. Jag följer efter dem när de går och kommer ganska bra när de kallar. Om det inte är något som är mer spännande, typ en fjäril eller den där långa saken som sitter fast därbak. :confused: Den har jag inte listat ut varför den jämt jagar mig! Jag blir helt yr i huvudet när jag försöker fånga den. Och sen är det superkonstigt för när jag väl har fångat den och ska bita den lite grann så den lär sig att hålla sig borta, då gör det ONT på mig. Så det måste vara ett jättefarligt monster!

De hotar även med något som heter Brukshundsklubben sen. Jag gillar det inte tror jag. Men jag gillar den där lilla människan, hon har långa vita saker som hänger ner på varsin sida av ansiktet och det sitter typ små färgglada saker i ändarna. Det är jättespännande att bita i, men då får jag minsann skäll av hennes mamma och att jag inte får bita där alls för det är något som heter hår och det är människor tydligen jätterädda om. Och inte får jag tugga på mammans skor heller! De luktar ju superspännande! Men då får jag skäll igen. Det är inte roligt att vara en liten hund som skulle flytta hemifrån och komma till såna här hemska, stränga människor!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej Tjejer! Jag kan förstå alla era problem. Men jag vet lika mycket som er om att inte få bestämma om sin egen kropp. Inom den tvåbenta världen pratas det mycket om abort och kvinnornas rättigheter o så vidare. Tror ni att dom ens ägnat en liten tanke på våra rättigheter över hur mycket mat vi vill äta? vad gör det egentligen om man är lite "mullig", det är ju var och varannan människa nuförtiden. Hur mycket vi vill springa? Alla är vi olika, men min matte orkar aldrig fara ut och springa 2mil. Hon klagar på att hon blir trött efter 2km. Och att vi då ska vända hem, men tänkter hon på mig? nä uppenbarligen inte. Samtidigt som de dagar som jag bara vill ligga på sofflocket, ja då kommer hon med ett koppel i högsta hugg och tvingar mig att gå på promenader i REGN!!! Ve och fasa...

Ang. det här med valpar, sexualitet osv så har nog även jag som kille lite att tillägga. Ni ska vara väldigt glada att ni har lusten kvar, ta vara på den, rym till andra sidan byn och utforska era vyer. Kanske kolla in hunden på andra sidan kvarterat eller något. Pussas lite i hundgården. Ja ta vara på det helt enkelt. Har ni otur så kan ni en dag få sluta som mig. Det är jobbigt att säga det här för mig... men min manlighet är borta! Min matte sa att hon gjorde det för mitt eget bästa, och det värsta var att jag trodde på allt hon sa, att det skulle bli så mkt bättre osv. Så jag gick glatt med min matte till veterinären, sen somnade jag och när jag vaknade hade jag en stor tratt, väldigt ont och mina vackra blänkande bollar var borta! :cry:

Mitt liv förändrades efter det, de där som jag tyckte var så roligt förut. Kissa i varje buse/lyktstolpe/träd, charma grannhunden, pussas lite i buskarna och sånt... ja, det känns helt enkelt meningslöst nu!

Så mitt råd är: Njut av livet flickor! Ingen ska få sätta sig på er, stå på er och våga kämpa emot!

Mvh/Glenn
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Ang. det här med valpar, sexualitet osv så har nog även jag som kille lite att tillägga. Ni ska vara väldigt glada att ni har lusten kvar, ta vara på den, rym till andra sidan byn och utforska era vyer. Kanske kolla in hunden på andra sidan kvarterat eller något. Pussas lite i hundgården. Ja ta vara på det helt enkelt. Har ni otur så kan ni en dag få sluta som mig. Det är jobbigt att säga det här för mig... men min manlighet är borta! Min matte sa att hon gjorde det för mitt eget bästa, och det värsta var att jag trodde på allt hon sa, att det skulle bli så mkt bättre osv. Så jag gick glatt med min matte till veterinären, sen somnade jag och när jag vaknade hade jag en stor tratt, väldigt ont och mina vackra blänkande bollar var borta! :cry:

Åh jag lider så med dig Glenn! Min hemsking till matte lurade mig på nästan precis samma sätt.. Men vet du vad det hemskaste av allt är? Jag fick aldrig ens möjligheten att upptäcka hur fantastiskt det kan vara att få pussas lite i hundgården för hon lurade mig redan innan jag hade hunnit bli en riktig man.

Så nu, när jag försöker kompensera lite för vad hon har gjort mot mig genom att stanna och nosa minst en gång varannan meter, ja då blir matte sur och påstår att jag faktiskt inte borde hålla på så.:confused: Jag förstår inte, varför nekar hon mig något sådant? Hon borde skämmas med tanke på vad hon har utsatt mig för..

Och vet ni vad hon mer har gjort mot mig idag? Först tvingade hon med mig på en båt, fylld med massa folk (det är onormalt att åka på vatten, hade hundguden velat att hundar skulle ta sig över haven hade vi väl kunnat gå på vattnet själva?) och krävde dessutom att jag skulle ligga still på hela resan. Senare, när vi väl har gått över den där fördömda ön som vi skulle till och kommit till badstället försöker hon lura ut mig på djupt vatten men jag kan ju inte simma!! Men bara för att göra henne lite glad (glad matte = godis eller lek = nöjd Rufus) tog jag några simtag och det var ju inte så svårt! Vet ni vad hon gör då, när jag simmar runt som bäst och verkligen är stolt över min nya förmåga? Ja, då får hon mig att gå upp ur vattnet för då ska vi helt plötsligt åka hem med den där äckliga båten. Förstår ni hur jag mådde efter det och hur jobbigt det var att se alla andra bada men själv tvingas gå därifrån just som jag har upptäckt hur fantastiskt det kan vara med hav?
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej tjejen, Hur gick bilresan? Fast iuf. du har kanske inte tillgång till dator hos din mattes mamma?
Mihihi jag tror du har det bra ändå, utan datorn, tänkte på den stora gården=ligga och lata sig, och lillebrodern = mkt mat låter som du kommer ha det super bra!:) Men du hur går det med mjölken då? Svälter din matte dig fortf? Att hon bara inte förstår att du har bäbisar i magen!

Vet du? jag kom inte på så mkt bus. Dagmatte hade sten hård koll på mig hela tiden:cry: men andra natten skrämde jag henne lite, haha! Jag hade fått med mig min bädd men tyckte det blev lite varmt så jag gick och la mig i soffan, haha! (jag får aldrig vara i soffan hemma, inte hos dagmatte heller igentligen) Så när dagmatte vakna på morgonen blev hon jätte orolig och ropade på mig och gick och letade mig, haha jag svarade inte utan låg ihopkrupen och tänkte "hoppas du inte hittar mig" men tillslut gjorde hon det. Då fick jag beröm iaf, konstig tyckte jag, jag trodde jag skulle få skäll? Men hon skrattade och klappade på mig...

Nu har matte kommit hem igen, Hon lagade nyss mat, kyckling åhh! det luktade underbart, men Matte säger att jag inte tål kyckling, men vad är det för trams? Hmpf!
Dock är jag lite sur på matte och husse för att dom lämnade mig hela helgen så jag lyder dom inte så bra just nu, haha matte blir jätte sur men visar det inte för hon märker att jag är sur, så tidigare idag gav hon mig en köttbulle och försökte gosa med mig, men vet ni vad jag gjorde då? Tog köttbullen kollade på matte och gick och la mig i hallen, haha! Matte har jätte dåligt samvete!

Ja just det, jag har inte fått träffa min valp under Hela helgen! Herregud! Så när dagmatte och daghusse lämnade mig hemma igen sprang jag direkt till valpen och morrade högt, jag måsta ju tala om att dom för hundgudsskull måste ta med valpen! Den hade klarat sig bra iaf! Tur för dom!
 
Sv: Jag har fått mjölk!

Hej, får jag rymma tillsammans med er?
Jag fick mjölkstockning för några år sedan, fick någon äcklig medicin för att mina bröst skulle bli mindre (och jag som imponerade så mycket på grabbarna). Sedan dess har det bara gått utför.
Matte skyllde mina juvertumörer på mina skendräktigheter och kastrerade mig. Jag som skulle blivit en så god mor.
Jag bäddade så fint i soffan inför nedkomsten (matte klagade på tiotalet söndertrasade lakan), men jag fick aldrig någon chans. Hon ansåg att måttet var rågat när jag bitit sönder en bärbar telefon, en mobil och några kontroller. Vad var det för fel på henne? Det var en ömhetshandling, och jag gjorde ju mitt allra bästa för att ta hand om mina bebisar...

Hälsningar,
särbehandlad och livmoderslös dalmatinertik

IMG_3111.jpg


IMG_3110.jpg
 
Sv: Jag har fått mjölk!

ja det får du absolut! Jag lider verkligen med dig, ska dom komma här och bestämma över oss om vi ska få bäbisar eller inte? hmpf!
vadå sjuk? vad skendräktig? såklart vi var dräktig på riktigt!

Jag har varit ganska sur mot matte och husse sen dom kom hem, fast ibland glömmer jag bort mig, när matte lägger sig på golvet så är jag bara tvungen att gå dit och lägga mig på henne, hon skrattar så mysigt då och klappar mig hela tiden. Sen kommer jag på att jag är ju sur och går därifrån, men det är ganska svårt..

Imorse jagade jag fåglar hela tiden fast jag vet att jag inte får, jag vet inte varför igentligen, matte säger att jag är i en trotsålder, undra vad det betyder?
Iaf. så fick jag skäll då, så då satte jag mig ner med huvudet på sne och tittade på matte med dom oskyldigaste ögonen jag kan, jag tror det funka för när vi kom hem igen fick jag frukost. hehe!

Jag hoppas din matte slutar särbehandla dig snart och att hon ångrar sig djupt att hon tog bort din möjlighet till valpar. Annars får vi börja planera rymmningen ihop.
Jag såg på 101 Dalmatiner en gång, ja en sån som är ju ?? :) Då stod alla hundar i fönstrena och på taket och pratade med varandra, vi kanske kan göra det så alla är med när vi ska rymma!?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Satt och tittade på tv i sängen och min hund, en viszla på 4 år låg bredvid mig. När hon hoppade ner upptäcker jag en pöl i sängen...
Svar
2
· Visningar
1 767
Senast: Piraja
·
Övr. Barn Hej! Finns det fler som har barn med ADHD som har svårt att få i sig tillräckligt med mat/energi och inte går upp i vikt? Det tar så...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 032
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp